homebrew dlg , HELIOS src

PS : By the way, meine kadee : Cee Gee voor de V3 bij 74mm is tops

ben blij dat je een goed cg hebt gevonden
maar de v3 is niet meer in mijn handen
ik droom nu nog enkel van de helios hihi

heb 70 tot 78 geprobeert
wat ik zag was gewoon mijn toestel uit uit de lucht viel
peter peters gaat hem morgen eens testen op zijn manier
ben benieuwd

hihi heb er geen baat bij zeg gewoon hij viel steeds uit de lucht zelfs een blaster vloog beter
en had henk zijn raad gevolgd sneller vliegen

hihi heb er geen baat bij zeg gewoon hij viel steeds uit de lucht zelfs een blaster vloog beter
en had henk zijn raad gevolgd sneller vliegen

Ja mag een Blaster ook niet vergelijken met een Stobel.

Heb er nog spijt van dat ik die ooit verkocht heb voor een prikkie, ik zou er anders nu nog mee rondvliegen.

2de model klaar voor morgen!

hi,

ik heb gisteren nog een 2de model klaar gemaakt voor de wedstrijd in malden .

deze zit leeg op 272 gram wat me behoorlijk lijkt .
ik weet nog enkele plaatsen waarop iets gewicht bespaart kan worden zonder de stevigheid te schaden maar 265 gram zal zowat het minimumgewicht zijn voor de cf d-box en kevlar disser.

net even gaan gooien maar er stond veel wind en deze was bijzonder turbulent.

hopen dat het deze avond wat minder gaat waaien dat ik het toestel kan uittrimmen .

ik ben in ieder geval klaar om mij goed te amuseren weer heel wat bij te leren morgen!

-kristof-

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
malden

hi,

behalve de koude vond het een zeer geslaagde en uitdagende wedstrijd met soms sterke thermiek .
ik ben zeer tevreden met de prestatie van de helios , zelf heb ik nog wel wat bij te leren, daarom wil ik zoveel mogelijk wedstrijden gaan vliegen.

wanneer de omstandigheden slecht waren merkte ik het grote voordeel van hoger te kunnen lanceren , dit geeft je de mogelijk om wat verderop te raken bij sterke daalwind .

ik heb in de voormiddag met 40 en nammidag met 60 gram ballast gevlogen
wat me op een vlieggewicht van 320 en 340 bracht , misschien had ik beter iets meer ballast gebruikt maar ik kwam nog goed tegen de wind in .

ik had in mijn lanceer/speed stand ietsje meer down moeten trimmen , bij het lanceren moest ik soms corigeren om het model niet over me heen ter laten gaan en bij het terugkomen moest ik ook soms wat naar beneden bij sturen , hierdoor verlies ik veel snelheid (zeker bij het lanceren) omdat ik snel teveel bijstuurde.

mijn doel was om bij de eerste helft te eindigen en dat is gelukt , dus ik ben zeer tevreden , het had enkele plaatsjes lager kunnen zijn omdat de percentages van mij en diegene achter mij zeer dicht bij elkaar liggen, bij de eerste helft eindigen blijft mijn doel voor de komende wedstrijden.

-kristof-

Top gedaan -kristof-.. Netjes gebouwd en zeer goed gevlogen.. heb je wel een poosje gevolgd om met eigen ogen de prestaties van je zwever te beoordelen. :)

rds systeem

hi,

hier zijn enkele foto's van een rohacell kern met rds opgebouwd, de wiper loopt in een mini roulementje wat hopelijk voor een superstrak en vlotlopend systeem zorgt .

de vleugel zit nu in de mal , morgen meer...

-kristof-

full

full

full

hi,

hier zijn enkele foto's van een rohacell kern met rds opgebouwd, de wiper loopt in een mini roulementje wat hopelijk voor een superstrak en vlotlopend systeem zorgt .

Kristof,

Jawadde ! Da ziet er goed uit ! Hyperion DS09-SCD servos zeker ?

Misschien moet ik jouw systeem proberen in te bouwen in de FW5 (komt in een paar weken aan). Dan heb ik alle plaats om ballast in de romp te plaatsen.

Hou ons op de laagte (weeral mis) ,

Yves

hi,

de eerste rds vleugel is uit de mal en is prima gelukt .

eerst had ik nogal weinig deflectie maar ik heb de hyperions via de pc meer uitslag gegeven en nu voldoet het ruim.

en de naam van het toestel staat nu ook vermeld op de vleugel , wegens herhaaldelijk aangevraagd door iemand:roll: .....(goed zo hé peter:D)

ik heb een laagje glasmat van 25 gr boven het kevlar gelamineerd , zo is de huid mooi dicht en is het scharnier veel beter in te snijden , nadeel is het extra gewicht . 150 gr wat op zich nog niet zo slecht is voor een volkern vleugel met rds.

bij deze vleugel had ik het kevlar op voorhand op maat proberen te knippen omdat ik moeilijkheden ondervond bij het insnijden van de roeren maar met de glasmat erop valt dit veel beter mee , zoals je ziet was het moeilijk het kevlar juist te positioneren

-kristof-

full

full

full

loet ,

deze vleugel is op aanvraag gebouwd zonder rds dus....

ons tafelkleed is recentelijk vernieuwd en past absoluut niet bij deze vleugel maar destemeer bij de roze vleugel , de meningen over het nieuwe tafellaken zijn ten huize verschoren nogal verdeelt en misschien is het beter er geen afbeeldingen on-line van te zetten maar moest ik nog een roze vleugel maken kan mischien een uitzondering gemaakt worden:rolling:

-kristof-

Erg mooi en erg licht. Waarom de keus om geen RDS te doen?

Tweede vraag.
Durf je hem niet meer op het bewuste tafelkleedje te leggen..................?

Back