Iedere halfgare kip kon 3 jaar geleden al wel inschatten dat Lipo de toekomst zou worden. Helaas zijn er bij clubstemmingen niet enkel intelligente mensen die een stem hebben, en zal het slechte management wat voortvloeit uit zogenoemde algemene ledenvergaderingen de hiervoor genoemde punten nooit oplossen.
Het probleem met clubstemmingen is dat een club zoveel mogelijk rijdende leden wil hebben; NiMh-accu's waren er veel voor weinig dus was dat de meest voor de hand liggende keuze. Rijders die al vroeg met allerlei expirimentele spullen (Brushless, Lipo etc) rijden worden meestal als patsers gezien in plaats van visionairs en dus ook niet erg serieus genomen.
Ander punt is dat er een soort vicieuse cirkel is: clubs volgen vaak de NOMAC maar vergeten dat ze zelf de NOMAC-regels beinvloeden, nee zelfs maken. Hierdoor ontstaat ieder jaar weer een afwachtende houding en weinig progressie in technische reglementen.
Maargoed, ook ik zie het voor 2010 wel rooskleuriger in als de afgelopen jaren, ik zou mij alleen wel willen aansluiten bij vorige sprekers mbt.de wapenwedloop; een accu-limiet en langere rijtijden lijkt me wel wat.
groet,
Eric