Hoe op dit forum om te gaan met personen die er dubieuse praktijken op na houden

Ah, klopt. Bij deze dan mijn welgemeende excuses. Kennelijk is het niet mogelijk om op een bijzonder neutrale manier iemand te wijzen op de logica achter waarom een regel misschien wel een niet zo'n volledig logische regel is als je álles in beschouwing neemt, ook de invloed van sponsors e.d..

Ik vraag me af waarom er überhaupt op gereageerd werd, want het betreft redelijk duidelijk puur en alleen een mening. Lekker belangrijk om dan de betreffende regel aan te halen. ;)

... Wil je je daar niet aan conformeren dan moet je je heil toch echt elders zoeken.
Nee jôh, dan zou het moderator-team opeens een stuk minder te doen hebben. Hebben jullie al eens gekeken of Quasti wellicht een reïncarnatie van Taurusflyer zou kunnen zijn?

Als je het een onterechte regel vindt, waarom heb je dan ingestemd met de regels? De regels zijn er niet voor niets. Wil je je daar niet aan conformeren dan moet je je heil toch echt elders zoeken.

Je kunt ook gewoon instemmen met regels, wanneer je je inhoudelijk afvraagt of die regel terecht bestaat. Niets meer en niets minder. Daarnaast zijn die regels voorwaarde tot participatie aan dit forum, dus dan heb ik ook niet echt een keus hè.

Waarom mensen hier weer over vallen is mij een raadsel. :confused:

Nou "lurken" is anders een werkwoord...
Dan heb je niets te doen, met welke regel dan ook ;)

En TOCH kan je het forum gebruiken waarvoor het orgineel bedoeld is,ook al kan je niet posten..

Nee jôh, dan zou het moderator-team opeens een stuk minder te doen hebben. Hebben jullie al eens gekeken of Quasti wellicht een reïncarnatie van Taurusflyer zou kunnen zijn?

Als nu Micropuller ook z'n ding doet dan is het feest weer compleet. :rolleyes:

Het spijt me zeer, maar ik wordt een beetje simpel van al dat verdedigen van mij oprecht neutraal bedoelde opmerkingen hier. :(

Waar staat te lezen dat ik het pertinent oneens met die regel ben? Uit het feit dat ik hier ben moet je toch kunnen afleiden dat ik me conformeer aan de regel?

:bye::bye:www.rcpilotenforum.nl

Daar ben ik ooit zonder commentaar/uitleg/wederhoor afgetrapt omdat ik het moderator-team subtiel (blijkbaar te moeilijk om te begrijpen) op een inconsequentie/onjuistheid/leugen wees. Ze zullen met jou dus ook wel korte metten maken.

Laatst bewerkt:
Nou "lurken" is anders een werkwoord...
Dan heb je niets te doen, met welke regel dan ook ;)

En TOCH kan je het forum gebruiken waarvoor het orgineel bedoeld is,ook al kan je niet posten..

Handige jongen die Emil! ;) :cool: Ik wil er niet over doorgaan, maar voor je het weet is die mug een volgroeid olifant geworden, inclusief vleugels.

Als iemand letterlijk melding maakt van oplichting dan ga ik er als neutraal persoon niet in eerste instantie vanuit dat hij of zij iemand probeert te jennen o.i.d., dus lijkt me dat niet bepaald van toepassing.

Verder zul je zien dat dit soort zaken bij betere bekendheid zichzelf wel reguleren.

Overigens kan ook de koper de oplichter aangeven voor oplichtingspraktijken, dus in zoverre snijd je argument volledig aan twee kanten. :rolleyes:

Precies. En daar hebben we in dit land een aardige instantie voor die "politie" heet. Die heeft taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden die het moderatorteam (gelukkig!) niet heeft. En daarom moet het moderatorteam niet in de schoenen van politie en/of justitie gaan staan.
Bovendien: zo'n "neutraal" persoon ben je blijkbaar niet, gezien de volgende uitspraak:
"In feite kun je er van uit gaan dat de meeste slachtoffers toch echt wel de waarheid spreken."

quasti zei:
Goed, ik bedoelde daar onduidelijk in de zin van dat het de vraag is of dat wel zo'n terechte regel is, zelfs voor de genoemde redenen. Ik had daar kennelijk specifieker moeten zijn en je suggereert weer eens te leven in een puur zwart/witte wereld door te schermen met de betreffende regel.
Die is mij wel bekend hoor. :rolleyes:

Ik zal even uitleggen waarom die regel is ingesteld, want voor het modteam is het een hele terechte regel.
Toen dit nog een klein forumpje was, waren er lieden die op het idee kwamen dat een rubriek "winkelbesprekingen" wellicht een goed idee was.
Robert, zo flexibel als hij is, heeft daarin toegestemd.
Binnen no time waren er lieden die deze rubriek gebruikten om de winkeliers met wie zij een conflict hadden, zo zwart als de nacht af te schilderen.
Het modteam uit die tijd had er handenvol werk aan om dat kleine rubriekje in goede banen te lijden. Binnen korte tijd heeft Robert (terecht!) besloten om die rubriek op te heffen en een verbod op "winkelbesprekingen" op te nemen in de regels.
Zelfs winkeliers die bij de meeste modelbouwers als vaklui bekend stonden, waarbij het woord "service" nog iets betekende, werden uitgemaakt voor ladenlichters, dozenschuivers, incompetente idioten die nog niet eens in staat waren om een M2 boutje van een M3 boutje te onderscheiden. Enzovoort, enzovoort.
De winkeliers konden zich proberen te verdedigen, maar dat was uiteraard een verloren strijd; "Het staat toch op het forum dat je onbetrouwbaar bent? Nou dan!" En het moderatorteam ondertussen maar vegen...

En voor alle duidelijkheid: dat was vóór de tijd dat winkeliers sponsor konden worden van dit forum.

Duidelijk genoeg of moet ik nóg specifieker zijn?

En dan (in het algemeen, niet iemand in het byzonder) het raar viden dat draadjes dicht gaan omdat men, na meerdere aanwijzingen, toch besluiten willens en wetens offtopic te gaan en te blijven....

Het grote probleem met dit soort dingen blijft om te bewijzen dat er dubieuze praktijken op na worden gehouden. Om iemand een oplichter te noemen en later blijkt dat de fout ergens anders zat is in mijn ogen ontoelaatbaar. Je hebt immers makkelijk gezegd dat iemand een oplichter is maar om van dat soort verdenkingen af te komen is vrijwel onmogelijk. Een voorbeeld?

Iglo is toch een heel bekend merk met de diepvriesgroenten enzo. Een schandaal in de jaren 80 met nitriet heeft hen jarenlang achtervolgt. (kwam overigens uit het koelsysteem van de koelwagens)

Met andere woorden, roepen dat iemand een oplichter is doe je maar bij de juiste instanties maar wordt hier niet uitgevochten.

Overigens staat niets je in de weg om iemand middels een pb op de hoogte te brengen van je eigen ervaringen met een verkoper. Openbaar doen we dat hier niet, simpel.

Roel van Essen zei:
Precies. En daar hebben we in dit land een aardige instantie voor die "politie" heet.

Maar helaas waarschuwen die niet andere potentiele slachtoffers op fora. :rolleyes:

Verder is het gemaakte punt uiteraard glashelder. De middelen zijn beperkt.

Roel van Essen zei:
Ik zal even uitleggen waarom die regel is ingesteld, want voor het modteam is het een hele terechte regel.
Toen dit nog een klein forumpje was, waren er lieden die op het idee kwamen dat een rubriek "winkelbesprekingen" wellicht een goed idee was.
Robert, zo flexibel als hij is, heeft daarin toegestemd.
Binnen no time waren er lieden die deze rubriek gebruikten om de winkeliers met wie zij een conflict hadden, zo zwart als de nacht af te schilderen.
Het modteam uit die tijd had er handenvol werk aan om dat kleine rubriekje in goede banen te lijden. Binnen korte tijd heeft Robert (terecht!) besloten om die rubriek op te heffen en een verbod op "winkelbesprekingen" op te nemen in de regels.

Met diezelfde logica zou je ook topics over FPV vliegen, CE markeringen, Wetten en Regels omtrent RC en dergelijke kunnen verbieden. Die monden ook vaak uit in persoonlijke aanvallen, welles/nietes discussies en de uiteindelijke verliezer is het modteam dat de puin moet ruimen en de neutrale lezer die het niet meer kan volgen. Enig verschil is dat die topic gesloten worden, in plaats van verboden.

Maar ik begrijp heus dat de belangen voor de betreffende winkeliers wel net even anders liggen in vergelijking tot de slechts gekrenkte ego's in dergelijke verhitte discussies. In feite is het niet belangrijk verder, oh en off topic hier. :)

Laatst bewerkt:
@quasti.
omdat ik geen mooie nederlandse kon vinden kwam ik een antwerpse tegen:
"amaai gaai kunt nogal ee zoag spanne,zenne"

Of:
"Op alle slakken zout leggen."

En de mooiste:
"een oud wijf zijn"

Als nu Micropuller ook z'n ding doet dan is het feest weer compleet. :rolleyes:
Ik ook van jou, vriend!
gay-meche.gif

Laatst bewerkt: