Hoelang blijft een blik nitro goed??? :roll:

Ja, Ik rijd op de wel-vertrouwde tornado brandstof, maar wil nu weten hoelang je zo'n blik nu kunt bewaren voordat je de nitro niet meer kunt gebruiken. Kan iemand mij hier mee helpen. bedankt

met mijn vliegtuigbenzine kreeg ik te horen dat het niet langer goed blijft dan een jaar, maar dat is natuurlijk een andere verhouding. :wink:
ik heb tornado wel eens ongeveer een half jaar stil laten staan, en toen starte mijn motor er niet meer. wat ik toen had gedaan was het mengen met nieuwe brandstof, ik weet niet of dit goed is maar het werkt wel :P

Ik gebruik deze en ik kan er volgens mij langer mee doen dan een half jaar. Als die van mij niet start, dan ligt het in ieder geval niet aan de brandstof (zijn mijn ervaringen).
duraglow16.jpg

zolang ie droog en koel staat niks aan de hand.
een jaar minimaal.

let wel, als ie een nacht open gestaan heeft is het naar de klote

droog, wat bedoel je daar precies mee? is in de garage zonder verwarming (altijd koud :p) goed?

bedankt al voor jullie snelle antwoorden.

Hoe hoger de luchtvochtigheid hoe meer risico. Probeer het luchtdicht en donker te bewaren. Grootste probleem is dat de brandstof vocht aantrekt.

Vraagje......

Waarom staat er in de titel van dit draadje 'benzine' terwijl het hier toch duidelijk om methanol gaat?

Niet om pietluttig te doen maar we hebben het wel over 2 verschillende soorten brandstof. en nu niet zeggen dat iedereen wel weet waar het over gaat. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand met een onwillige auto bij de winkel staat te mopperen om vervolgens uit te leggen dat het aan de brandstof niet kan liggen want hij was speciaal langs de pomp gegaan om nieuwe benzine te halen voor z'n 1:10 buggy....

Okee, ik weet het... :offtopic:

Groeten,

Marcel...

Joor zei:
Hoe hoger de luchtvochtigheid hoe meer risico. Probeer het luchtdicht en donker te bewaren. Grootste probleem is dat de brandstof vocht aantrekt.

Een blik kan je denk ik niet luchtdicht afsluiten, ofwel dan?

Sorry hoor m-thing..... :rolling: Ik heb al weer veranderd

Tsja, ik denk dat de tornado blikken redelijk luchtdicht zijn. Deze conclusie trek ik omdat als ik het op zijn kant vervoer het niet lekt ;)

Ooh zo bedoel. Dat er geen lucht in of uit kan! Ik dacht, dat er geen lucht in het blik mocht blijven zitten. Want er zit toch altijd lucht in als je de dop erop draait. Nu snap ik wel :D

bedankt

Opzich is dat helemaal nog niet zo'n gek idee weet je dat. In de lucht die we inademen zit namelijk ook water. Hoe vaker je je blik openmaakt hoe minder de brandstof wordt (kan meer water aantrekken). JE blik vacuüm pompen zou volgens mij best slim zijn :p

een blik is behoorlijk lucht dicht, ik had hem opgepompt tot 3 bar.
vraag me iet waarom :lol:
nu weer on topic :ontopic:
1 jaar is dus het juiste getal, heeft het nitro percentage er trouwens ook nog wat mee te maken?

Model Techniks kan je maar een 1/2 jaar goed houden aangezien de Nitro door het plastik heen zweet!

Hetzelfde in een BLIK kan wel een jaar mee.

Ik heb al ruim een jaar een can Quickfire van Model Technics op zolder staan. Ik zal binnenkort eens kijken of ik daarmee nog leven in m'n auto kan krijgen.

Groeten,

Marcel.

Ze hebben mij altijd verteld als jij een blik nitro open maakt blijft tie eigenlijk maar 2 maanden goed!! omdat tie methanol erg snel verdampt!

Mzzl. Arnold

Als je een blik dichtdoet, dat zou je hem wel langer dan 2 maanden goed kunnen houden denk ik. dat is een beetje overdreven.

@M-thing, als jij dat eens zou willen proberen zou dat heel fijn zijn! :D

Ja dat dacht ik ook!!! Maarja degene waar ik die brandstof ga halen heeft er tenminste meer verstand van als mij!!! :lol: dus ik doe maar wat hij zegt!

Mzzl.Arnold

en als t blik 14 jaar op de zolder heeft gestaan? :lol:

is die nog bruikbaar?

Als je blik 14 jaar op zolder heeft gestaan is het nog best te gebruiken.

Maar dan wel om de BBQ aan te steken en niet als modelbouwbrandstof. :lol:

Back