Hoe staat het nu met de Trex600, wat zijn uw bevindingen,...

Hoi,

Ben reeds geruime tijd de eigenaar van een Trex600.
Graag had ik geweten wat uw bevindingen zijn na ettelijke vluchten qua:

motor
controller
batterijen
heli qua vliegeigenschappen, kwalitiet,...
gebruikte electronica
enz...

mijn Trex heeft reeds 14 vluchten. Mechanisch heb ik nog geen probleem gehad. De speling is nog steeds zoals nieuw, m.a.w. onbestaande.
De motor blijkt zich goed te houden en is, na de vlucht zeker niet te warm. De controller is de nieuwere versie, lees met koelvin, en is na de vlucht nauwelijks warm. Vlieg dan ook met standaard vertanding en 100 % gascurve, geen governer mode.
De batterijen, bij mij onbekend merk, 4400 mAh 6S2P 20C, houden zich voorlopig goed, kan 5 min vliegen en houd rond de 700 mA reserve.
Hun temperatuur is redelijk warm doch ik kan ze in mijn handen houden dus schat ik rond de 40 à 45 °C.
De elektronica, zijnde de lipo met regulator, houdt zich goed, kan vlot 5 vluchten doen zonder problemen, waarschijnlijk nog meer. (ga het wel niet proberen)
De servo's zijn 9252's die zoals verwacht geen problemen geven.
Gyro is de 601 die eveneens geen problemen geeft, weliswaar zijn de staartbladen vervangen door MS exemplaren van dezelfde grootte.
De hoofdbladen zijn van Funkey, de 3D 610mm die prachtig resultaat geven op de heli.
De roll en nick rate zou ik graag sneller hebben, doch ik ben nog niet toegekomen aan het experimenteren met de light-paddles van de raptor. Zal dit de komende weken eens proberen.
De heli zelf vliegt ongelofelijk goed, stabiel en vertoont geen rare eigenschappen zoals nicken op hoge snelheid, ook niet wanneer er veel wind is.

Al bij al ben ik zeer tevreden over de heli, enkel de punch van een 10S is er voorlopig niet. (niet verkeerd verstaan, is zeer snel op pitch)
Dit kan waarschijnlijk opgelost worden door het gebruiken van een degelijke batterij, zoals bvb de EVO 4900 of de TP 5000.
Zal waarschijnlijk niet toekomen aan het kopen van deze batterij daar ik overweeg om hem om te bouwen naar 10S, daar ik reeds deze batterijen bezit en deze dan kunnen dienen voor al mijn E-heli's.

Wat zijn jullie bevindingen :?:
Groeten en veel vlieggenot
Mario :D

Ik heb nu 10 vluchten gemaakt en hij doet het zeer goed. Ik gebruik de 11t recht pinion en 100% curves en heb dan zeeeeer veel vermogen. Ruim meer dan een 50er, Ik gebruik wel de FP4900`s.

Prima ding wat mij betreft.

Cheers,

Richard

'k heb de mijne in juli gekocht en zit nu over de 100 vluchten. Ik zit dus met een eerste generatie kit.
De links heb ik vervangen, gewoon uit voorzorg want er zat nog geen speling op en bij mij is er ook geen enkele kapot gegaan.
De dempers heb ik ook al eens vervangen, die gaan niet zo lang mee. Ongeveer 30-40 vluchten max.
Ook de lagers in de tailhub heb ik moeten vervangen na 40 vluchten. Er zitten nu radix tailblades op en nieuwe (betere) lagers.
Voor de rest geen onderhoud.

@helicrasher: Die Trex600 paddles wegen 18gram dacht ik. Gebruik je de 'nimble' positie op je seesaw?

Mijn setup:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=43114&highlight=

filmpje van me met een lipo van 50 cycles: http://www.box.net/public/static/7i1lv6heat.wmv

Ik zit ook zo op de 20 vluchten .
Lipo's : flightpower 3700 evo

tot zover eigenlijk maar een eigenaarding ding :
Als je hem thuis wegzet zonder lipo erin , lijkt het alsof de skids gaan inzakken ( achterste wordt brederr als de voorste )

Verder vliegt het perfekt .

Ik ben alleen aan van plan om de regelaar uit voorzorg te vervangen ( ik heb ook een van de eerste kits in Nl dus met een "goede" regelaar ).

Wordt een Jazz 80 waarschijnlijk ( oa ivm de perfekte governer )

Hoi Skywalkertje

Ben het direct gaan checken en ze stonden inderdaad NOG NIET op de nimble positie.
Direct den schroevendraaier uitgehaald en verzet.
Hopelijk maakt dit toch een merkbaar verschil en kan ik het experimenteren met die paddles achterwege laten.

Dank voor de tip, heb erover gekeken bij assemblage van de kit.

Mario :wink:

Ik heb er zo'n 6 vluchten mee, en moet zeggen dat het ding super vliegt zelfs met "prut"servo's erin en een Aplus lipo batterij van 4500 mah en 18C.

Heb net mijn TP 1010 laden en TP-210 balancer binnen, ben benieuwd wat de batterij gaat doen als ik die laad met mijn nieuwe balancer en lader.

Binnen een week of 2 komen er Hitec servo's in nl de HT 6975 HB's, en als de geldbeugel nog niet leeg is een EVO lipo pack.

Grtz,
Dirk

Ik zit nu op 12 harde 3D vluchtjes... na morgen hopelijk 20 ofzo :wink:

Tot nu toe ben ik ZEER tevreden met de kit, ik heb ook een "oude" versie kit. Alleen de linkjes heb ik moeten vervangen, maar de originele regelaar doet het prima! Ik trek pieken van 114ampere en hij heeft er geen problemen mee, hij wordt niet eens heet! (lauwwarm)
De motor wordt wel wat heter, maar nog niks schrikbarends, ik gok zo 50/60 graden maximaal!

Ik laad mijn accu's ook met de ThunderPower 1010/210balancer en dat gaat perfect. Halfuurtje per lading, dus dan kan je lekker doorvliegen :P

Ik heb overigens wel de staartrotor vervangen voor een model van QuickUK met druklagers.

rt11_400.jpg

http://www.helifreak.com/viewtopic.php?t=21811

Cheers,

Richard

he rich gokken hoef je toch niet te doen je hebt toch hoop ik bij je dpr-100 ook temp sensors

Wat zal ik zeggen.. de DPR100 zit vast tussen de regelaar en de accu gesoldeerd maar zonder sensors nog en, ja, luiheid heerst :wink:

Maargoed, ik hou van ELKE vlucht dus een log bij. Ook heb ik in een excelbestand staan hoeveel ik heb moeten laden, hoelang ik gevlogen heb en wanneer.... Als ik 100 vluchten heb zal ik mijn data weleens posten :wink:

Cheers,

Rich :mrgreen:

5mm :lol:

Ik heb de DPR100 vastgesoldeerd aan de draden van de regelaar en aan de draden van de DPR zitten dus deze stekkers.... het is dus een "permanente" opstelling op deze manier.

Ziet er wel stoer uit, elke paar vluchten even de helicopter "aan de laptop"... Net Formule 1 :mrgreen:

Cheers!

Rich

Mijn eerste TREX crash is een feit, vanmorgen gaan vliegen.

De heli laten optoeren tot daar geen probleem en kort na het opstijgen waarschijnlijk een storing gekregen en kwak de grond in !

Schade :

Tailboom, tailboom braces, flybar, spindle, 1 mixing arm stuk, blades naar de vaantjes, tandwiel gestript (gelukkig heb ik de helical gears en 11 tands pinion als back up liggen) en voor alle zekerheid ga ik de main shaft ook vervangen.

Effe balen dus ..........

Grtz,
Dirk

Das balen!!!

Ik heb gisteren weer 7 vluchten gemaakt en sta nu op 19 vluchten totaal... nog steeds zeer tevreden!

Overigens heb ik mij vergist en zijn mn stekkers wel 4mm :oops:

Cheers,

Rich :mrgreen:

De heli zelf vliegt ongelofelijk goed, stabiel en vertoont geen rare eigenschappen zoals nicken op hoge snelheid, ook niet wanneer er veel wind is.

Ik heb die commentaar al bij veel Trex600 bezitters gelezen op helifreak, en ik ben het ook eens met deze uitspraak. Mijn eerste vlucht met mijn 600 was in juli, er stond die dag vrij veel wind en het verwonderde me dat ik daar weinig last van had. Dit weekend stond er weer veel wind en viel het me opnieuw op...
Iemand enig idee waarom dat ding zo goed vliegt?

We vliegen met een vrij hoge headspeed dus dat is een mogelijke verklaring. Maar ik vermoed dat het ook met de kop te maken heeft.

Iemand enig idee waarom dat ding zo goed vliegt?

Hoge headspeed, underslung flybar... gewoon een goed ontwerp rotorkop. Een beetje zoals Hirobo en Gohbee, deze vliegen ook beide al stukken beter dan Raptor 50.

Ik heb nu 21 vluchten op de mijne staan en ben er nog steeds erg blij mee!!

Met veel wind vliegt hij inderdaad nog erg goed.. ik zit zelfs te overwegen de R90 eruit te gooien, ik kan bijna niet in woorden uitdrukken hoe blij ik met deze heli ben!

Nu nog goed weer... :cry:

Cheers,

Richard

Back