Hoe ziet het NK 2009 eruit??

Blij met de NK stock-regels?

  • We weten in ieder geval welke banden we voorlopig mogen blijven kopen

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    31
  • Poll closed .
Gelijkwaardige bandjes of niet, ik gok dat we aan het einde van het seizoen moeten rijden op inserts gezien de banen, het vermogen ( remmen! ) en de slijtage van de LRP bandjes:D

Afgelopen jaar was het voor veel mensen al krap aan om alle 6 de nk's te kunnen rijden op 3 sets, komend jaar wordt het heel moeilijk tot niet te doen denk ik. Zeker niet als eerste kwali run's niet vlekkeloos verlopen en je meerdere kwali's moet rijden.

Ik vind het op zijn zachtst gezegt vervelend dat we vanwege de banden nieteens alle kwali runs kunnen rijden in een seizoen al zouden we dat willen. Natuurlijk is er een tijd geleden voor gekozen, alleen was kwaliteit van de toendertijd geteste LRP band vele malen hoger dan de uiteindelijk geleverde NK bandjes. Daar zitten we nu voor een lange tijd aan vast, en daar kun je mensen die niet bij de stemming waren ( vorig jaar ) dus ook niet op aan rekenen. Op het moment van de stemming was de geteste LRP band idd het beste en is daar terecht voor gekozen, enkel blijkt het achteraf niet goed te werken en moet er in mijn optiek gezocht worden naar een oplossing binnen het contract ( sorex?! ) ipv gewoon op dezelfde voet verder te gaan.

Ik las ergens anders dat volgens rick de sorex bandjes nog harder zou slijten en minder gelijkwaardig zouden zijn als de LRP bandjes?!!!!!!!!!!!!

De regels zijn nou eenmaal de regels, ik ben blij dat we komend jaar lekker brushless rijden en of de bandjes het volhouden zal alleen de tijd ons kunnen vertellen.
 
Ik vind het op zijn zachtst gezegt vervelend dat we vanwege de banden nieteens alle kwali runs kunnen rijden in een seizoen al zouden we dat willen.

Technisch gesproken ga je dus voor 18 minuten rijden naar Rucphen?? Hmmm, nog maar eens over nadenken......ik heb nagedacht, ik weet het;-)

groet,

Eric
 
Afgelopen jaar was het voor veel mensen al krap aan om alle 6 de nk's te kunnen rijden op 3 sets, komend jaar wordt het heel moeilijk tot niet te doen denk ik. Zeker niet als eerste kwali run's niet vlekkeloos verlopen en je meerdere kwali's moet rijden.

Ik kan niet voor modified praten als ook niet over de gekozen band maar met 1 setje CS27 kan ik met stock makkelijk 4 wedstrijden rijden. En ja, het wordt minder bij de 5e race maar niet onmogelijk.
Dat men gaat gokken op 1 of hooguit 2 goede kwalificatieruns om banden te sparen is afwachten, als het gebeurd is dat iets voor de volgende vergadering.

En zo lang iedereen dat probleem heeft zal je het in je rijstijl en behandeling van de band moeten zoeken.
 
Technisch gesproken ga je dus voor 18 minuten rijden naar Rucphen?? Hmmm, nog maar eens over nadenken......ik heb nagedacht, ik weet het;-)

groet,

Eric

Nee, want er is ook een nieuw kwalificatiesysteem. Daar hoor ik niemand over, dat is dat we naar het EFRA puntensysteem gaan, en dat er 2 van de 3 kwalificaties gaan tellen. Dus je moet minimaal 4 heats op een dag rijden.

Gelijkwaardige bandjes of niet, ik gok dat we aan het einde van het seizoen moeten rijden op inserts gezien de banen, het vermogen ( remmen! ) en de slijtage van de LRP bandjes:D

Afgelopen jaar was het voor veel mensen al krap aan om alle 6 de nk's te kunnen rijden op 3 sets, komend jaar wordt het heel moeilijk tot niet te doen denk ik. Zeker niet als eerste kwali run's niet vlekkeloos verlopen en je meerdere kwali's moet rijden.
Helemaal met je eens Vasco, het wordt de laatste 2 nk's waarschijnlijk het NK driften. Daarom had ik ook voor verhoging van het aantal banden in de stock gestemd, maar helaas was niet iedereen het daarmee eens.

Ik vind het op zijn zachtst gezegt vervelend dat we vanwege de banden nieteens alle kwali runs kunnen rijden in een seizoen al zouden we dat willen. Natuurlijk is er een tijd geleden voor gekozen, alleen was kwaliteit van de toendertijd geteste LRP band vele malen hoger dan de uiteindelijk geleverde NK bandjes. Daar zitten we nu voor een lange tijd aan vast, en daar kun je mensen die niet bij de stemming waren ( vorig jaar ) dus ook niet op aan rekenen. Op het moment van de stemming was de geteste LRP band idd het beste en is daar terecht voor gekozen, enkel blijkt het achteraf niet goed te werken en moet er in mijn optiek gezocht worden naar een oplossing binnen het contract ( sorex?! ) ipv gewoon op dezelfde voet verder te gaan.

Ik las ergens anders dat volgens rick de sorex bandjes nog harder zou slijten en minder gelijkwaardig zouden zijn als de LRP bandjes?!!!!!!!!!!!!

Wat ik ermee bedoelde was dat ten tijde van de test de Sorex banden veel meer verval hebben dan de LRP banden, bij de Sorex' zit er veel verschil tussen de 1e en de 2e heat, en nog meer tussen de 1e en de 5e. Dat is/was bij LRP minder, buitendat kun/kon je LRP's redelijk lang blijven rijden ook al zagen ze er niet meer uit, ze reden nog best redelijk.

Maar Vasco, het is over het algemeen zo dat bij de NK's de deals voor motoren en banden voor 2 of 3 jaar zijn. Dit was ooit besloten om voor uniformiteit te zorgen, zodat mensen niet ieder jaar een andere motor of band rijden. Dus mensen die er niet waren vorig jaar hadden daar wel wat aan kunnen doen. Want de banden kunnen alleen bepaald worden tijdens een vergadering, de EAC (electro aanbestedings commissie) die raadt alleen een motor of band aan, de keuze valt tijdens de sectievergadering. Dus mensen die toentertijd niet bij de vergadering waren maar tegen de LRP's zijn, hadden toen hun mening moeten laten gelden.
 
Ik kan niet voor modified praten als ook niet over de gekozen band maar met 1 setje CS27 kan ik met stock makkelijk 4 wedstrijden rijden. En ja, het wordt minder bij de 5e race maar niet onmogelijk.
Dat men gaat gokken op 1 of hooguit 2 goede kwalificatieruns om banden te sparen is afwachten, als het gebeurd is dat iets voor de volgende vergadering.

En zo lang iedereen dat probleem heeft zal je het in je rijstijl en behandeling van de band moeten zoeken.

Je moet minimaal 2 kwalificaties rijden met het nieuwe systeem, verder was aan het einde van 2007 de CS27 heel erg gekeldert in kwaliteit, daar kon je zowel in de stock als in de modified nooit de 6 wedstrijden meer mee halen zoals ze aan het einde van dat seizoen waren. Daarom zijn we toen op een ander merk overgestapt.
 
Doordat de bandjes harder slijten word het juist leuker. je kunt nu niet meer ongestraft er vol in gaan. Zijn je bandjes voor het einde van het jaar op.

Alleen jammer dat het Vtec is.
 
Back
Top