Hoe ziet jouw hobbyruimte eruit??

• Topicstarter Topicstarter Hannibal
  • Startdatum Startdatum
Theo Coenen zei:
Hans, had je dat raam misschien niet iets groter kunnen maken voor eventuele grotere modellen in de toekomst?
Theo, is geregeld:
n3.jpg

n4.jpg

Hans nu ben je op alles voorbereid, en wat een mooi vrij uitzicht heb je, bijna net zo mooi als hier bij mij. Straks wil je vrouwtje die ruimte nog als slaapkamer hebben, dus kijk maar uit.

hans meij

is het een polyester dakkapel
ziet er netjes uit.
hebben ze zeker er kompleet opgezet.
mooi hobby ruimte en mooi uitzicht.

Theo Coenen zei:
Hans nu ben je op alles voorbereid, en wat een mooi vrij uitzicht heb je, bijna net zo mooi als hier bij mij. Straks wil je vrouwtje die ruimte nog als slaapkamer hebben, dus kijk maar uit.
Theo, aan het mooie Limburg kunnen we hier in het westen natuurlijk nooit tippen.
De ruimte eronder heeft mijn vrouw als werkkamer, ze heeft gelukkig niet het gevoel de minst bedeelde te zijn.

Herman zei:
is het een polyester dakkapel,
hebben ze zeker er kompleet opgezet.
Herman, is juist. De aannemer moest bekennen nog nooit hier mee gewerkt te hebben maar zag, nu dit eenmaal toegepast te hebben, wel de voordelen er van in.

hans mij

waarom hebben ze dat spant er niet uit gehaalt.
ik had hem er uit gehaalt.
als ze er een grote driehoek aan multiplex er op gespijkerd hadden had dat spant weg gekund. :wink:
gelijk dat rare spant weg.

:offtopic:
Herman zei:
waarom hebben ze dat spant er niet uit gehaalt.
Daar zou ik toch maar even mee uitkijken.
Die gordingen zijn niet berekend op een overspanning zonder spant en aan de andere kant zit ook nog een dakvlakwat gedragen wordt door het spant.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar zo van de foto is het niet te zeggen.

Wel een erg mooie ruimte. :D

als je 2 pootjes onder de dakkapel zet met een multiplex koppelt aan de dakkapel en een strook multiplex in de nek van de boven kant dakkapel kan je hem er gewoon er uit halen,
wij halen hem er vele male er uit. :wink:

Goedemiddag,

bij deze 2 fotoos van mijn hobbyruimte / Modelscheepswerf,

modelbouw%20ruimte%201.jpg

modelbouw%20ruimte%202.jpg

Ruimte loopt in een T vorm waarvan het dak ook nog eens schuin loopt (in het begin heel vaak mijn kop gestoten). Ernaast zit nog een kamer, die ik gebruik voor hevig schuurwerk of geknoei met epoxy

Groet,
Andre

Ok dan, de hobbykamer, waar al het "vieze" werk gebeurt; bouwen, schuren, lijmen, etc.;

Hpim2360.jpg

Hpim2361.jpg

Voorzien van alle gemakken; tv, radio, gootsteen;

Hpim2362.jpg

Hpim2363.jpg

Modellen die geheel vliegklaar zijn komen netjes aan de muur of aan het plafond in mijn slaapkamer. Ik geef toe, het wordt een beetje vol, maar door een klein beetje na te denken stoot ik nergens mijn hoofd en gaat het nog niet eens ten koste van de ruimte;

Vleugels;

Hpim2364.jpg

Hpim2365.jpg

Hpim2366.jpg

De X-tra's (2000 en 60) Neuzen staan omhoog richting het plafond.
Hpim2367.jpg

Shockflyer voor achter op het grasveld;
Hpim2368.jpg

Naast al dit moois heb ik nog 2 grote toestellen bij mn vriendin staan, zou ook niet weten waar ik die anders kwijt moet :roll: :P

Grt.

Dit ziet er erg knus uit! :P :)
Maar je moet wat voor de hobby over hebben naast veel geld niet? :)

Dan ook maar mijn hobbyhok..... :wink:
Aangezien ik nog bij mijn ouders woon, hobby(lees: kloot ik wat aan :P ) ik op zolder.
Op de oude tafeltennistafel. Plek zat :D Alleen begint de tafel toch wel wat klein voor mij te worden :(
Maarja, hier wat pics:
tijdelijke%20afbeelingen%20002.jpg

tijdelijke%20afbeelingen%20003.jpg

tijdelijke%20afbeelingen%20004.jpg

tijdelijke%20afbeelingen%20005.jpg

tijdelijke%20afbeelingen%20006.jpg

Zo, lekker opgeruimd he :? :oops:
Mijn moeder klaagt er al over :(

alleen best koud nu, 8 graden om precies te zijn.
(en dan sta ik daar een paar uur achter elkaar te hobbyen...)

ps. de foto's zijn wel erg donker, maar eigenlijk is er best wel veel licht. :?

michiel b zei:
alleen best koud nu, 8 graden om precies te zijn.
(en dan sta ik daar een paar uur achter elkaar te hobbyen...)

zet je toch effe een uurtje of wat een electrisch kacheltje
erin? zo'n ding kost tegenwoordig nog geen 8 euro.

tja, die zolder is zo groot(en erg slecht geisoleerd) dat ik elektrisch verwarmen niet echt de moeite vind, voordat ik daar iets van merk... Bovendien denk ik dat met zo'n 2000W verwarming ik wel een nieuwe groep mag gaan aanleggen.... :P
Bovendien kost dat stiekem ook best wel wat euro's om daar de hele tijd zo'n verwarming aan te zetten. Dan krijg ik (alweer ;) ) ruzie met mijn ouders.

@ freak, Jaja dat ziet er wel wat beter uit, dat had ik ook kunnen doen, maar ik vind de kwaliteit er wel echt veel slechter op worden. Maarja. Het ziet er wat frisser uit he ;)

Je wilt trouwens niet weten wat voor kapitaal we nog aan oude (technische) lego hebben liggen. Mijn 2 broers en ik waren vroeger nogal fanatiek daarmee :D

michiel b zei:
tja, die zolder is zo groot(en erg slecht geisoleerd) dat ik elektrisch verwarmen niet echt de moeite vind, voordat ik daar iets van merk... Bovendien denk ik dat met zo'n 2000W verwarming ik wel een nieuwe groep mag gaan aanleggen.... :P
Bovendien kost dat stiekem ook best wel wat euro's om daar de hele tijd zo'n verwarming aan te zetten. Dan krijg ik (alweer ;) ) ruzie met mijn ouders.

welnee joh, met 1000W krijg je het al aangenaam warm
en met 2000W krijg je het je als je flink aan het sleutelen bent
zelfs warm. bovendien verbruik je bij 2000W plus minus 9 ampére,
en daar hoef je echt geen nieuwe groep voor aan te leggen.
verder hoef je de kachel ook niet continu te laten loeien,
want er zit meestal ook een thermostaat op, en kun je ook
effe een dikke trui aan doen.

Back