hoeveel procent olie in nitro auto???

ja, in een andere winkel... de andere in Gent vraagt 30€ voor 2,5l 16% nitro van Graupner. Dan toch maar liever die Tornado oil+, want die Graupner bevat maar 9% olie...

ja, in een andere winkel... de andere in Gent vraagt 30€ voor 2,5l 16% nitro van Graupner. Dan toch maar liever die Tornado oil+, want die Graupner bevat maar 9% olie...

vanmiddag heb ik geprobeerd om de motor in te laten draaien ..

de motor valt steeds stil met welke afstelling dan ook..ik heb er uren aan zitten proberen en ga er nu vanuit dat de motor niet goed is of dat er ergens valse lucht binnen komt.

het laatste ga ik vrijdag testen door andere brandstofslang te monteren..

ik heb er erg de pest in omdat een normale motor het altijd doet..in het verleden heb ik zulke slechte startproblemen alleen nog maar meegemaakt met bv magnum motoren..

os en irvine gaven nooit geen problemen en nu die thunder tiger shit weer!!

ik baal er van!!!!

waar heb je je auto besteld / gekocht en ga anders eerst naar de winkel toe. Misschien is het iets simpels en zie je het over het hoofd. Je kunt een heli niet vergelijken met een auto.

Uitslaan bij het inlopen is heel normaal hoor :!: Zeker de eerste paar tankjes heb je daar vaak veel last van , dit komt door het rijke mengsel waar de motor op loopt.

In plaats van als een "wilde" aan alle naalden gaan zitten draaien is het verhogen van de stationair vaak voldoende om het probleem op te lossen.

Niet opgeven en rustig blijven ... uitslaan is heeeel normaal tijdens het inlopen bij automotoren. Het gaat hier om iets andere motoren als die in vliegtuigen gebruikt worden ;)

Uitslaan bij het inlopen is heel normaal hoor :!: Zeker de eerste paar tankjes heb je daar vaak veel last van , dit komt door het rijke mengsel waar de motor op loopt.

In plaats van als een "wilde" aan alle naalden gaan zitten draaien is het verhogen van de stationair vaak voldoende om het probleem op te lossen.

Niet opgeven en rustig blijven ... uitslaan is heeeel normaal tijdens het inlopen bij automotoren. Het gaat hier om iets andere motoren als die in vliegtuigen gebruikt worden ;)

de motor slaat ook uit bij hogere stationair loop

1x bleef de motor draaien en kon ik een paar meter rijden.ik dacht eerst misschien aan de gloeiplug.meestal steken ze van de fabriek er ook goedkope rommel in en de enigste pluggen die ik heb zijn rossi 4 en enya3 maar die zullen wel te warm zijn want daarmee starte die helemaal niet meer..

Heeft de motor al 1 (of 2) tankje(s) stationair weg :?: om de ergste klemming weg te nemen. Ook een rede van veelvuldig afslaan..

Als je meteen gaat rijden is vaak de klemming nog te strak om de boel draaiende te houden als de motor belast wordt. Door de te hoge belasting slaat de motor dan af ;)

Heeft de motor al 1 (of 2) tankje(s) stationair weg :?: om de ergste klemming weg te nemen. Ook een rede van veelvuldig afslaan..

Als je meteen gaat rijden is vaak de klemming nog te strak om de boel draaiende te houden als de motor belast wordt. Door de te hoge belasting slaat de motor dan af ;)

stationair bleef de motor niet draaien dus na 3 uur proberen omdat de motor maar 10 tot 20 seconden bleef draaien was de tank nog niet eens half leeg.

hij rookte wel goed maar sloeg telkens uit zichzelf weer af..daarnet nog even kontakt gehad met wouters modelbouw en volgens hun moet ik de luchtfilter eraf halen om te kijken of de gas-schijf wel ver genoeg open gaat..dus dat ga ik dan nog maar eens proberen

stationair bleef de motor niet draaien dus na 3 uur proberen omdat de motor maar 10 tot 20 seconden bleef draaien was de tank nog niet eens half leeg.

hij rookte wel goed maar sloeg telkens uit zichzelf weer af..daarnet nog even kontakt gehad met wouters modelbouw en volgens hun moet ik de luchtfilter eraf halen om te kijken of de gas-schijf wel ver genoeg open gaat..dus dat ga ik dan nog maar eens proberen

Dat afslaan is dus heel normaal , daarbij helpen de huidige temperaturen niet echt mee aan het betrouwbaar lopen van een nieuwe motor .....

De motor komt veel moeilijker op temperatuur en loopt daardoor ook moelijker stationair (door de strakke passing) .....

Dat is ook de rede dat een hoop mensen met deze temperaturen niet beginnen aan inrijden van een motor (ff afgezien van problemen die later kunnen ontstaan).

De enigste manier om een (auto)motor in te lopen is volhouden , niet meteen gaan denken dat het sh*tzooi is of dat de boel kapot is :!:

Het is nu eenmaal geen vliegtuigmotortje en het vergt een iets andere aanpak :!:

Verwarm de motor eerst eens goed voor met een goede fohn , start hem en trek er dan eens iets van een oude sok of stukje alufolie om de koelkop om die wat makkelijker warm te houden. Laat hem zo eerst minimaal 1 volle tank wegdraaien voor je ermee gaat rijden :!:

Ga vervolgens aan de slag zoals is omschreven in de WOT-methode met elke keer voor de start voorverwarmen en iets om de koelkop trekken :!:

Kan.... mag je bij een nieuwe auto niet verwachten maar als de auto bij stationair een rem nodig heeft om stit te blijven staan is er iets met de koppeling.

Dat is als de koppeling kapot is en dus meteen openslaat (of blijft staan) bij het starten van de motor (of lopen).

Lijkt me sterk dat dat hier het geval is tenzij ze de veertjes van de koppelingsschoentjes vergeten zijn ....

Pas nou maar eerst eens toe wat er in m'n vorige post stond i.c.m. het verhogen van de stationair , zonder aan andere naalden te draaien :!: tenzij je die van de fabrieksafstelling hebt gehaald ... Heb je dat gedaan .. eerst terugzetten op de fabrieksafstelling :!:

Simpel te controleren, even de auto van de weg halen, en op een bokje zetten dat de wielen vrij kunnen draaien, dan zie je vanzelf of dit het probleem is.
Stel dat de wielen meedraaien, wat vrij vaak voorkomt,en pas afslaat als je ze tegen houd is er iets mis....

Weet voor 99,99999999999999 % zeker dat het niet de koppeling is .....

Het is een nieuwe motor die nog moet inlopen en niet stationair wil blijven draaien , vanmiddag lukte dat nog 20 tot 30 sec. dan is de koppeling niet kapot want dan lukt dat helemaal niet :!: ;)

Er is hier gewoon sprake van een gebrek aan de juiste kennis , en het niet opvolgen van adviezen die ik al gegeven heb....

Weet voor 99,99999999999999 % zeker dat het niet de koppeling is .....

Het is een nieuwe motor die nog moet inlopen en niet stationair wil blijven draaien , vanmiddag lukte dat nog 20 tot 30 sec. dan is de koppeling niet kapot want dan lukt dat helemaal niet :!: ;)

Er is hier gewoon sprake van een gebrek aan de juiste kennis , en het niet opvolgen van adviezen die ik al gegeven heb....

het is maar even speculeren op enklele mogelijkheden omdat ik niks wil uitsluiten,maar ik sla jullie adviezen zeker niet in de wind..morgen heb ik geen tijd omdat ik de hele dag naar school moet maar vrijdag ben ik weer vrij en dan ga ik er weer lekker mee aan de slag

vandaag is het dan toch eindelijk gelukt om de MTA4 draaiende te houden..

ik heb de lage naald nog 2 slagen open gedraaid en de gloeiplug die was bijgeleverd was niet goed.telkens als ik de gloeier van de plug haalde viel de motor stil..eigenlijk iets wat ik bijna altijd meemaak bij nieuwe motoren met een standaard bijgeleverde plug..ik heb er nu een rossi R4 in zitten en daarmee blijft de motor wel goed draaien.ik weet niet welke pluggen nog beter zijn voor een 4.6cc?? maar de rossi 4 en een enya3 was het enigste wat ik nog had liggen..

ik vind wel dat de tank te klein is aangezien het verbruik van de motor ook erg hoog ligt,zal ook wel komen omdat de motor nog veel te vet staat,maar een tankje brandstof was in 5 minuten rijden al leeg,heb nu 5 tankjes gedaan en een ander nadeel is dat de body er ook steeds afmoet om opnieuw te tanken en te starten..

Back