Honeybee FP

Vaak staan er in de gebruiksaanwijzingen wel wat van die lampjescodes, misschien kun je daar wat vinde, en anders moet je even zoeken naar iemand met dezelfde zender+kanaal, en dan kijken wat er met die zender gebeurt

Alex

In de gebruiksaanwijzing staat niets, die is echt heel karig!

Ik heb het ook met een andere zender geprobeerd maar toen gebeurde er ook niets. Ik vrees voor de ontvanger!

Naar een zelfde zender? Ik heb in een andere zender mijn kristal gedaan en er had dezelfde problemen. Daaruit dacht ik te kunnen opmaken dat het niet aan de zender ligt? Een zelfde zender vinden wordt lastig, ik heb niemand in mijn omgeving die met een zelfde heli vliegt.

Gewoon de motor weer aanpluggen en even tien seconden geen gassen geven. Dat rode signaal is waarschijnlijk alleen een foutmelding omdat hij geen motor herkent?

Maar hoezo ben je bang voor herhaling? Als je de zender gewoon aanzet is er niks aan de hand toch? Overigens lijkt het me sterk als je een ontvanger sloopt met een beetje storing...

Allereerst mijn dank voor jullie snelle reacties. Na veel frustraties gister is dat wel erg prettig!!

Ik wilde herhaling voorkomen omdat de rotor als een gek tekeer ging. Ik sloot de accu aan en de heli ging direct op vol vermogen draaien. In een huiskamer is dat geen prettig verschijnsel.

Ik ga het vanavond wel weer even rustig proberen.

De ontvanger moet dus altijd een motor herkennen? Als ik de motoren loskoppel, zou ik dan niet gewoon de servo's voor het sturen moeten kunnen testen?

Eigenlijk weet ik niet zeker of dat zo is, of een ontvanger een motor kan 'herkennen'.

Maar als de zender aan staat, kan zoiets nauwelijks gebeuren.

Maar is er naar dat incident niet iets losgeschoten? Misschien is het kristal los?

Kristal net gecontroleerd. Alles aangesloten en accu erop. Hij begint na enkele seconden te knipperen van rood naar groen. Reageert echter op niets. Ik word er een beetje moedeloos van.

Antenne ook gecontroleerd. Er gebeurt gewoon helemaal niets. Zit er eigenlijk een failsafe op? Misschien dat ie daarom niets meer doet?

Er zitten ook schuifjes onder mijn batterijen in de zender. Hebben deze ook een functie?

En als de ontvanger aan zijn einde is, is het dan slim om een brushless ontvanger met dito motor te bestellen?

Koen

Ik zou het niet meer weten intussen, je zou nog de klantenservice van E-Skykunnen proberen, misschien hjebben die daar wel een fatsoenlijke handleiding, met wat codes erbij, maar voor zover ik de problemen op internet heb gelezen kan ik niks ontdekken verder...

Alex

Ik denk dt ik de oplossing heb... Toen ik mijn heli starte, kreeg ik ook een keer een rare code. Toen bleek dat ik mijn accu niet goed had opgeladen, na nog een keer de accu wel met een goed contact had vastgemaakt aan de lader, en daarna deed ie het weer... Misschien is het omdat ie met die rare actie wel de hele accu leeggezopen...

Alex

@ KoenD

Heb je ook nagedacht over de Throttle-trim op de zender? Als die namelijk op zijn hoogste stand staat, is het niet gek dat je de hele tijd onder vol vermogen draait als je de accu aansluit...

Verder zou ik niet heel veel meer weten, behalve dat ik je kan verwijzen naar de klantenservice van de winkel waar je hem vandaan hebt. Als-ie het helemaal niet meer doet, heb je toch recht op een nieuwe?

Succes iig!

Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar waren we het via MSN over eens gekomen Eric.
Wat ik niet snap aan mijn heli is dat hij net zoveel toeren maakt als die van mijn broer, de paddles staan goed en de servo's ook goed om.
Nu is het enige wat ik me kon bedenken is accu dood, maar omdat die van mijn broer ook leeg was, kon ik dat niet testen... Misschien nog een bruikbare tip: In het begin doet hij het nog wel een beetje...

Alex

Hallo allemaal,

Ik ben dus de broer in kwestie :p

Het is allemaal verkeerd opgeladen, ik denk te lang dus overladen. Nouja, nieuwe accu kost niets...!

Grtz,

Rick

Hallo allemaal, het is de laatste tijd wel erg stil ,maar ik heb nu weer een raar probleem...

Ik heb nu een paar dagen niet gevlogen, wil net mijn accu er weer instoppen, en hij doet precies wat ik wil, tot ik de lucht in wilde. Toen ik mijn heli neerzette, gas gaf, en wat meer, en wat meer, ging hij niet omhoog... ik alles controleren... hij blaast naar beneden, dus het is niet de 4in1 met die stekkertjes verkeerd om. Acc is net nieuw, en die heb ik steeds aan een instelbare oplader gehangen( precies zoals altijd, en dan deed hij het perfect) maar ik kon niks ontdekken...

Wat ik nog we ltegenkwam is een heel klein scheurtje in het rotorblad... Zou dit de boosdoener kunnen zijn???

Grtz,

Alex

Alex
Zet hem eens op de tafel met je ene platte hand op je landingsgestel (dus ook op de tafel). Geef gas. Je voelt hem dan bewegen, omhoog als het goed is. Draaien je bladen echt met de kok mee?
Kijk ook even of je bladen op gelijke hoogte draaien. Is dat zo dan maakt het scheurtje niet echt uit.

Groeten
Martin

Back