Canopyglue van HI is niet watervast!
Ik heb dat op de staart van een vliegend RC model toegepast om de naden van epoxy verlijmde kielvlak versterkingslatten
langs de romp en kielvlak te dichten.
Had geen zin om dat met epoxy te vullen... ons wil soms snel wezen, dus een greep in de potten met lijm...
Doe mij die dan maar... maar wat bleek bij het poetsen met nattedoekjes, om de olieresten weg te nemen?
De canopyglue werd wittig... thuis getest, en ja-hoor... pardoes weg te poetsen met water....
Nu is dat bij een vliegend model niet zo heel, heel erg... maar bij een modelscheepje mag het van mij wel watervast zijn.
Zeker bij alle uurtjes die daar ingestoken worden...
Dus ik zou kiezen voor een goede lamineerepoxy met daar aan toegevoegd een UV beschermende toevoeging?
Tegen het vergelen.
Andere mogelijkheid zijn glasheldere gietarsen voor het ingieten van iets delicaats.
Zodat je een glashelder blok plastic krijgt. Daarmee te lijmen... want ook dat spul lijmt natuurlijk.
Mijn modelvliegtuig westerly heb in de vroeg jaren 70 vorige eeuw gebouwd met UHU-hart.
Operkelijk is, dat deze UHU lijm niet vergeeld is geraakt op het hout, en wat iets te rijkelijk was aangebracht...
Tevoren testen op het plastic om witte uitslag te voorkomen... Anders slim maskeren, maar dat geeft wel extra werk.
Tot zovers mijn ervaringen.
Succes Bas