De vakantie o.a. gebruikt voor een grote opruiming van mijn hobbyruimte. Dat kostte best wel wat tijd en moeite. Met name moeite om afscheid te nemen van zaken waar ik meer dan een jaar niets mee gedaan had. Maar ja, een mens kan niet alles bewaren.
Nu ziet het er weer een beetje fatsoenlijk uit.
Maar natuurlijk had ik vanochtend zo'n moment van: "Sh.... Ik WEET dat ik het in m'n handen heb gehad, en niet heb weggegooid, maar waar is dat :bad-words:-ding nu gebleven?" Enfin, dat zullen de meesten van jullie wel kennen na een opruim-sessie.
Mijn hobby-ruimte? de garage van ons huis. Zeker met de temperaturen van de laatste dagen had ik liever in de kelder gezeten (heerlijk koel, 19 graden!!) maar een scheepsmodel van 20 kilo, 1,78 meter lang en hoge masten en smal, bochtig en steil trappetje op sjouwen... Nee, da's geen optie.
Dus de garage dan maar. De auto moet toch buiten blijven, want ja, hij past in de garage, maar dan moet ik in de auto blijven slapen; eenmaal binnen kunnen de autodeuren niet meer open. (Is onderworpen voor een Renault 4 of iets dergelijks, niet voor een Mazda 6 Stationwagon) Garage is overigens recentelijk voorzien van een inbraakalarm met camera en bewegingssensor. Kort geleden een muis gedetecteerd met als gevolg dat ik om 3 uur 's nachts richting garage moest om poolshoogte te nemen...
Vooraanzicht:
Links de werktafel, achter een paar kasten met deels modelbouwspullen, deels "gewoon" gereedschap, rechts het rek met (de meeste) scheepsmodellen. De kleinere zeilschepen (RMM, Seawind) opgehangen. De Smaragd niet, die is daar toch te zwaar voor. Onder de rekken met modellen een groot blauw zeil: daar staat de kist van de Titanic in.
Werktafel. Er onder een kacheltje, erboven een aantal planken met het gereedschap wat ik het meeste nodig heb.
Modellenrek. Titanic, 2 x Schnellboot, Steamlaunch Hanja, RC-161 (opbouw in revisie), de romp van de Barend Biesheuvel (ooit overgenomen van Norwin, nog niets aan gedaan:rainbow1

en achterin de Parat. Naast de Titanic de Smaragd.
Planken boven de werktafel: Bovenaan de laders (op tijdklok geschakeld) en zenders, daaronder accu's, onderste plank "grijpklaar" gereedschap.
En hier de Titanic op de werktafel. Da's meteen het moeilijkste schip om aan te werken, want alles moet je "er omheen" pakken. Als ik er lang aan moet werken zet ik haar op een Workmate naast de werktafel...