Het klassieke speed 300 verhaal.
Als je op zoek bent naar meer stabiliteit d.m.v. een hogere headspeed, bereik je dat niet door slechts een snellere motor te plaatsen.
Dit is een fp heli met 'vast' toerental bij opstijgen, ongeacht de motor.
Om meer stabiliteit te krijgen verklein je het bladoppervlak waardoor er meer rpm. nodig is om op te stijgen.
Experimenteren kan natuurlijk maar beperk je eerst tot de groene lijn. Mij prima bevallen en nooit iets v/d tip gehaald.
Zelf heb ik de bladen zodanig getrimmed dat ze 11 g. p/st. wegen, 20mm. breed bij de tip en 33mm. op het breedste stuk. Het zijn de walkera bladen voor de 4-1 met die gele 'vlammen'. Zijn redelijk stijf.
Wellicht dat de staart zich ook iets beter gaat gedragen omdat je nu met meer 'gas' vliegt, ook meer spanning naar de staartmotor.
Door de hogere headspeed is het nu ook makkelijker landen bij wat wind.
Voor wat betreft de speed300 denk ik dat deze ondertussen ingehaald is door de xtreme 380 X; een verbeterde 370SD motor (standaard bij deze heli's). Het voordeel van de xtreme is de mogelijkheid om de borstels te vervangen! Gemiddeld zo rond de €15,- Bij aerotronics €11,- voor de 7.4V versie.
draadje over een convertor. Als die in de verkoop komt verwacht ik een aanzienlijk betere prijs dan $30,-. Edit2: (denk aan < €10 voor een
ReadyToAssemble kit incl. bordje)
Sowieso is die winkel en zeker ook het forum een hoge plek in je favorieten waard als je met dit formaat fp vliegt!!
Qua lipo adviseer ik tussen de 1000- en 1300mAh,
2S!
In dit draadje zag ik dat er over lipo's van 3S gesproken werd, maar nergens dat dit bijna letterlijk, spelen met vuur is! Als je op 3S wilt vliegen weet dan dat je het risico loopt je 4in1 te BBQen. Dus zorg voor ventilatie. Sowieso gaten in de behuizing van je 4in1 en canopy maken!
'
Beginner' had het over de balanceerder van walkera maar het is zoals beschreven een lader en deze balanceert niet. Wanneer de eerste cel v/h pack 4.2V bereikt slaat hij af.