Hoe staat het nu met de Trex600, wat zijn uw bevindingen,...

Ik sta er ook van te kijken dat je aan de electro heli gaat Gerard :D
Ben benieuwd naar je bevindingen,en er komt toch zeker wel zo'n mooi ge-airbrushte canopy op? :wink:

Groeten,
Marcel

Gerard_nl zei:
aaalie, wat voor vliegstijl, motor tandwielen en rpm in die flight ?

Hey Gerard,

m'n vliegstijl is hooveren en rustig rondvliegen. Wel op snelheid, rondjes, achtjes, rustig klimmen en dan met beleid aanduiken om aan je andere kant met een voorzichtige "stallturnachtige" draai weer terug te "duiken".
Tijdens m'n vliegen kom ik amper aan de pitch, het meeste pitch geef ik toch tijdens de hoover.
De heli gaat wel hard/snel, echter je zal bij mij amper snelle bewegingen zien.

De T-rex is de standaard alu versie, met standaard staartbladen. 600mm NHP carbon pro met dat lelijke carbon 8)
Rick NT zei:
Dat lelijke Carbon is wel een Uni-directioneel Prepreg systeem, wat een hogere specifieke sterkte en stijfheid heeft dan gewoon mat met gesopte epoxy. Dit komt doordat alle vezels in de juiste richting liggen en de verhouding vezel en hars is optimaal.
.
Enige upgrade zijn de schuine vertanding tandwielen, 11-188. Deze zijn super afgesteld en lopen nagenoeg geruisloos! Mijn headspeed zal liggen rond de 1400 RPM (beslist niet erboven). Speciaal voor jou zal ik dat in de volgende vluchten eens gaan meten :wink: .

Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien... Zelf zie ik op dit moment de T-rex als de ideale 50 size beginnersheli, die met mijn vliegstijl veel meer voordelen biedt in bijna alle opzichten t.o.v. de tot nu toe meest gebruikte Raptor 30/50.

Greetz, Aldert

heren, voor straks wat te experimenteren,

wat moet ik allemaal aanschaffen in pignon (al dan niet schuine) tandwielen en hoofdtandwielen ??

Een 188t helical main gear en een 11t en 12t helical pinion. Met de 11t is hij rustig en met de 12t ga je voor maximaal vermogen.

Ik zou ook de metalen pulley conversie setjes kopen. Dit is de as voor en de staartas met metalen pulley ipv plastic. Kost je ongeveer 20 euro, maar deze zijn falen niet. De plastieken doen het prima, maar als je snaar een keer wat te los staat kun je een probleem krijgen. Overigens moet je snaar wel redelijk los staan.

Cheers,

Richard

Aaalie zei:
Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien... Zelf zie ik op dit moment de T-rex als de ideale 50 size beginnersheli, die met mijn vliegstijl veel meer voordelen biedt in bijna alle opzichten t.o.v. de tot nu toe meest gebruikte Raptor 30/50.
Greetz, Aldert

Volledig mee eens, nu er ook lipo setjes van 100-150EUR beschikbaar zijn is dit een heli waarmee je perfect kan leren vliegen voor een lage prijs. En met een FP4900 of TP5000 lipo kan je er alles mee leren...

Ook een Nederlandse winkel krijgt binnenkort veel goedkopere lipo's, deze zijn wel in een 6s1p configuratie dus ik verwacht goede performance. Uiteraard gaan we deze eerst uitgebreid testen voor ze de verkoop in gaan.

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Ook een Nederlandse winkel krijgt binnenkort veel goedkopere lipo's, deze zijn wel in een 6s1p configuratie dus ik verwacht goede performance. Uiteraard gaan we deze eerst uitgebreid testen voor ze de verkoop in gaan.

ik denk dat ik wel weet welke winkel en ik hoop dat ik ook 1 of 2 exemplaren kan kopen
want mijn t rex is nog lipo loos
ik hoop dat ik hem halverwege januarie vliegend te hebben
en waar bestellen jullie die tandwielen sets
ik heb alleen de standaard gearing maar wil toch wel wat proberen als die vliegt (qua preformance)

ik denk dat ik wel weet welke winkel en ik hoop dat ik ook 1 of 2 exemplaren kan kopen

Ik denk dat jij dat goed denkt, maar eerst eens even goed testen die accu's!!

Bij twijfel gewoon FlightPower 4900 6s1p, altijd goed!

4rc.nl heeft ook de tandwielen of kan ze iniedergeval bestellen... alles wat ik gebruik T-rex gewijs komt daar vandaan..

Cheers,

Richard

Hey,

Drie vluchtjes vandaag, het gaat steeds beter. Inmiddels ook een (tweede) 6S1P FP akku bij Hans vandaan (eheli.nl)! Zeker de moeite waard, met 1500 toeren meer dan 13 minuten (tweede vlucht)!
DPR%2021-12-2006.jpg

Ik heb niet tot de lipo afslag gevlogen (ik kan geen autorotaties), maar wel tot ik kon vernemen dat het minder werd en toen onmiddelijk geland.
denny zei:
en waar bestellen jullie die tandwielen sets
Eigenlijk alle delen die ik koop zijn meestal wel voorradig bij eheli.nl (ik woon in de buurt van Borger), en het is dan ook fijn om het direct even op te halen na een telefoontje. Tandwielen zijn er zeker, ik heb ze vandaag nog zien hangen aan het rek met onderdelen :wink: .

Greetz van Aldert

Ik heb niet tot de lipo afslag gevlogen (ik kan geen autorotaties), maar wel tot ik kon vernemen dat het minder werd en toen onmiddelijk geland.

Mij viel al op dat je minimum voltage vrij laag was. Misschien weet je het wel, maar het is voor de levensduur van de accu belangrijk om maximaal 80% van de capaciteit van de accu te gebruiken. Net onder de 4000mah dus met de FP4900's. In dit zelfde kader is het belangrijk dat je accu terugkomt naar een staand voltage van 3,7v per cell, 22,2v voor deze 6s accu dus.

Ik vlieg nooit tot ik merk dat mijn accu leger is, ik zou graag 200 cycles halen... :wink:

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Mij viel al op dat je minimum voltage vrij laag was. Misschien weet je het wel, maar het is voor de levensduur van de accu belangrijk om maximaal 80% van de capaciteit van de accu te gebruiken. Net onder de 4000mah dus met de FP4900's. In dit zelfde kader is het belangrijk dat je accu terugkomt naar een staand voltage van 3,7v per cell, 22,2v voor deze 6s accu dus.

Ik vlieg nooit tot ik merk dat mijn accu leger is, ik zou graag 200 cycles halen... :wink:

Cheers,

Richard

Volledig met je eens, echter ik kon de verleiding niet weerstaan om eens echt te zien hoelang ik ermee kon vliegen. Het zal niet weer gebeuren :wink: ! Ik vraag me wel af tot welke spanning je dan kan gaan voor de lipoafslag reageert.

Greetz, Aldert

Ik wist eigenlijk wel zeker dat jij van deze info op de hoogte was, maar ik dacht ik zal het toch even melden... er lezen altijd mensen mee die het nog niet weten :)

Ik heb pas mijn accu per ongeluk tot 4400mah ontladen (90%) en de spanning herstelde nog tot boven de 22,2v en hij was op zn laagste 19,8v geweest..... dus daar krijgt de accu in principe niks van. Ook merkte ik nog absoluut niks van een vermogensafname, tic tocs alles deed hij nog net zo makkelijk...

Cheers,

Richard

Ik weet begot niet of dit hier al de revue is gepasseerd noch heb ik de tijd om dat uit te zoeken, maar wat je op dit filmpje ziet is on-ge-lo-fe-lijk ...

Lijkt wat op de clip van alan szabo toendertijd ( misschien zelfs zelfde plein ? ) , maar dit is dus met een Trex 600 !!! Hulde ! filmpje gevonden door demarnix

p8t41avFuCc[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is al een vrij oud filmpje van 1 van de pre-productie versie 600XL motor gewoon op 6S. Inderdaad zeer indrukwekkend hoe hij kan vliegen... in het echt is het nog 100x indrukwekkender!!

Alan is bijzonder goed in het optimaal benutten van het vermogen wat hem ter beschikking gesteld word. Maar in het echt gaat deze heli echt zo lomp (Zelfs met een mindere god aan de knuppels :roll:
), vraag maar aan Arien of Sprokkel of anderen die me er al mee hebben zien vliegen :wink:
Cheers,

Richard

'k weet niet of het ergens al gezegd is maar die nieuwe staarthub is volgens mij echt een must. Kost niet zo veel 10-15 EUR en om de 30 vluchten lagers vervangen word je snel beu (de nieuwe werkt met druklagers en is uit staal). Ook heb ik nu een veel betere en voorspelbare piro rate. Ik gebruik YB92 met een 34% gain op de 611 (105% limiet op a en b).

Ik ben een beetje benieuwd naar wat iedereen op zijn trex gebruikt aan electronica, servo's, ontvanger, gyro en accu's en waar jullie het meeste vandaan halen.
Ik wil ook een trex 600 aanschaffen maar ben een beetje aan het zoeken naar accu's en een lader.
Ik vlieg met een Raptor50 en een Ecootje maar aangezien de geluidrestricties bij ons op de hei steeds strenger worder en een ecootje prima geschikt is om mee te leren hoveren maar daarna eigenlijk tekort schiet wilde ik een grotere electro heli.
Ik hoor eigenlijk van iedereen enthousiaste reacties over de trex dus dat zal hem wel worden, alleen zoek ik dus wat info over waar jullie met name de cellen en de lader vandaan halen (eheli e.d.)

Bedankt

Addy

Drie vluchtjes vandaag, het gaat steeds beter. Inmiddels ook een (tweede) 6S1P FP akku bij Hans vandaan (eheli.nl)! Zeker de moeite waard, met 1500 toeren meer dan 13 minuten (tweede vlucht)!

Zeg Aaaalie, ik heb de afgelopen dagen mijn 600 (Stock uitvoering), met Thunder Tiger Blades 600/54/12 50 ook op 1500 RPM gevlogen, maar ik vond de heli daarmee een beetje (te) zwabberig. Op 1650 Rpm was hi stabiel en ook het stroomverbruik nam niet echt toe. Ik heb geen meeting op de heli, maar na 10 minuten vliegen (net als jij rustig achtjes en zo, zonder veel pitch) kon ik er 2400mAh terugladen.

Overigens gebruik ik de Himodel 3s1p 4100 mAh, 2 in serie, GY401/9254, 3x Hitec HS6965 HB Carbonite, Graupner SMC-14 RX, Graupner MX-12TX.

Benieuwd naar andere ervaringen met de headspeed

HeliEdje zei:
Zeg Aaaalie, ik heb de afgelopen dagen mijn 600 (Stock uitvoering), met Thunder Tiger Blades 600/54/12 50 ook op 1500 RPM gevlogen, maar ik vond de heli daarmee een beetje (te) zwabberig. Op 1650 Rpm was hi stabiel en ook het stroomverbruik nam niet echt toe.
Met 1650 gaat mijn heli als een speer, dan is ie me iets te snel!

HeliEdje zei:
Ik heb geen meeting op de heli, maar na 10 minuten vliegen (net als jij rustig achtjes en zo, zonder veel pitch) kon ik er 2400mAh terugladen.
8O Dan vlieg je gemiddels met nog géén 15 amps!! Je vliegt dan rond met amper 300 watt output :D , jij kan knuppelen zeg! :thumbsup: .

addy zei:
Ik ben een beetje benieuwd naar wat iedereen op zijn trex gebruikt aan electronica, servo's, ontvanger, gyro en accu's en waar jullie het meeste vandaan halen... alleen zoek ik dus wat info over waar jullie met name de cellen en de lader vandaan halen (eheli e.d.)
Stock T-rex met de helical tandwielen, 3151 digi standaard servo's (eheli.nl die is verreweg de goedkoopste daarmee), MC 18 PCM 512 stappen ontvanger (gebruikt gekocht), 401/9254 (gebruikt of eheli.nl), Ele pakket (eheli.nl)/onbekend pakket (gebruikt gekocht)/FlightPower 4900 (eheli.nl). Als zender gebruik ik zowel een MX 16 als een MC 18.
Laders 2 stuks ISL 6-330D (één nieuw gekocht, één gebruikt gekocht) en een ISL 8-936grafik (gebruikt gekocht).
Als het niet gebruikt te koop is, haal ik zeker bij heli.nl uit Borger vandaan. Deze zaak zit dichtbij, de prijzen zijn netjes en de service is top!

Greetz van Aldert

Back