Hoe staat het nu met de Trex600, wat zijn uw bevindingen,...

HeliEdje zei:
Benieuwd naar andere ervaringen met de headspeed

Ik ben gewend mijn T-Rex 450 met veel toeren te vliegen. Dit gaat ook op voor mijn 600: onder de 1700 toeren vind ik hem onstabiel, traag en absoluut niet dynamisch. Dan maar wat minder vliegminuten (Ik haal 7 minuten met de FP 4900's) maar persoonlijk vind ik dat een T-Rex toeren moet maken!

Ik draai op mijn huidige setup 1990 toeren in idle up (Gemeten met SkyTach onbelast 100% gas met 0 pitch): Stock motor, helical gears met 11T pinion, HeliTec 600 CF bladen, HS6975 op de kop en FlightPower 4900 akku's. Na 7 minuten snel rondvliegen (Geen 3D, wel snel klimmen met 12 gr. pitch, stallturns en pirouettes) pomp ik 3900 mAh terug in de akku's.

Toch nog even een vraagje, ik heb nog een aantal NiMh pakketten liggen 4000Mah.
Er van uitgaand dat een Lipo pakket rond de 750 gram ligt en 18 cellen Nimh rond de 1250 gram zal dit dus 500 gram schelen.
Nu is mijn vraag zal hij met Nimh toch nog redelijk vliegen of word dit drama.
Het scheelt behoorlijk in de eerste aanschaf omdat ik geen goede lipo lader heb maar wel een goede Nimh lader.
Voor het vermogen hoef ik het nog niet echt te doen want een chaotic wall of pyrotictocrollping :roll: gaat mij nog niet zo heel goed af.
Kortom het enige vermogen wat ik nodig heb is vermogen op de Bank maar dat schort er nog een beetje aan dus als ik voorlopig met Nimh kan vliegen scheelt dat behoorlijk en kan ik beter doorsparen voor fatsoenlijke Lipo pakketten en een lader.

Er zitten aan de zijkant openingen op je accu's aan de zijkant te kunnen hangen.

Dit is voor de 10S setup. Ik verwacht dat je daar je NiMh best wel kwijt kan.

Of het allemaal gaat werken, dat zal de praktijk moet uitwijzen, ik heb nog nergens gelezen dat iemand het gedaan heeft.

gr Remco

Hey,

Toch ook even stroom getrokken. Iets meer toeren erop, en dan een lekkere climb out! Hij heeft héél véél power!
DPR%2024-12-2006.JPG

Greetz van Aldert

aankomende week nog wat vrije minuutjes sleutelen en dan is de mijne ook af ;)

nog even iets flitsends verzinnen voor mijn kap.

HeliEdje zei:
Ik heb geen meeting op de heli, maar na 10 minuten vliegen (net als jij rustig achtjes en zo, zonder veel pitch) kon ik er 2400mAh terugladen.

Ehh....... ik heb denk ik een misrekening gemaakt bij het bijhouden van de tijd. Omdat ik twijfelde heb ik het vandaag heel secuur geklokt. Na 10 minuten vliegen ging er 3000mAh terug in.

dat is dus 18A gemiddeld verbruik ipv de 15A en ca. 360 watt ipv 300 waar Aaalie over roemde.

Gerard_nl zei:
aankomende week nog wat vrije minuutjes sleutelen en dan is de mijne ook af ;)

nog even iets flitsends verzinnen voor mijn kap.

:mrgreen: Ik weet nog wel een kap om op te oefenen... :mrgreen: ! Ze zijn namelijk héél anders dan de Raptorkappen 8) :wink: .

HeliEdje zei:
HeliEdje zei:
Ik heb geen meeting op de heli, maar na 10 minuten vliegen (net als jij rustig achtjes en zo, zonder veel pitch) kon ik er 2400mAh terugladen.

Ehh....... ik heb denk ik een misrekening gemaakt bij het bijhouden van de tijd. Omdat ik twijfelde heb ik het vandaag heel secuur geklokt. Na 10 minuten vliegen ging er 3000mAh terug in.

dat is dus 18A gemiddeld verbruik ipv de 15A en ca. 360 watt ipv 300 waar Aaalie over roemde.
Dat is nog keurig!

Greetz, Aldert

tieske, ik moet de eerste vlucht nog maken dus... eeeh, nee nog niet moe ;)

overigens is dit de enigste heli nog in de vloot van dit formaat, dus ik neem aan dat ie voorlopig blijft :D

helihenk hier op het forum heeft volgens mij nog een rex 600 te koop

tieske zei:
Waar kan ik er voor de kerst nog een kopen? Ben jij hem nog niet moe Gerard

tieske

Hij is èècht fijn, de T-rex 600. Je voelt je weer net zo blij als een kind in een snoepwinkeltje (of een modelbouwer met gevulde beurs in een modelbouwwinkel :wink: ). Lastig om geduld op te brengen. Maar... tussen kerst en oud/nieuw is er vast wel ééntje te vinden :mrgreen: .

Greetz van Aldert

Ha, ik heb er net één besteld. :P
Afwachten wanneer hij komt. :cry:

Prettige feestdagen iedereen.

Addy

Back