@martin_12 en en
@toostbeek
Volgens mij is de aansluiting correct uitgevoerd, volgens een schema dat ik op diverse plaatsen op het internet tegenkom.
Als ik maar 1 van stroom voorzie reageert die perfect.
Daarnet heb ik getest met een 6V loodaccu aangesloten op de voedingsmodule die 5 en 3,3V er van maakt.
Pas opgeladen en onbelast geeft die 6,6V,
over de polen van de 5V-uitgang van de voeding meet ik dan 4,95V.
Sluit ik 1 stepper aan, dan met ik 6,3V over de polen van de batterij en blijft de spanning op de uitgang van de voeding 4,95V
Sluit ik meerdere steppers aan, dan blijft de spanning over de polen van de loodaccu 6,3V maar zakt de spanning van de voeding tot onder 2V.
Wel bleven ze alle 4 werken (tegen een zeer laag tempo).
Over het gemeten stroomverbruik heb ik ook mijn twijfels, omdat de meer dan 45 jaar oude multimeter niet echt hiervoor voorzien is.
Ik verbond de + van de uitgang van de voeding met de ene sonde van de multimeter en de andere sonde verbond ik met de + van de steppers ( UNL2003).
Bij de schaalverdeling van de digitale meter (4 standen) staat 2, 20, 200 en niets bij de 4e stand.
Op stand 3 kreeg ik als waarde 1, wat betekent dat de gemeten waarde hoger is dan de geselecteerde schaal (200, uitgedrukt in mAh).
Bij de 4e stand, waar geen waarde staat, krijg ik een waarde die varieert van 003 tot 016, en aangezien dat het meer dan 200 mAh moet zijn, en aangezien de spanning zo inzakt trok ik de (misschien wel verkeerde) conclusie dat 1 stepper tot 4 Ah en 4 stepers tot wel 16Ah trekken.
In ieder geval meer dan die voeding (zo iets)
kan leveren.
De magische rook is nog steeds niet ontsnapt.
Wat ik nog eens kan proberen, is 4 stepdownmodules aan de loodaccu hangen en elke stepper dus via een eigen stepdownmoduke voeden, maar daarvoor moet ik de soldeerbout boven halen.