Hoe moet ik.....

als het een boot/auto regelaar is, heb je grote kans dat het 0-punt in het midden van de stick zit en niet (zoals bij een vliegtuig regelaar) aan de onderkant.
Dit omdat een boot/auto regelaar vaak de achteruit heeft zitten als je de stick naar je toe trekt en vooruit als je de stick van je af beweegt, gezien vanaf het 0-punt
 
Het schakelaartje voor de brake is op het printje gemonteerd, in het filmpje zet hij het geheel onder spanning door het schakelaartje aan de draadjes. Ik heb nl. z'n regelaartje nog liggen.

@Christiaens Andre; heb je een foto van de regelaar? Ik denk dat je hem in China besteld hebt, en als je daar weer een nieuwe gaat bestellen moetje weer weken wachten, misschien heb ik de juiste nog liggen.
 
Nog een vraagje :
Ik mag toch mijn batterij van de ontvanger niet rechtstreeks aansluiten, lees ik hier hoger.
Als ik de schakelaar afsluit krijgt mijn ontvanger toch ook geen stroom meer.
Als ik de schakelaar van de controller niet aanzet werken mijn servo's ook niet.

Ik heb al meermaals iets gekocht en dat werkt nooit, zo had ik een auto gekocht er er ontbrak een stuur.:banana:
 
Een ESC met BEC en een ontvangeraccu gaan niet samen. De ontvangeraccu kan er voor zorgen dat de BEC defect raakt. Wil je een ESC met BEC gebruiken samen met een ontvangeraccu dan moet je in het drie-aderige kabelt6je tussen ontvanger en de ESC de rode draad onderbreken. De BEC in de ESC geeft nu geen spanning meer aan de ontvanger.
 
Inderdaad heb ik dat via Internet vermoedelijk in China gekocht( zie foto) Op minder dan twee weken was het thuis.

In het verleden heb ik altijd met Micromotoren gevlogen en weet van deze methode niks af.(ben te dom en te oud) Het schakelaartje zit in zijkant van de zwever.
Maar ook vanaf het middelpunt van mijn stick werkt het niet.
Er is een rood letlampje dat pink als ik de stroom aanzet -motor draait en valt na enige seconden stik en start niet meer.
foto 004.JPG

foto 004.JPG
foto 004.JPG
 
Een ESC met BEC en een ontvangeraccu gaan niet samen. De ontvangeraccu kan er voor zorgen dat de BEC defect raakt. Wil je een ESC met BEC gebruiken samen met een ontvangeraccu dan moet je in het drie-aderige kabelt6je tussen ontvanger en de ESC de rode draad onderbreken. De BEC in de ESC geeft nu geen spanning meer aan de ontvanger.

Ik sluit ook geen batterij aan de ontvanger, ik doe het volgens de bijsluiter of zoals het hier uitgelegd word.
 
Ik vond dit filmpje en ergens in de commentaren staat dat de switch bedoeld is voor de brake functie. Als het dezelfde is (de instructies zijn identiek) dan is het inderdaad meer een dingetje voor auto's of boten. Overigens een saai filmpje ;-)

Dat mij is idem het zelfde, start daar ook niet altijd, in België zeggen wij het is goed voor de vuilbak en verloren geld.
 
Ik denk dat ik het probleem weet, zou het niet kunnen dat de regelaar geen signaal krijgt van mijn zender die nu te oud is voor deze regelaar.
Ik lees ook dat altijd het 2 de kanaal op de ontvanger voor de regelaar is, maar dan werkt het ook niet.
Het werkt van zodra ik de schakelaar aanzet, de motor draait effen en stop, beweeg ik met de stick dan gebeurt er gewoon niks meer, het rood led lampje blijft pinken.

Mijn zender is een Sanwa FM 35 Mhz 6 kanaal en mijn ontvanger is een 5 kanaal Futaba ontvanger, de kristals zijn gelijk, mijn ontvanger van Sanwa is kapot en ik heb een nieuwe besteld, misschien kan dit ook het probleem zijn.
 
als je een losse ontvanger accu aansluit op je ontvanger, dan zouden in ieder geval je servo's moeten bewegen
 
@wvr.
Dat werkt allemaal het is gewoon dat stom ding ( regelaar) dat niet werkt, het is gewoon volgens mij dat de regelaar geen signaal krijgt van de zender en daar door de motor niet draait.
Het rood led lampje blijft pinken en dat moet uitgaan als de motor start.
 
Wissel op de ontvanger een servo- en de ESC aansluiting. Als de servo reageert op de gasstick dan is er een signaal. Verwijder wel de propeller van de motor. Dan kan deze niet onbedoeld schade veroorzaken als de motor per ongeluk start.

Een ESC moet de eindstanden van de gasstick vaak inleren. Als dat niet goed is ingesteld, dan start de motor niet. Hor dat inleren in zijn werk gaat, staat in de handleiding van de ESC.

Als je een Futaba zender gebruikt, moet het gaskanaal op "reverse" worden ingesteld.
 
als het een boot/auto regelaar is, heb je grote kans dat het 0-punt in het midden van de stick zit en niet (zoals bij een vliegtuig regelaar) aan de onderkant.
Dit omdat een boot/auto regelaar vaak de achteruit heeft zitten als je de stick naar je toe trekt en vooruit als je de stick van je af beweegt, gezien vanaf het 0-punt

Ja dat dacht ik ook direct.. dit is een essentieel gegeven, car en boat zijn beiden dingen die in twee richtingen draaien..

Je gaat dit niet (goed ) gekalibreerd krijgen vrees ik..

Misschien heb ik nog wel een brushed regelaar liggen. Welke motor en batterij hebt u?

Een andere vraag gewoon ter info, u kan modelvliegen?

Mvg
 
Dat heb ik ook ooit eens aan de hand gehad, heeft te maken met puls van de oude zender die niet samen gaat met de moderne regelaar. Corrien kan daar meer over vertellen.
 
Maar nu terug naar het afstellen van de regelaar en ik denk dat ik de fout heb gevonden.
Ik gebruikt een batterij van 4.8 volt spanning en de Output voltage (BEC) is 5 V 1 A, dus veronderstel ik dat de regelaar te weinig Volt spanning krijgt en daar door ook het rode ledje blijft knipperen en de motor niet genoeg
spanning krijgt en niet kan starten. Ik denk dat het rode ledje moet branden en als je een impuls geeft het moet uitgaan en de motor zal starten.
Dus ga ik het uitproberen met een zwaardere batterij. Wat denken de specialisten hier van??
 
Ik heb iets gevonden op Internet dat misschien mijn probleem oplost, namelijk het volgende:
Een gebruiker van deze regelaar schrijft, dat hij wel een 7.2 volt voeding gebruikt en de regelaar werkt prefect.:worship:
Dus wat ik hier hoger ook al vermoede, lees ik nu ook op Internet van een gebruiker.
 
Back
Top