Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Didier,@ kristof, ik stuur met de rollen de bel in, ik vlieg enkel IN de bel met wat rudder, maar vaak blijf ik er van af, want als het toestel schuin in de bel draait moet ik haast constant tegen sturen... van rudder is dus al haast geen sprake.
ik vind het een erg vreemd gedrag, want gisteren met de turbo heb ik hetzelfde geen enkele keer voorgehad, deze blijft steeds onder een prachtige hoek in de bel ,en moet ik maar zelden sturen.
ik mix rudder wel mee met de rolroeren, maar ook dat zou geen effect mogen hebben, aangezien dat het rudder meewerkt als ik met de rollen tegenstuur.
het CG ligt erg naar achter... 2mm voor het uiterst aangegeven CG
Of ben ik gek?
zoals ik eerder zei, ik vlieg met een ver achteruit liggend zwaartepunt.... neej jij bent niet achterlijk... je bent net als mij, hoogstens prettig gestoord (yves is de uitzondering op de regel)
te weinig flap.... het kan, ik vlieg maar een 2mm naar beneden in de thermiekstand. helemaal niet veel naar mijn normen.
@ johan.... veel wind, gemixed, weinig wind, mix uit... dit heet niet beginnend vliegen, maar de vlieger blijven controleren.
ik vlieg al JAAAREN zo(ik vlieg nog maar 4.5j)
en kristof, ik heb het zowel in het links als rechts draaien... links net iets feller dan rechts
heb je trim op de richting bij het lanceren of bij het vliegen?
het kielvlak moet zo gemonteerd zij dat je geen trim hebt ...
-kristof-
neen staat mooi getrimd... enkel de vleugel staat wat getrimd, om mooi rechtdoor te vliegen, maar ook dat is haast verwaarloosbaar. (nog geen millimeter)
ik heb ook de vleugel uitgebalanceerd, omdat met die herstelling wat gewicht bijkwam op de tip, en zodoende lood op de andere tip gekleefd.
maar hij had het ervoor ook al.
ik vlieg op 72 dacht ik... en zo vind ik em een lekkere cruise speed hebben.didier,
de werpstift heeft altijd wat gewicht , de vleugels zijn meetsal mooi in evenwicht...
dus dan zal het zwaartepunt aan de oorzaak liggen , ik vlieg momenteel op 68 mm
-kristof-
-kristof-
ik vlieg op 72 dacht ik...
Dacht ik, ga lekker F3J vliegen, daar denken ze tenminste en drinken ze niets.
zijn er nog mensen die dit probleem al gehad hebben? wat is jullie oplossing?
Nog nooit een probleem gehad maar ik gebruik dan ook 0.3 mm verenstaal van servo tot hoorntje.
Misschien roest dat nog een keer door![]()