Ik heb een Cessna 152 van Graupner (2 meter span) aangeschaft en bouw die om van brandstof (22 cc) naar electro. De motor wordt een 5065-320 Kv, de accu een 6S 5000mAh.
Ik wil de accu zo dicht mogelijk bij het motorschot houden, maar wel aan de kant van de motor. De accu past vrij mooi tussen de motordrager, dus daar wil ik al gebruik van maken om ze lateraal te bevestigen.
Bovenaan heb ik twee stevige plastic hoekjes van Hobbyking bevestigd op het motorschot.
Zo zit de batterij nu boven en zijdelings afgeschermd. Blijft nog de bevestiging onderaan. Ik wil het pack langs onder in het motorcompartiment schuiven. Maar hoe maak ik onderaan een sluiting die makkelijk open en dicht gaat, voldoende stevig is om het pack te houden (ik vind dat het toch zo'n 10 kg zou moeten houden, 1 kg pack à 10 G).
In de motorkap zaten erg grote uitsparingen. Ik heb ze inmiddels helemaald dichtgemaakt. Het zou me evenwel niet storen als de opening om het pack te laden uitgespaard is in de motorkap, dat ga je in de praktijk toch bijna niet zien op de grond en gewoon in vlucht.
Eén van de opties waar ik aan dacht was nog twee Hobbyking-L-stukken en die laten roteren op een vijs zodat ze ofwel naast (batterij verwijderen) ofwel onder (batterij vasthouden) gedraaid kunnen worden. Heb ook al aan elastieken en zo gedacht...
Benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken. Misschien zou een afbeelding van jullie oplossingen nog handiger zijn dan een lange beschrijving... a picture tells a thousand words...
Iemand suggesties?
Ik wil de accu zo dicht mogelijk bij het motorschot houden, maar wel aan de kant van de motor. De accu past vrij mooi tussen de motordrager, dus daar wil ik al gebruik van maken om ze lateraal te bevestigen.
Bovenaan heb ik twee stevige plastic hoekjes van Hobbyking bevestigd op het motorschot.
Zo zit de batterij nu boven en zijdelings afgeschermd. Blijft nog de bevestiging onderaan. Ik wil het pack langs onder in het motorcompartiment schuiven. Maar hoe maak ik onderaan een sluiting die makkelijk open en dicht gaat, voldoende stevig is om het pack te houden (ik vind dat het toch zo'n 10 kg zou moeten houden, 1 kg pack à 10 G).
In de motorkap zaten erg grote uitsparingen. Ik heb ze inmiddels helemaald dichtgemaakt. Het zou me evenwel niet storen als de opening om het pack te laden uitgespaard is in de motorkap, dat ga je in de praktijk toch bijna niet zien op de grond en gewoon in vlucht.
Eén van de opties waar ik aan dacht was nog twee Hobbyking-L-stukken en die laten roteren op een vijs zodat ze ofwel naast (batterij verwijderen) ofwel onder (batterij vasthouden) gedraaid kunnen worden. Heb ook al aan elastieken en zo gedacht...

Benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken. Misschien zou een afbeelding van jullie oplossingen nog handiger zijn dan een lange beschrijving... a picture tells a thousand words...
Iemand suggesties?
Laatst bewerkt: