Er waren diverse voorstellen voor een reglement (zeer laagdrempelig bedoeld, vooral qua geld) en deze voorstellen zijn niet behandeld omdat de NOMAC van mening is dat clubs dit onderling moeten regelen in eerste instantie. Als er dan volgendjaar er dan enige mate gelijkvormigheid is binnen Nederland er eventueel op NOMAC niveau iets van op te pakken.
--------------
Het dilemma dat hier speelt is dat de clubs hun eigen regels bepalen voor de (open) clubwedstrijden en er nogal wat 'onenigheid' tussen' de clubs bestaat. En daarentegen kan de NOMAC alleen maar een NK opzetten en nou zijn er geen beginnende rijders die meteen even met een NK meedoen.... denk ik.
Wat er wel is afgesproken is dat elke club waar een NK verreden wordt het programma mag aanvullen met een lokale beginnersklasse (zoals de AMCA badkuipklasse

) om te proeven aan een racedag.
Ik hoop dan ook van harte dat dat laatste gaat gebeuren. Hiermee betrekken we deze vaak jonge rijders bij het NK.
De laatste tijd lijkt de NOMAC te verworden tot de organisatie die alleen maar staat voor de wedstrijdrijders, het organiseren van de diverse NK's en de internationale contacten / licenties.
Maar als ik het goed begrijp is het als volgt:
1. De NOMAC heeft ten doel:
De bevordering van de modelautosport met radiografisch bestuurde modelauto's zulks in de ruimste zin van het woord.
2. Zij tracht dit doel te bereiken door:
a) het behartigen van de belangen van haar leden;
b) het geven van advies en voorlichting aan haar leden en aan belangstellenden binnen haar doelstellingen;
c) het coördineren en aanmoedigen van activiteiten tot het in artikel 4 lid 1 gestelde doel;
d) het opstellen van voorschriften en richtlijnen voor en met betrekking tot de modelautosport;
e) het behartigen van de belangen van de modelautosport bij nationale en internationale instellingen;
f) het samenwerken met soortgelijke organisaties in binnen- en buitenland;
g) het coördineren en uitwisselen van informatie en gegevens over de leden onderling, alsmede naar en over derden;
h) het aanwenden van andere wettige middelen.
Op dit gebied hebben we iets te winnen. Maar helaas is de NOMAC niet in staat (er ontbreekt daar een machtsbasis voor) om de clubs in een bepaalde richting te sturen wat betreft de regels.
Dus we hebben een beetje last van kip en ei.....