Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gerard_nl zei:aaalie, wat voor vliegstijl, motor tandwielen en rpm in die flight ?
.Rick NT zei:Dat lelijke Carbon is wel een Uni-directioneel Prepreg systeem, wat een hogere specifieke sterkte en stijfheid heeft dan gewoon mat met gesopte epoxy. Dit komt doordat alle vezels in de juiste richting liggen en de verhouding vezel en hars is optimaal.
Aaalie zei:Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien... Zelf zie ik op dit moment de T-rex als de ideale 50 size beginnersheli, die met mijn vliegstijl veel meer voordelen biedt in bijna alle opzichten t.o.v. de tot nu toe meest gebruikte Raptor 30/50.
Greetz, Aldert
Raptor Rulezzz zei:Ook een Nederlandse winkel krijgt binnenkort veel goedkopere lipo's, deze zijn wel in een 6s1p configuratie dus ik verwacht goede performance. Uiteraard gaan we deze eerst uitgebreid testen voor ze de verkoop in gaan.
ik denk dat ik wel weet welke winkel en ik hoop dat ik ook 1 of 2 exemplaren kan kopen
Eigenlijk alle delen die ik koop zijn meestal wel voorradig bij eheli.nl (ik woon in de buurt van Borger), en het is dan ook fijn om het direct even op te halen na een telefoontje. Tandwielen zijn er zeker, ik heb ze vandaag nog zien hangen aan het rek met onderdelen :wink: .denny zei:en waar bestellen jullie die tandwielen sets
Ik heb niet tot de lipo afslag gevlogen (ik kan geen autorotaties), maar wel tot ik kon vernemen dat het minder werd en toen onmiddelijk geland.
Raptor Rulezzz zei:Mij viel al op dat je minimum voltage vrij laag was. Misschien weet je het wel, maar het is voor de levensduur van de accu belangrijk om maximaal 80% van de capaciteit van de accu te gebruiken. Net onder de 4000mah dus met de FP4900's. In dit zelfde kader is het belangrijk dat je accu terugkomt naar een staand voltage van 3,7v per cell, 22,2v voor deze 6s accu dus.
Ik vlieg nooit tot ik merk dat mijn accu leger is, ik zou graag 200 cycles halen... :wink:
Cheers,
Richard
Drie vluchtjes vandaag, het gaat steeds beter. Inmiddels ook een (tweede) 6S1P FP akku bij Hans vandaan (eheli.nl)! Zeker de moeite waard, met 1500 toeren meer dan 13 minuten (tweede vlucht)!
Met 1650 gaat mijn heli als een speer, dan is ie me iets te snel!HeliEdje zei:Zeg Aaaalie, ik heb de afgelopen dagen mijn 600 (Stock uitvoering), met Thunder Tiger Blades 600/54/12 50 ook op 1500 RPM gevlogen, maar ik vond de heli daarmee een beetje (te) zwabberig. Op 1650 Rpm was hi stabiel en ook het stroomverbruik nam niet echt toe.
8O Dan vlieg je gemiddels met nog géén 15 amps!! Je vliegt dan rond met amper 300 watt outputHeliEdje zei:Ik heb geen meeting op de heli, maar na 10 minuten vliegen (net als jij rustig achtjes en zo, zonder veel pitch) kon ik er 2400mAh terugladen.
Stock T-rex met de helical tandwielen, 3151 digi standaard servo's (eheli.nl die is verreweg de goedkoopste daarmee), MC 18 PCM 512 stappen ontvanger (gebruikt gekocht), 401/9254 (gebruikt of eheli.nl), Ele pakket (eheli.nl)/onbekend pakket (gebruikt gekocht)/FlightPower 4900 (eheli.nl). Als zender gebruik ik zowel een MX 16 als een MC 18.addy zei:Ik ben een beetje benieuwd naar wat iedereen op zijn trex gebruikt aan electronica, servo's, ontvanger, gyro en accu's en waar jullie het meeste vandaan halen... alleen zoek ik dus wat info over waar jullie met name de cellen en de lader vandaan halen (eheli e.d.)