Honey Bee King 2 in 30 minuten...

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Egbert007, 18 aug 2008.

  1. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Zoals ik al zei, 1 slag per keer. Anders weet je niet of je bladspoor minder is geworden of juist meer maar dan de andere kant op :p

    Een HH gyro is wel een uitkomst. Je hoeft minder te corrigeren op de staart. Ik vlieg zelf zonder op de King, maar heb een GY401 op de Trex.
     
  2. Egbert007

    Egbert007

    Lid geworden:
    11 okt 2007
    Berichten:
    576
    Locatie:
    Gouda
    Ik denk dat ik de term bladspoor verkeerd gebruik. Wat er gebeurde, is dat een wiek 5mm hoger draaide dan de ander. Dit kun je volgens mij niet oplossen met die schroef. Na lang tobben en het proberen van één van de oude wieken met enorme onbalasn terwijl het dezelfde zijn?! heb ik de oplossing gevonden.
    Ik heb beide oude wieken terug geplaatst. Het foam van een van hen was gescheurd, maar dit heb ik met een beetje plakband verholpen. Aan de andere kant heb ik even veel plakband gebruikt voor de balans en voila, wieken perfect in balans en kaarsrecht :)

    Vervolgens weer een accu leeg gevlogen in de huiskamer, en ik kan nog niet lang in de lucht blijven, maar ik merk dat de landingen véél beter gaan en niet meer met die hare klappen.

    Morgen maar eens op het gras proberen; dan durf ik wel wat hoger te vliegen en kan ik minder schade aanrichten. Het sturen blijft lastig omdat ik nog steeds de reflex in mijn rechterhand heb van het modelauto rijden. We zullen zien, het blijft me boeien!
     
  3. Egbert007

    Egbert007

    Lid geworden:
    11 okt 2007
    Berichten:
    576
    Locatie:
    Gouda
    Heeft het overigens zin om de stock gyro aan te passen qua instelling? Ik kan niet beoordelen of deze goed(genoeg) werkt.
     
  4. andreprins96

    andreprins96

    Lid geworden:
    14 apr 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    kampen
    ik heb de delfde helicopter, maar ik vond het in het begin ook heel moeilijk. gewoon veel oefenen en dan kom je er wel. ik ben trouwens 15 dus als ik het zelfs kan XD.

    Als je trouwens nog een borstelloze motor moet:
    BL Motor ESC 25A- EK5-0080

    Heb daar net een 2e setje gekocht, omdat ik problemen had met dat de motor niet meer op volle toeren kon.
     
  5. arytjuh

    arytjuh

    Lid geworden:
    12 jun 2007
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Rhenen
    Haha anders reageer je 4 jaar later nog ff. Kdenk dat hij die motor nog wel wil:p
     
  6. andreprins96

    andreprins96

    Lid geworden:
    14 apr 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    kampen
    o hahahaha had helemaal niet door dat dit HEELE oude forum is sorry :)
     
  7. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Andre,

    Enkele goed bedoelde tips,

    Kijk naar de datum van een topic

    Kijk tevens of je bijdrage iets bijbrengt.

    Hou er tevens rekening mee dat een forum in wezen geen slowchat is (daar hebben we bepaalde specifieke topics voor, het dagelijkse helibeslommeringen topic is er één van die in je interessegedeelte valt)

    En kijk in je mailbox voor info over je vragen in een ander topic;)

    Succes verder

    Stevo
     

Deel Deze Pagina