Honeybee FP

het gekke is, Martin, is dat als ik gas geef hij dan niet echt dat je zegt gewoon doet, hij blaast namelijk net zo veel naar boven als naar beneden...

Alex

vervang je bladen eens als je een reserve setje hebt.
als ze verbogen zijn missen ze lift
is jem otor nog goed ?

Beste mensen, ben een tijdje niet bezig geweest met de heli maar nu is hij weer terug.:P

Wat dus idd bleek is dat het blaadje de boosdoener was, heb het vervangen om te kijken wat er gebeurde en nu doet hij het weer, wel allemaal bedankt bij de hulp:P

Grtz,

Alex

Speed 300

Nu ik hier toch tussen de FP kenners zit heb ik even een vraag.
Ik heb zelf een Honeybee FP en ben gelijk overgestapt op lipo accu's.
Nu mis ik ongeveer één volt van 8,4 naar 7,4, maar het gewicht van de lipo maakt dat wel weer goed
En nu had ik het plan om een speed 300 (qua maat is hij ong. gelijk aan de standaard motor) in te gaan bouwen omdat deze bij 6 volt 29.000rpm geeft.
Is er al iemand die dit geprobeerd heeft? (let even niet op mijn onderschrift ;-))

Ik weet het niet, maar als hij qua grote ong. hetzelfde is denk ik dat e het idd wel kan proberen. :-) Ik denk namelijk dat het in gewicht niet veel zal schelen, en de power vn de motor komt wel goed. Over die voltages van die accu weet ik niet of je dan toch naar 11,1 volt moet, maar dan moet je even wat zoeken over de mototr wat het verstandigst is:P

Grtz,

Alex

Hij is net zo groot als de standaard motor dus hij past. Zit alleen nog met de uitdaging van het motortandwiel.
Omdat ik die niet van de oude motor af kreeg heb ik even in de archieven gezocht en vond er nog een 10t tandwiel van m'n X-ray m18. moest het gat in het main frame wat aanpassen maar hij past.
Hij draait nu zoveel toeren dat de staartmotor het niet kan bijhouden en hij dus bij het opstijgen in de rondte gaat. Heeft iemand mischien hiervoor een oplossing?

Het klassieke speed 300 verhaal.
Als je op zoek bent naar meer stabiliteit d.m.v. een hogere headspeed, bereik je dat niet door slechts een snellere motor te plaatsen.
Dit is een fp heli met 'vast' toerental bij opstijgen, ongeacht de motor.

Om meer stabiliteit te krijgen verklein je het bladoppervlak waardoor er meer rpm. nodig is om op te stijgen.
cutblade_775.jpg

Experimenteren kan natuurlijk maar beperk je eerst tot de groene lijn. Mij prima bevallen en nooit iets v/d tip gehaald.
Zelf heb ik de bladen zodanig getrimmed dat ze 11 g. p/st. wegen, 20mm. breed bij de tip en 33mm. op het breedste stuk. Het zijn de walkera bladen voor de 4-1 met die gele 'vlammen'. Zijn redelijk stijf.
Wellicht dat de staart zich ook iets beter gaat gedragen omdat je nu met meer 'gas' vliegt, ook meer spanning naar de staartmotor.
Door de hogere headspeed is het nu ook makkelijker landen bij wat wind.

Voor wat betreft de speed300 denk ik dat deze ondertussen ingehaald is door de xtreme 380 X; een verbeterde 370SD motor (standaard bij deze heli's). Het voordeel van de xtreme is de mogelijkheid om de borstels te vervangen! Gemiddeld zo rond de €15,- Bij aerotronics €11,- voor de 7.4V versie.
draadje over een convertor. Als die in de verkoop komt verwacht ik een aanzienlijk betere prijs dan $30,-. Edit2: (denk aan < €10 voor een ReadyToAssemble kit incl. bordje)
Sowieso is die winkel en zeker ook het forum een hoge plek in je favorieten waard als je met dit formaat fp vliegt!!

Qua lipo adviseer ik tussen de 1000- en 1300mAh, 2S!

In dit draadje zag ik dat er over lipo's van 3S gesproken werd, maar nergens dat dit bijna letterlijk, spelen met vuur is! Als je op 3S wilt vliegen weet dan dat je het risico loopt je 4in1 te BBQen. Dus zorg voor ventilatie. Sowieso gaten in de behuizing van je 4in1 en canopy maken!

'Beginner' had het over de balanceerder van walkera maar het is zoals beschreven een lader en deze balanceert niet. Wanneer de eerste cel v/h pack 4.2V bereikt slaat hij af.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals ik in dat verhaal al las denk ik idd ook een betere staartmotor.
Denk maar na, een betere hoofdmotor geeft meer snelheid, dat geeft problemen bij hogere toeren als je nog niet je staarmotor heb versterkt...
Dan zou ik dus ook de staartmoto vervangen:D

Greetz,

Alex

P.S. Ga vanmiddag ook weer vliegen!!!

Back