HOe vul je je tankje bij.

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Jelle,

lees de bovenstaande posts eens van Roelof en mij...

100 graden is gewoon een redelijke temp. Niks mis mee dus.

Ja oke.. maar als ik even overdrijf en ik neem een kop die 20 cm hoog is, dan is die koud aan de boven kant en bij de cilinder heet.. dus het heeft ook te maken waar je de temp. meet, en dat vraag ik me dus af, als me kop aan de boven kant 100c is dan is hij daar onder als het goed is nog iets heter, dus waar kan ik dat het beste meten of wat is bij die kop van een S-25 de max temp.

BlackFox zei:
Da vraag ik mij eigenlijk ook af...

Alles komt neer op een snelle manier van vullen. Ik heb aan mijn tankje een Tyrap (?) gemaakt waardoor ik hem snel kan open trekken en daarnaast het ik een Nitro pistool :twisted: kortom ...
Trekken knijpen en weer rijden, al met al nog geen 30sec werk!

Daarnaast als je gedurende deze dagen je tank wil vullen en je motor niet te schraal hebt staan dan wordt hij nooit te warm, hij koelt eerder af na flink scheuren ...!

het beste is om je auto af te tanken te gaan rijden en dan (zoals ik rijd en dat is nie zagjes) als ie bijna leeg is bij vullen en dan heb een slag rijker zetten zodat hij wat meer koeld en dan rustig een paar rondjes rijden en dan hem wer trug stellen en knalle zo krijgt je motor ook nie over zijn donder en kan je tog blijven rijde :) en dat is wat we willen
succes michael

mikehomerun zei:
het beste is om je auto af te tanken te gaan rijden en dan (zoals ik rijd en dat is nie zagjes) als ie bijna leeg is bij vullen en dan heb een slag rijker zetten zodat hij wat meer koeld en dan rustig een paar rondjes rijden en dan hem wer trug stellen en knalle zo krijgt je motor ook nie over zijn donder en kan je tog blijven rijde :) en dat is wat we willen
succes michael

Is echt niet nodig hoor !
Een goed afgestelde motor ga je en hoef niet rijker en dan weer armer zetten, je kunt hiermee ook de afdichtrubbers in je hoofdsproeier kapot draaien.

over een goed afgestelde motor.
ik heb een serpent impulse met een nova rossie die super staat afgestelden ik doe het zodat ik gewoon door kan rijden en dat het motortje ff iets meer smering krijgt ( beter voor het zuigertje ) en je afdicht rubbers kapot draaien ermee is mij nog nie over komen ( en heb je er wel last van is het mischien tijd om een goede auto te kopen) en ben je klaar met rijden gooi er dan geen after run olie in wat dat is zooi. gewoon hem weg zetten met een lege tank en de volgende keer een drupje nitro in de carb spuiten en dan hem starten. warm rijden en dan hem afstellen ( rijd nie nie op het circuit zet hem dan niet te arm) veel succes
michael

mikehomerun zei:
over een goed afgestelde motor.
ik heb een serpent impulse met een nova rossie die super staat afgestelden ik doe het zodat ik gewoon door kan rijden en dat het motortje ff iets meer smering krijgt ( beter voor het zuigertje ) en je afdicht rubbers kapot draaien ermee is mij nog nie over komen ( en heb je er wel last van is het mischien tijd om een goede auto te kopen) en ben je klaar met rijden gooi er dan geen after run olie in wat dat is zooi. gewoon hem weg zetten met een lege tank en de volgende keer een drupje nitro in de carb spuiten en dan hem starten. warm rijden en dan hem afstellen ( rijd nie nie op het circuit zet hem dan niet te arm) veel succes
michael
After run, waarom zou dat zooi zijn volgens jouw, zou ik graag willen hooren want ik gebruik altijd after run(die 5 keer dat ik hem gebruikt heb dan)
Lijkt me sterk dat het slecht is, voor die 3 euro after run oil waar je wel 2 jaar mee kan doen zouden ze het niet maken als het niet werkt, ja mischien om nieuwe motoren te verkopen als dat spul je motor molt :)

Ik hoor het graag, als je me overtuigd gebruik ik het volgende keer niet :)

Als hij goed afgesteld staat is het naar mijn idee helemaal niet nodig om hem af en toe rijker te moeten zetten. De motor warmt op tot bedrijfstemperatuur en blijft dan ook op die temperatuur. Dan maakt het niet uit hoe lang je er rondjes mee rijdt.

Paul

een motor komt op temperatuur en blijft absoluut niet op temperatuur, dat is ook het probleem dat bij sommige de motor afslaat als hij een tankje gelopeb heeft. after run olie is een middel wat wordt verkocht en verder geen bijzondere dingen levert voor je motor. hij geeft er geen betere prestaties door. als je gewoon je auto weg zet blijft er altijd wat nitro in je blok zitten wat hem vet houd. dat doet after run olie namelijk ook een vettig laagje achter laten. er zit een stof in wat tog ook wel vervliegt. dan heeft het de zelfde werking als nitro laten zitten.

Bij stationair lopen wordt een motor echt niet heet !

En afterrun is een middel om agressieve brandstoffen te neutraliseren . Het is ooit door Tornado in het leven geroepen toen hun brandstof veel roest veroorzaakte door zgn. een te hoge zuurgraad van de Nitro, maar uit eigen onderzoek is gebleken dat 1 van de gebruikte oliën in Tornado vocht opneemt. Met bv. ModelTechnics of mijn eigen gemaakte mengsel is het zeker niet nodig.

1 hind
gebruik NOOIT tornado dat is engt slechte brandstof wat veel te vet is

ff :offtopic: : zouden ze niet beter een spellchecker op et forum zetten ?

en trug :ontopic: : Ikzelf gebruik geen tornado, gewoon mengsel van de winkel zelf en kheb totnutoe er geen problemen mee.

mikehomerun zei:
1 hind
gebruik NOOIT tornado dat is engt slechte brandstof wat veel te vet is

he he, grapjas :)

Het is eerder te schrale brandstof dan te vet hoor :) Ik rijd er al zo'n 6 jaar mee en nooit een enkel probleem. Ik heb het ook in mijn Picco Integra gebruikt en eerst met mijn Speed. Voor mijn Speed ga ik andere brandstof gebruiken, omdat de modelbouwdealer het voor ons wil mengen en dat spul is vreselijk goed, vandaar.

Maar Tornado is zeker weten niet te vet hoor. (zoek eens met de zoekfunctie, over Tornado is al veeeel gediscusseerd)

Ik gebruik ook geen tornado ik gebruik gewoon benzine die mijn modelbouw winkel heeft. (Meijer en blessing)

Hpi_Racing zei:
Ik gebruik ook geen tornado ik gebruik gewoon benzine die mijn modelbouw winkel heeft. (Meijer en blessing)

Voor zover ik weet haal je benzine bij een tankstation en niet bij een modelbouwwinkel... :? :?:

Back