M
MeX101
Guest
Ik bewaar me lipo's buiten maar hoe koud mogen deze worden? Het is hier al 14 graden s'nachts over een paar maanden gaat het vriezen kan dit kwaad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
1 ding komt altijd naar boven: hoe kouder de bewaar temperatuur, hoe beter.
Pils eruit, LiPo erin? Echt niet. :nooo: :nooo: :nooo: :nooo: :nooo:Of simpelweg in de koelkast dus. Als het goed is is de temperatuur daar rond de 6-7 graden.
Of simpelweg in de koelkast dus. Als het goed is is de temperatuur daar rond de 6-7 graden.
Als je ze niet vertrouwt dan wordt het tijd voor andere LiPo's, maar dat terzijde. Bij de bouwmarkt of op de rommelmarkt zo'n klein kluisje opduikelen. LiPo's erin, deurtje dicht. Mochten ze om wat voor vage reden dan ook spontaan ontbranden dan is zo'n kluis meer dan afdoende om de hitte in het kluisje te houden. Maar ik zou ze niet buiten leggen. De kou zal niet zo'n invloed hebben maar de vochtigheid des te meer. En dan is het de goden verzoeken... :?
En voor opslag zo'n 70% laden (ofwel 30% ontladen). Dus net even de piek eraf zodat ze de nominale spanning +5% à 10% zijn. Vinden ze prettiger.![]()
Een gloednieuwe heeft dezelfde kans te ontploffen als een gebruikte. (Een zeer kleine kans, en alleen bij verkeerd gebruik)Als je ze niet vertrouwt dan wordt het tijd voor andere LiPo's, maar dat terzijde.
Heeeeeeeeel erg weinig...Maar hoe veel het nu echt helpt...
En hoe zit het met de relatieve vochtigheid dan ?????Of simpelweg in de koelkast dus. Als het goed is is de temperatuur daar rond de 6-7 graden.
De LiPo-cel op zich wel. Maar als de contacten gaan corroderen, trekt de corrosie wel naar binnen. De corrosie heeft voldoende kracht om lucht in de cel te krijgen. Lucht en lithium liggen elkaar niet zo. En je loopt het risico dat de isolatie beschadigt en uiteindelijk sluiting maakt tegen de aluminium buitenkant. De isolatielaag op de contacten is akelig dunne folie en ik heb bij één accu gehad dat ik die folie mee trok (krijg je er van als je je accu's lichter wilt maken voor piepschuim vliegersLiPo's zijn waterdicht dus dat mag geen probleem zijn.