Hoe maak ik een GOEDE actiefoto van m'n RC wagen....

Discussie in 'Foto-Album' gestart door cooper, 9 feb 2006.

  1. MarcoL

    MarcoL Guest

    Niets, En ik vind het nogwel meevallen, de foto's die van dichtbij zijn genomen zijn door het flitsen erg goed gelukt. Die van veraf zijn door het gebrek aan licht wat minder. Er is nou een maal te weinig licht in zo'n zaal.

    Hoge iso, en groot diafragma met evt een flits is het maximale dat je uit je camera kan halen.

    Enige wat ik zo kan bedenken is dichterbij de vliegende modellen gaan staan, een externe flitser, grote bouwlampen of naar buiten verhuizen
     
  2. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    een standaard helpt ook natuurlijk :) dan heb je geen onscherpheid
     
  3. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Zelf kritiek kan je naar een hoger level helpen, te hoge verwachtingen tot desillusie, een camera kan nimmer zo goed weergeven als het menselijk oog kan registreren!!! Helaas moet je altijd een flits gebruiken, nadeel hiervan is dat de camera automatisch zichzelf terugzet naar een bp sluitertijd. Bij analoge camera's ligt de synchronisatietijd rond de 1/125sec soms tot 1/250sec, bij een wat geavanceerdere camera en flitser kan je sneller gaan, en leent zich dan beter voor deze situatie. Hoe de waarden bij verschillende digitale camera's liggen weet ik niet precies!!! Ik heb zelf 1 of ander "flits-kanon" [hoog richtgetal] welke nog makkelijk indoor-actiefoto's op een afstand van 30 meter kan nemen, maar er gaat niets boven natuurlicht!!!
     
  4. Jan Vos

    Jan Vos

    Lid geworden:
    17 feb 2005
    Berichten:
    1.877
    Locatie:
    Hoogkerk
    Marcol geeft de goede info als je een sportstand op je camera hebt die gebruiken en dan achtermekaar doorknippen kan je de beste foto eruit zoeken.
    We hebben het hier wel over digitale camera's zelf heb ik de Canon A 80 kiekjes camera maar op de sport stand ideaal.
     
  5. tunix

    tunix Guest

    [/img]http://img244.imageshack.us/img244/7123/afbeelding015lq3.jpg[​IMG]
     
  6. tunix

    tunix Guest

    sorry ging net fout
     
  7. tunix

    tunix Guest

  8. barthezzo

    barthezzo Guest

    mischien een betere camera proberen ''tunix'' :p
     
  9. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    voor r/c auto-tjes...buikspier oefeningen doen ;-)
    hoe?
    door op je rug te gaan liggen en dan proberen een 1:10 circuit auto te volgen die met 70~80 voorbij stuift...

    met een beetje mazzel/skills krijg je zulke foto's:
    [​IMG]

    met een oude canon D30 genomen...en met een verrekt gevaarlijke 104mm lens :|

    (beetje lage jpg kwaliteit...en over de belichting...ben nog aan ut proberen welke je het beste hiervoor kan gebruiken)
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  10. Rex-X

    Rex-X Guest

    Ik ga als ik een foto maak, meest inderdaad door mijn knieƫn en volg dan de auto enkele seconden als hij langs rijdt. Zo lijkt de achtergrond te bewegen. Is veel oefenen. En zoek vooral een mooie achtergrond op. Ik zoek even een foto op waar ik met een auto langs een boot rijd. De boot op de achtergrond is nu heel mooi vaag.
     

Deel Deze Pagina