Hoeveel mh's nodig

Hallo allemaal,
Ik ben druk bezig geweest met het doorzoeken van het forum.
Maar ik vermoed dat ik de zoekfunctie fout gebruik, want een echt antwoord krijg ik niet gevonden.
Ik ben bezig met een depron vliegtuig en die weegt nu 300gr (alles erin) maar zonder lipo.
Waarschijnlijk iets te stevig gemaakt vermoed ik zo.
De motor die er op zit 2208/12 1800KV, 8 tot 11 amp werkstroom.
Mijn vraag is, hoeveel mh lipo moet ik aanschaffen om zo'n 10min normaal te kunnen vliegen.

Al vast bedankt voor de genomen moeite.

Welkom op het forum!

Dat is vrij eenvoudig te berekenen.

Jij zoek een accu die 10 minuten lang 10Amp kan leveren. Een accu van 1Ah (=1 ampere uur = 1000mAh) kan gedurende 1 uur lang 1amp leveren. In 10 minuten is dat 6x zo veel dus 6A. Je moet dus jouw 10amp door 6 delen om tot de juiste capaciteit te komen. 10/6=1.6666 oftewel 1666mAh. Dat is natuurlijk puur theoretisch. je moet altijd 20% lading in je packs laten zitten dus je pack moet dan 20% groter zijn. Omdat je niet de hele tijd vol gas vliegt heb je weer minder capaciteit nodig.
Wat is de spanwijdte van je toestel en wat voor toestel is het?

Een rustig cruise kistje dus. Ik denk dat je met 1200 mAh 3 cellen een heel eind komt zonder hem te zwaar te maken. Als je heb van tekening bouwt, geven ze daar geen aanbeveling voor de accu?

Maak er maar 2s1500 van dan want 3s op een 1800kv motortje voor een Cessna is wat veel.

Regel is circa 20% aan accu t.o.v. van het totale vlieggewicht.

Prop toerental voor dit soort modelletjes tussen de 8000-10.000rpm max.

Ofwel 1800kv op zeg 75% rendement op 2s lipo is bijna 10.000rpm.

Prop. Hangt er vanaf wat voor motor je hebt. Schat zo 8x4,3 GWS of Bv APC-e of APC-SF in die richting.

[edit]
http://www.rctechnics.eu/220812-brushless-outrunner-1800kv-p-1689.html
zal deze wel zijn[/edit]

Er is een tekening van, maar ze zetten er allemaal iets anders op.
Tevens worden er ook andere materialen gebruikt, dus ik kan hem niet letterlijk na maken.
Zij hebben het voor elkaar gekregen om hem rond de 300gr te krijgen.
De mijne zou dus 100gr moeten afslanken, maar ben er nog niet aan uit, waar ik dat zou kunnen verdienen.
Mogelijk heb ik het allemaal iets te stevig gemaakt.

@ D.Knoppers, ja zo'n motortje is dat. Moet ik een ander motortje aanschaffen of gaat het hier wel mee?

Kleine aanvulling.

Ongeveer 50W per kilo is genoeg om te blijven vliegen.

Dat is 50/7,4= 6,75A stroom om 1 kilo vliegend te houden.
Zeg dat je op 500 gram eindigd vlieg je rond op 3,5A.

Accu 1500mAh

1,5/3,5x60 = ongeveer 25 min als je heel netjes vliegt.
Effectief met af en toe wat door vliegen zal je zeker rond de 15 min uit komen.

Ai, die 1800kV had ik even gemist......
Maar zo te zien moet dat goed gaan komen met die 10 minuten vliegen.
Succes met de bouw!

Das toevallig, klikte op jou link
Ik zie zojuist dat ik al een paar keer op jou site heb zitten kijken Dennis.

Als je je woonplaats/regio opneemt in je profiel kan iedereen dat altijd zien, links, onder je gebruikersnaam. Handig bij verwijzen naar clubs, winkels, mensen, handel bij jou in de buurt. Idem leeftijd/geboortedatum, geeft ruwe indicatie van budget, opleidingsduur, stoorzendertjes/handenbindertjes in de buurt, vervoer, maakt maatwerk antwoorden mogelijk ;)

De standaardzoekfunctie is niet geweldig, er zijn betere mogelijkheden. En helaas werkt de standaardzoekfunctie alleen met woorden van vier of meer letters. Gelukkig is er een makkelijke oplossing voor woorden van drie letters zoals ESC, PWM, PPM, FAQ ..., zie deze zoek-tips:
faq-zoekfunctie

Laatst bewerkt door een moderator:
Back