hoera mijn Katana S50E van Sebart is binnen

zo we hebben de katana in gevlogen :lol:
en hoe zeg hij vliegt zeer goed alles was mogelijk met deze kist
alleen torken was nog wat moeizaam maar daar wordt aan gewerkt
de prop was daar voor toch wat te klein :oops:
als het goed is komt deze week de nieuwe prop 16x8 binnen
dan kijken we verder
maar met vliegtuig en motor en de nieuwe regelaar 60amp
werkte als een trein
ik zou ook nog een flim van deze maaiden krijgen
zodra deze binnen is zal ik hem plaatsen
dit was tot nu tot mijn beste koop

Hoi Koekie40,

De S30 van mij vliegt beter dan welk toestel ook!! Vanavond nog met de Katana MD gevlogen maar deze valt in het niets bij de S30!!
Ben benieuwd hoe de S50 vliegt tov de S30.

Vandaag mijn S50 gekregen! :D

Maar de pret was al snel voorbij toen ik de kleuren zag :nooo: , (Rood groen ipv rood blauw) maar kan er wel mee leven (denk ik).

Het gaat verder:

Cocpit kap beschadigd!! :cry: (fabrikage fout)

Geen spinner meegeleverd!
Verkeerde balance stekkers, 3s ipv 5s stekkers :bad-words: .

Meteen maar even gemailt naar Voltmaster en hoop dat dit op de juiste manier wordt opgelost!

Mvg, Benjamin

mooi toestel :D
zitten maar 2 "kleine" minpuntjes aan...
1 'Tis ARF.....
2 'Tis electro.....

vind het echt een mooi toestel, als het niet aan de minpuntjes lag was het misschien een mooi tussendoor-project voor me geweest :wink:

EDIT: ik zie net opeens dat ik in het electro-gedeelte beland ben :oops: snel wegwezen voordat ik een schok krijg :lol:

he Danny
je kan hem ook met branstof vliegen
maar elctro vlieg net zo goed
ik zou zeggen koop er een en probeer het
je wil niets anders meer :roll:
en Bennie
dat is voor de eerste keer
dat ik dit hoor dan de bouwdoos beschading is
ik hoop dat de problemen worden op gelost

Vliegtechnisch vind ik Electro fijner. Pakt altijd goed op, remt goed, mooie lineaire gascurve.. electro verslaat brandstof op alle punten wat betreft vliegen, wat mij betreft :P

simendewulf zei:
lees eens de vergelijkingstest in MODELLFLUG van zijn klein broerke de S30, de ene electro, de anderemet verbrandingsmotor

Kun jij dat niet samenvatten voor ons?(anders moet ik dat blad kopen :lol: )

Grt.

in het kort komt het er op neer dat de electro 300 gram minder weegt of deze met de OS 25 FX
OF DE KOSTEN van die 300 gram opwegen durf ik niet te zeggen.
Zum Schlus bleibt naturlich die frage : Warum umbouwen und nicht elektrisch?
ook in de tijd van LIPOS en BRUSCHLES motoren zijn er nog alternatieven, en welke modelpiloot heeft er ergens nog een klein verbranderke liggen.

intresseert me ook wel, heb vorige week bij aerobertics de nieuwe E30 sukhoi van sebart besteld, ik plaats dan wel even een bouwverslagje :)

das waar, geef een goede piloot ( ik niet hoor ) een baksteen en deze vliegt daar ook mee .
heb nog niet het genoegen had, hem life te zien vliegen

Alexzzz zei:
nwolsink zei:
Hoe moeilijk is dit nu te vliegen?

Hangt van de piloot af :wink: :lol:

Grt.

Ik bedoel meer als beginner, ik heb wel eens gevlogen maar zit nog wel in de beginnersfase, gaat dit dan gegarandeerd fout zeg maar.
Is dit nu een goed vliegtuig binnen zijn klasse, ik vind hem er iig wel erg strak uitzien!!

nwolsink zei:
koekie40 zei:
ja de setup is bekend

MOTOR = ACTRO 24-4
REGELAAR= ACTRONIC 45 + BEC
actronics regelaar = 5V/2A Dauer (30°C) 2,5A Spitze
PROPPELLER = APC ?????
4 SERVO'S VAN HS-225BB
LIPO = FLIGHTPOWER EVO 25 5S 3700 MAH
ZOU GOED MOETEN GAAN

Wat kosten deze parts? draait deze motor ook op Flightpower EVO25 2170mah 3S Lipo’s ?
Zie mijn dilemma in dit topic http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=61121&start=30

3S zal VEEl te weinig zijn. Zeker aangezien het ook een groot modl is. Je zou met die 3cellen wel heel veel stroom moeten trekken wil je een gewenst vermogen hebben.

gr,

niels

Back