Hoe ziet jouw hobbyruimte eruit??

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Hannibal, 26 mei 2003.

  1. Kaypeters

    Kaypeters

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Den Haag
    mooi hoor!! die dubbele tafel is ook heel nice! Mooi 2 dingen te gelijk terwijl de ander moet drogen oid. Als ik dit zie wordt het tijd dat ik ook is ga verbouwen!

    Mooie houtvoorraad trouwens!! hoeveel plankjes zijn dat wel niet??
     
  2. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Hout is genoeg om nog rustig door te kunnen bouwen.
    Er is geen betere raad dan voorraad. Zo grijp je nooit mis.
     
  3. ger1967

    ger1967

    Lid geworden:
    27 nov 2011
    Berichten:
    98
    Locatie:
    torrevieja ( spain )
    het ziet er idd opgeruimd uit netjes hoor ...is wel een van mijn moto's werk plek moet schoon en opgeruimd blijven ten alle tijden maakt werken en vinden van je spullen zo gemakelijk
     
  4. Marx-7

    Marx-7

    Lid geworden:
    28 jul 2008
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Geleen
    Na de afgelopen weken 2 kisten opgeknapt te hebben is het mijn beurt ook weer:shock:.

    Ik vlieg nu 4 jaar en ik verbaas me er nog steeds over wat iemand in die tijd aan zooi kan verzamelen. Maar ja, wat ik niet weggooide aan restmateriaal heb ik nu mooi kunnen gebruiken maar opruimen mag wel weer eens;)

    [​IMG]

    BTW, dan is dit nog maar 1 derde van de kamer.....
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    [mod]Draadje samengevoegd met bestaand draadje.[/mod]
     
  6. Cubdriver

    Cubdriver Guest

    Ik ben net verhuisd en heb natuurlijk gelijk een kamer geclaimd voor de hobby:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Budgie

    Budgie

    Lid geworden:
    21 mrt 2010
    Berichten:
    98
    Locatie:
    ijlst
    Dit is de mijne na een testje met het snijden van raamfolie!

    [​IMG]

    Zoals je kunt zien ziet het er geslaagd uit!


    Gr. Sjors
     
  8. Carnage15783

    Carnage15783

    Lid geworden:
    14 aug 2011
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Rijen
    Inmiddels weer een kast toegevoegd voor wat 1/16 en 1/18 spul

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En dan te bedenken dat dit nog net de helft is :rolleyes:
     
  9. Ik ben wel heel erg jaloers op de meeste hiero.

    Ik ben verbannen uit de keuken 20m2 met de knutsel werken en werk nu in de schuur en tjsa schuren zijn niet meer wat het vroeger was.
    0,90x1,55x2,10 om precies te zijn tot mijn beschiking.

    en nee nog geen foto , eerst opruimen zegt de baas hier
     
  10. Tf-zuid

    Tf-zuid

    Lid geworden:
    24 aug 2011
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Dieverbrug
    Over hobby ruimtes enzo...
    Mijn buurman gaat een hobbyhok bouwen voor zn modelbouw vrachtwagentje, nu wil ik tegelijk met hem een hok voor mezelf bouwen van Zweeds hout wat hij nog over heeft (4cm gebold).

    Maar laat ldeze hobby het toe om in de winter zonder continue verwarming met die vrieskou.
    Kan de machine en elektronica dat aan...???
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  11. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Zal mijn werkplekje ook eens posten, heb zelf twee plekken om te sleutelen waarvan een mijn bureau waar ik ook mijn computer(s) heb staan.
    Voor het gemak laat ik enkel het plekje zien waar de RC's doen rusten en waar ik meestal werk.
    [​IMG]

    Een grote doos zitten onderdelen voor de MT2, andere grote doos de onderdelen voor de TT-01 en de kleine doos zitten papieren zoals handleidingen, rekeningen en etiketten van bestelde onderdelen, en wat universeel spul zoals antenne rietjes, bodyclips en dat soort spul.
     
  12. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    De vakantie o.a. gebruikt voor een grote opruiming van mijn hobbyruimte. Dat kostte best wel wat tijd en moeite. Met name moeite om afscheid te nemen van zaken waar ik meer dan een jaar niets mee gedaan had. Maar ja, een mens kan niet alles bewaren.
    Nu ziet het er weer een beetje fatsoenlijk uit.
    Maar natuurlijk had ik vanochtend zo'n moment van: "Sh.... Ik WEET dat ik het in m'n handen heb gehad, en niet heb weggegooid, maar waar is dat :bad-words:-ding nu gebleven?" Enfin, dat zullen de meesten van jullie wel kennen na een opruim-sessie.

    Mijn hobby-ruimte? de garage van ons huis. Zeker met de temperaturen van de laatste dagen had ik liever in de kelder gezeten (heerlijk koel, 19 graden!!) maar een scheepsmodel van 20 kilo, 1,78 meter lang en hoge masten en smal, bochtig en steil trappetje op sjouwen... Nee, da's geen optie.
    Dus de garage dan maar. De auto moet toch buiten blijven, want ja, hij past in de garage, maar dan moet ik in de auto blijven slapen; eenmaal binnen kunnen de autodeuren niet meer open. (Is onderworpen voor een Renault 4 of iets dergelijks, niet voor een Mazda 6 Stationwagon) Garage is overigens recentelijk voorzien van een inbraakalarm met camera en bewegingssensor. Kort geleden een muis gedetecteerd met als gevolg dat ik om 3 uur 's nachts richting garage moest om poolshoogte te nemen...

    Vooraanzicht:

    [​IMG]
    Links de werktafel, achter een paar kasten met deels modelbouwspullen, deels "gewoon" gereedschap, rechts het rek met (de meeste) scheepsmodellen. De kleinere zeilschepen (RMM, Seawind) opgehangen. De Smaragd niet, die is daar toch te zwaar voor. Onder de rekken met modellen een groot blauw zeil: daar staat de kist van de Titanic in.

    [​IMG]
    Werktafel. Er onder een kacheltje, erboven een aantal planken met het gereedschap wat ik het meeste nodig heb.

    [​IMG]
    Modellenrek. Titanic, 2 x Schnellboot, Steamlaunch Hanja, RC-161 (opbouw in revisie), de romp van de Barend Biesheuvel (ooit overgenomen van Norwin, nog niets aan gedaan:rainbow1:) en achterin de Parat. Naast de Titanic de Smaragd.

    [​IMG]
    Planken boven de werktafel: Bovenaan de laders (op tijdklok geschakeld) en zenders, daaronder accu's, onderste plank "grijpklaar" gereedschap.

    [​IMG]
    En hier de Titanic op de werktafel. Da's meteen het moeilijkste schip om aan te werken, want alles moet je "er omheen" pakken. Als ik er lang aan moet werken zet ik haar op een Workmate naast de werktafel...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. daar waar ik zeer benieuwd was naar jullie ruimte werd ik op deze topic gewezen.

    enigste wat in mij opkwam was : pff wat een ruimte's en netjes opgeruimd allemaal , ik schaam me nu wel een beetje heeeeel erg.

    Dus je raad het al van mij even nog geen fototjes ;) , eerst even de bezem en kolenschep opzoeken. :???::roll:

    wel inspirerend allemaal , bij mij is het momenteel een chaos en al wat voorbeelden uit de huidige fotos kunnen trekken van hoe het wel kan en hoe mij het nuttig lijkt.

    Momenteel druk bezig de schuur aan te passen dus komt goed uit, dus bij deze dank allen. :rolleyes::cool:
     
  14. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Is bij mij nu ook, ga vandaag of morgen ook opruimen, is nu een grote bende.
    Heb namelijk nu de bureau(zie foto's hierboven van mijn vorige post) een FG Monster Truck staan, een hoop zenders, en ander klein spul.
    Gewone computer bureau ligt nu ook vol met onderdelen, en mijn hobby tafel op de zolder, ja, die ligt ook knettervol.
    Enigste wat leeg is zijn de dozen waar de spullen in horen...:mad:
     
  15. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    tjongejonge, wat een werkplaatsen :)

    ik moet 't doen met een klein bureautje, een la voor lijm etc en een plankie voor m'n heli's.

    jullie foto's zullen zéker als inspiratie dienen wanneer ik verhuis :thumbsup:

    @Roel: had die mooie Titanic gezien in MBA.:)
    heb je 'm nog steeds?:rolleyes:

    groet,
    Hoogvlieger

    EDIT: zie nu de foto's
    mooi mooi mooi :thumbsup:
     
  16. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Yep.. Sinds een week met rookgenerator uitgerust...:banana:
     
  17. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Pssst Roel; ik zou als ik jou was snel even dat soldeerpistool uit je foto's shoppen, voordat Ron het ziet! Er staat hopelijk toch niet ook nog ergens een potje S39 verstopt?
     
  18. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    nvt
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2013
  19. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Maar er staat wel een kansloze vuilnisbak zonder deksel !!
    Man man man, neem er een met voetpedaal.
     
  20. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    En vergeet de rubbers en de kitrandjes niet!
     

Deel Deze Pagina