honey bee king 2 afstellen

Oke ik ga het iig. even proberen als de accu is opgeladen.
Maar lijkt mij wel raar als ik dat nu allemaal moet gaan instellen terwijl de heli eigenlijk RTF uit de doos komt, en hij heeft nooit gevlogen. Enige waar ik persoonlijk aan heb gezeten, is de motor/snelheidsregelaar die ik vervangen heb, en de middelste servo's om de swashplate horizontaal te krijgen.

...en aan de schuifjes 4 onderaan je zender heb je ook niet gezeten?
We kunnen beter pben. Niemand heeft er op dit moment wat aan
Martin

zoek hulp in de buurt op om te helpen met afstellen en invliegen. ik denk dat dit anders echt niet goed gaat komen. je begrijpt de techniek nog niet waardoor een helicopter stuurt en vliegt terwijl dit redelijk simpel is in de basis. je weet nu niet wat te doen. waarom is bij een rtf helikopter de servo's vervangen nodig en niet de hoofdas.

we pb'en martin.

Ik ben net bij een RC winkel geweest, maar die zei dat als hij hem helemaal zou afstellen het nogal wat zou kosten, dus hij had alleen uitgelegd hoe ik de swashplate horizontaal krijg door middel van de servo armpjes. En voor zo ver ik weet, woont er niemand echt in de buurt (ik heb geen auto, alleen een scootertje..) anders zou ik diegene zeker dankbaar zijn! Hoe dan ook, ik zal t toch zelf moeten leren, zodat ik niet afhankelijk blijf van anderen. Ik hoop dat je me begrijpt

Mvg

Jongens, we komen er niet uit. Ding draait nogsteeds als een gek rond. Wellicht woont er iemand bij hem in de buurt die eens kan kijken
Groeten
Martin

als alles de goede kant op draait

heli met de staart naar je toe (aan zicht)

main blades draaien met de klok mee

heli met de staart na links (aanzicht)

draaien de staartbladen tegen de klok in
staartbladen gemonteerd als blad na onder wijst de dikke kant van staart roter blad aan de rechter zijde.

dan lijkt mij het enigste dat je de gyro moet reversen dit doe je niet op je zender maar op de gyro zelf.(hier zit een schakelaar op)

de SW schakkelaar dient volgens mij alleen voor:
of norm
of HH (heading hold) gaat geloof ik het lampje branden op gyro
zou zoiezo in hh vliegen

blijft je heli dan mooi recht (in HH) over schakelen naar nor en kijken of ie nog mooi strak blijft staan zo niet dan de staartservo steeds een beetje verplaatsen na voren of na achteren tot ie mooi recht blijft (komt zich vrij naukeurig)

blijft ie dan ook mooi strak staan dan weer overschakelen naar HH en je hebt een goed afgestelde staart;)

Dit klopt dus allemaal, daar heeft martin mij mee opweg geholpen. Heb ook alles volgens de handleiding gevolgt, rotoren draaien goed en tailpitch zit in het midden. De heli draait om zijn as, of ik de gyro nou op NOR of REV zet maakt geen verschil, de switch op mijn zender dient nergens voor aangezien het geen HH gyro is, maar de standaard gyro die met de HBK 2 komt. Is er iemand binnen een straal van 50 km die mij zou kunnen helpen? Ik wil heel graag weer kunnen vliegen en hoveren

Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft geen hh
Martin

dan met de staart servo gaan schuiven
en werkt de staart servo wel na behoren?
snaar spaning ok? niet te los?

ik heb dit probleem ook een keer bij een vriend gezien king 3 kregen het ook niet opgelost daar ging de servo steeds stuk?????

Laatst bewerkt:
Dit klopt dus allemaal, daar heeft martin mij mee opweg geholpen. Heb ook alles volgens de handleiding gevolgt, rotoren draaien goed en tailpitch zit in het midden. De heli draait om zijn as, of ik de gyro nou op NOR of REV zet maakt geen verschil, de switch op mijn zender dient nergens voor aangezien het geen HH gyro is, maar de standaard gyro die met de HBK 2 komt. Is er iemand binnen een straal van 50 km die mij zou kunnen helpen? Ik wil heel graag weer kunnen vliegen en hoveren

Mvg

als je hem tegen stuurt kan je hem dan wel enigzins recht houden of doet ie helmaal niks met rudder input?
heb je de gyro toevallig van de heli afgehaald en weer terug erop gezet?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan hem ook niet rechthouden d.m.v tegensturen. De gyro is nooit los geweest nee, in principe komt hij zo uit de doos op het feit na dat ik de motor en esc vervangen heb, en er een kleine scheur in een van de bladen zit (houten) maar dat is het probleem niet, want daarvoor spinde hij ook om zijn as. Ik begin het idee te krijgen dat ik een bad gyro heb, al sinds ik de heli binnen kreeg..

Mvg

Ik kan hem ook niet rechthouden d.m.v tegensturen. De gyro is nooit los geweest nee, in principe komt hij zo uit de doos op het feit na dat ik de motor en esc vervangen heb, en er een kleine scheur in een van de bladen zit (houten) maar dat is het probleem niet, want daarvoor spinde hij ook om zijn as. Ik begin het idee te krijgen dat ik een bad gyro heb, al sinds ik de heli binnen kreeg..

Mvg

of slechte gyro of slechte servo
als je er een nieuwe gyro opzet neem dan die van kds ipv esky

Marktplaats.nl > KDS 800 Head Lock Gyro - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw | Radiografisch | Vliegtuigen en Helikopters
http://hobby.marktplaats.nl/modelbo...aAoEPET9+8S4iQgfP1+sHg4mHVQ==&fta_ind=26&fs=1

en mischien ook een andere snelle staart dig servo
deze gyro heeft wel HH

http://hobby.marktplaats.nl/modelbo...WiIJ+hfs6+RSOUOL78/kHVvKKbQ==&fta_ind=25&fs=1

Laatst bewerkt:
Volgens mij is er met de servo niks mis, want dat armpje gaat gewoon heen en weer en de tailswitch ook als ik rudder heen en weer beweeg. Maar ik wil liever eerst zeker weten dat ik een bad gyro heb voor ik een nieuwe HH aanschaf, omdat ik nogal krap bij kas zit..

Mvg

Volgens mij is er met de servo niks mis, want dat armpje gaat gewoon heen en weer en de tailswitch ook als ik rudder heen en weer beweeg. Maar ik wil liever eerst zeker weten dat ik een bad gyro heb voor ik een nieuwe HH aanschaf, omdat ik nogal krap bij kas zit..

Mvg

als de heli aan de grond staat met draaiende roters kan je dan wel met de staart bijde kanten uitsturen?
stuurt hij ook na de goede richting?
omdat je geen hh gyro hebt komt de pitch van de staartbladen zich heel nauwkeurig heb je al geprobeerd de staart servo iets na voor of na achter te schuiven steeds maar kleine beetjes verschuiven en kijken of de heli dan andersom om zijn as heen draait of zelfs recht blijft?

anders hoofd bladen eraf demonteren en heli optoeren en kijken na de staart servo als deze geen gekke dingen vertoont zoals een kant oplopen, servo armpje moet gewoon blijven staan.

ps met een hh gyro is het wel makelijker vliegen veel stakkere staart evt voor toekomst

Het is idd geen HH gyro, zodra ik het geld heb koop ik die gelijk samen met wat reserve bladen en servo's. De heli is op geen manier recht te houden, ook niet met de trim en stick volledig de andere kant op. De heli blijft maar rond draaien! Hij reageert overigens wel op rudder, en de tailpitch schuift ook naar links en rechts. Aan de staartservo is niet te merken dat hij defect is. Ik heb al geprobeerd te staart-servo kleine stukjes te schuiven, maakt ook geen verschil. De gain op de gyro kan ik ook niet verhogen of verlagen, omdat de groef kapot is gemaakt met een schroevedraaier (weet niet hoe het komt) maar hij staat iets naar rechts toe (naar de +). Alles wijst erop dat deze gyro geen zin heeft om zijn werk te doen..

Het is idd geen HH gyro, zodra ik het geld heb koop ik die gelijk samen met wat reserve bladen en servo's. De heli is op geen manier recht te houden, ook niet met de trim en stick volledig de andere kant op. De heli blijft maar rond draaien! Hij reageert overigens wel op rudder, en de tailpitch schuift ook naar links en rechts. Aan de staartservo is niet te merken dat hij defect is. Ik heb al geprobeerd te staart-servo kleine stukjes te schuiven, maakt ook geen verschil. De gain op de gyro kan ik ook niet verhogen of verlagen, omdat de groef kapot is gemaakt met een schroevedraaier (weet niet hoe het komt) maar hij staat iets naar rechts toe (naar de +). Alles wijst erop dat deze gyro geen zin heeft om zijn werk te doen..

Is het de standaard Esky gyro? Maak eens een aantal foto's. De enkele oranje draad naar de gyro moet in kanaal 5 aangesloten zijn, anders krijgt de gyro niet de gain binnen.

Op deze foto is een (licht)blauwe schakelaar te zien om te schakelen tussen normal en reverse mode;

403_2.jpg

blijf het toch vreemd vinden als ik de video bekijk zou ik zeggen gyro reversen maar dit haalt niks uit zeg je .
wat je ook stuurt heli blijft maar een kant op draaien.
verschuiven van servo haalt niks uit , lijkt er inderdaad op dat de gyro niet doet wat hij zou moeten doen. of we zien hier iets over het hoofd

Is het de standaard Esky gyro? Maak eens een aantal foto's. De enkele oranje draad naar de gyro moet in kanaal 5 aangesloten zijn, anders krijgt de gyro niet de gain binnen.

Op deze foto is een (licht)blauwe schakelaar te zien om te schakelen tussen normal en reverse mode;

403_2.jpg

dit is volgens mij de standaard gyro

EK2-0704.jpg

Back