Vervolg bouwverslag.
Inmiddels is het scheepje zover klaar dat de ramen er in kunnen.
Dit had al eerder gekund maar vanwege de kwetsbaarheid heb ik daar bewust zo lang mogelijk mee gewacht.
Het lijmen is een heel precies werkje waarbij je geen lijmresten op het raam, het raamrubber of aan de omgeving wilt hebben.
Het raamrubber bestaat uit een bruin 1,2 mm (stroom)draadje en wordt met secondelijm (de Gel uitvoering) in de sponning gelijmd.
Een A viertje met een paar klemmetjes dient als extra bescherming voor het eventuele knoeien met lijm.
De speld gebruik ik om met kleine minuscule druppeltjes de lijm in de sponning aan te brengen.
Omdat ik het een fijner en veiliger gevoel vond heb ik tussendoor de raamfolie terug aangebracht en mee verschoven waar dit nodig was om in elk geval de ramen vrij van lijm en vuile vingers te houden.
Een heel precies werkje waarbij de druppel aan de speld al snel te groot is en waarvoor je echt ruimschoots de tijd en het geduld voor moet nemen.
Ik heb dit telkens met stukjes van enkele cm. gedaan en tussendoor - ondanks dat het secondelijm is - voldoende tijd genomen om het goed te laten drogen
Een houten roerstokje van de koffie is ideaal om de draad / raamrubber goed op zijn plaats en de hoeken te drukken.
En zo ziet het eruit als het klaar is.
De terug geplaatste raamfolie laat ik er nog even opzitten tot de rest van het schip - wat ondertussen niet zoveel meer is - ook klaar is.
Tot zover weer even.