honey bee king 2 afstellen

heb me heli maar weer is opnieuw opgebouwd, alles werkt nu als behoren op enkele dingen na:

de heli draait om zijn as (hoog tempo)
reageert niet op links/rechts sturen (de linkerstick)

hoe moet ik hem afstellen en dit verhelpen?

Staart inverse of gyro. Maak eens een filmpje. Niet te er weg, maar wees voorzichtig
Draait je rotorhead overigens metde klok mee?
Groet
Martin

heb net buiten gevlogen, hij gaat wel recht omhoog maar draait om zn as (rechtsom) wat ik ook doe, kan er wel mee vliegen maar is onstuurbaar in de lucht. Soms reageert hij niet op de staart servo (sturen met linker stick) en soms wel, maar t maakt geen verschil
gyro staat op reverse, en de gyro.sw naar benede
misschien zit de gyro op t verkeerde kanaal?
ik heb gyro op 4 zitten, esc op 3, linker throttle servo 1, rechter 6 en de voorste op 2.

hier het filmpje:
honey bee king 2 afstel problemen Video - rhumortj - MyVideo Nederland

Kan video niet groot zien, helaas

de gyro.sw naar beneden, nee omhoog

misschien zit de gyro op t verkeerde kanaal?
Uit de gyro komen waarschijnlijk 2 snoertjes. 1 met 3 draden en 1 met 1. De eerste in kanaal 4 en de ander in 5. Draadjes in de kant waar de rest wit is

Zie handleiding

esc op 3, linker servo 1, rechter 6 en de voorste op 2.

Groet martin

Laatst bewerkt:
Het lijkt ook waarschijnlijk dat de hoofdas krom is, dat geeft die trillingen.

Kijk alsjeblieft uit met dat spul, het verschrikkelijk veel schade aanrichten als je er verkeerd mee omgaat. :(

maar hij is nooit de lucht in geweest of gecrasht, de eerste vlucht brandde de motor door dus er zit nu een brushless op en brushless snelheidsregelaar, ik zal de kanalen even verwisselen hoe jij het zei want nu zit er niks op 5 bij mij

edit; bij jou komt eruit dat ik 6 stekkertjes moet aansluiten, maar ik heb er maar 5. er komt maar 1 uit de gyro (standaard gyro)

Lees eerst eens even de handleiding!!!!
En als je met hem bezig bent trek dan minstens 2 draden tussen de motor en de esc los

Groet
Martin

volgens de handleiding heb ik alles juist aangesloten op de 6ch ontvanger.
gyro sw. staat nu omhoog maar draait nog steeds om zijn as

ik weet echt niet meer wat t is..

volgens de handleiding heb ik alles juist aangesloten op de 6ch ontvanger.
gyro sw. staat nu omhoog maar draait nog steeds om zijn as

ik weet echt niet meer wat t is..

.. En jehefrotorbladen draaien met de klok mee en je staart rotor als je rechts van je heli staat tegen de klok in?
Start hem op met de sw omhoog, daarna naar je toe en je rudderstick en paar keer heen en weer. Staat de tailpitchslider dan in het midden, zo niet in het midden zetten. StaartServo naar voren of achteren doen.
Altijd opstarten met de sw van je af
Niet opgeven
Groet
Martin

wat is de tailpitchslider? en hoe zet ik die in t midden, dat is het enige gedeelte wat ik niet snap

bedankt voor je hulp

edit: hoofdblade draaie met klok mee, staart tegen klok in.

heb hem nu zo ver dat ie niet om zn as draait als me linker trim helemaal naar links staat en ik de stick ook iets naar links hou

Ok helder. Doe dan het volgende
. Minstens 2 draden tussen de motor en de esc losmaken
. Zender aan
. Lipo aansluiten
Kijk naar de swashplate. Die moet nu horizontaal staan. De swashplate is dat ding waarheen de links lopen die aan je servo's vastzitten
Staat je swashplate niet perfect horizontaal. Maak dan die linkjes zolang dat hij wel horizontaal staat.
Kijk dan hier en hier zie e die slider.
Groet
Martin

Laatst bewerkt:
Oke dankje ga ik doen

Wat moet ik doen om die swashplate recht te krijgen, dat witte armpje gewoon draaien of losschroeven en weer vastschroeven in een andere positie?

Laatst bewerkt door een moderator:
Staat ook op die site, maar...
Als je de heli opstart (dradenlos) dan moeten die armpjes netjes horizontaal staan. Dat kan niet helemaal, maar zo horizontaal mogelijk. Als dat niet zo is dan inderdaad die armpjes losmaken en er weer opzetten. Ik neem maar even aan dat dat wel god zit. Een foto is handig. Maar dan wel als je hem net hebt opgestart en alle trims op je zender in het midden staan.

Waarschijnlijk zijn het de linkjes die naar je swashplate lopen. Die kun je bij de swashplate lostrekken en twee slagen draaien.

Martin

Ik heb nu zo aan die zwarte armpjes zitten draaien, dat de swashplate 100% horinzontaal staat bij opstarten/initialisatie, maar nog steeds draait de heli om zijn as heen.. Wat kan het nu nog zijn?

Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
dankje martin.

kan het niet zo zijn dat mijn gyro kapot is? (standaard)
hij initialiseert wel, maar wat ik ook doe met de trims, en of ik nou naar rechts stuur of naar links stuur terwijl die in de lucht is, hij blijft met een behoorlijk tempo om zijn as heen draaien

mvg

Geloof ik niet. Je hebt het ook als je hem op normaal zet. Ik denk eerder aan de richting van de servo of de gyro, vandaar dat ik je via een pb die links stuur
Groet
Martin

Back