Hong-Nor SCRT10 TOPIC

het rijd inderdaad makkelijker dan een slash , dit komt hoofdzakelijk door de buggy eigenschappen.

slijtage vind ik ook hoog van deze auto..

oftopic: zelf zou ik nog wel eens een asso rc8 om willen bouwen naar een sc8.
ik weet dat er al een sc8 is van asso maar het sc8 chassis is 2,5cm langer dan de rc8 en dan passen de 1/10 kappen niet..

hij vliegt beter door de lucht,rijden moet je zelf doen.
had van het weekend een slash die ging ook voor geen meter!

en sleutelen aan zo'n ding lukt prima teminste ik vind het een stuk overzichtelijker als de slash omdat je erwel overal beter erbij kunt.

bij de slash zit veel verstopt en met me SCRT10 ligt alles vrijwel open.
nu moet je de slash ook regelmatig schoonmaken en daardoor uit elkaar halen.
met me SCRT10 is dat nog steeds niet nodig geweest.
zelfs op een droge baan verzameld hij geen zand.
en de slash weegt zo een halve kilo zwaarder als je niet op je dak komt!

Met het beroerde sleutelen bedoel ik dat sommige dingen veel simpeler ontwikkeld en gebouwd had kunnen worden.
Een body post bijvoorbeeld. bestaat uit wel 4 onderdelen.
De motormount is een drama om je gearmesh goed af te kunnen stellen
Een hub bestaat ook uit meerdere elementen ( schroefjes, busjes, hub zelf )
De shock. het kapje wat je op je shock moet schroeven bestaat uit een membraampje + zwartplastic kapje + alu ring om dit weer dicht te draaien.. Pfffffff moeilijk gedoe..

Ik denk te begrijpen wat Murky bedoeld. Veelste omslachtig etc....
Persoonlijk heb ik helemaal niets met het sleutelen... Soms moet het....Maar het moet geen pre zijn;)

Maarja..Blijft een buggy met en SC kap en wielen..

Ach het sleutelen is een deel van de hobby en het zal vast een kwestie zijn van de auto leren kennen. Ik sleutel toch alleen maar als het kapot is. De schokdempers klinkt niet zoveel lastiger dan anders, klinkt het beetje als de standaard dempers van een hyper st.

Ik heb de auto trouwens gisteren besteld, ook een nieuwe rotor voor mijn hv 6.5 en een mamba max pro. Daarnaast een setje voorwielen van de slash. Ik heb nog goosebumps liggen die hierop kunnen en een hele reeks pinions van robinson. 11T t/m 19T.
Het geld is weer op.

@murky, ik bedoelde met de voorwielen van de slash niet dat deze de bovenkant kap raken met het inveren. Ik heb begrepen dat de standaard kap erg smal is en als je de voorwielen van de slash gebruikt dat de banden de zijkant van de kap raken.
Welke jconcepts kap gebruik jij voor deze auto? Ik heb er nog 1 liggen voor de slash. Komen de bodyposts een beetje overeen?

ik had nog mijn oude jconcepts truth body liggen.
de gaatjes voor de posts komen niet overheen. En je zult iets moeten aanpassen aan de achterkant van de kap om het passend te krijgen met de bumper.
maar deze kap is breed genoeg.

meeste gasten kopen een sc10 versie van de proline of jconcepts kappen

4121785746_b3556ba03c.jpg

deze is het. hier zit ie nog op mijn slash. maar inmiddels rijd mijn jammin nu zo rond. ook met de goosebumps

das toevallig, ik heb dezelfde kap liggen, ook voor mijn slash. Dus nieuwe gaatjes boren, achter aanpassen, traxxas stickers eraf en het past...

013.jpg

full

full

hier het verschil met orginele banden en met de slash banden.

je moet wel redelijk veel weg knippen maar het gaat wel,denk alleen dat de orginele banden nu niet meer echt meer staan eronder.

Laatst bewerkt door een moderator:
@basher. Idd duidelijk te zien dat de standaard kap erg smal is.

A murky, waar heb je die 4.5T vandaan? Ik ben al flink aan het zoeken op ebay, maar ik zowel de HV4.5 als de ballistic 4.5 niet vinden, voor een redelijke prijs.

de HV4.5 is discontinued.
er is in de UK een site die discontinued items opkoopt en doorverkoopt.
ik had extreem mazzel. het was toen hun laatste ( heeft mij 70 euro gekost )

ik zou dan eerst met je 6.5 rijden en ff wachten op die nieuwe balistic. die is idem aan de HV. zelfde specs en rebuildable.

ik vind het een nadeel dat mijn sensorkabel vast zit aan mijn HV4.5

wat voor silicon oil gebruiken jullie voor je middendiff?

in de gebruiksaanwijzing staat 5000,maar lees ook wel eens dat ze er 100.000 in doen!

kijk ff op de jammin site wat chad bradley gebruikt
volgens mij 4 a 5K in het middendiff

traxxas doet stock 100K in het middendiff maar dat heb ik terug gebracht naar 50K

voor de jammin is het 5K dacht ik zo..

Ik ga toch m,et wat zwaarder in het middendiff rijden, meer richting de 7000 of 10.000.
In amerike rijden ze veel op zand en klei wat vrij weinig grip heeft. dus doe je ook wat lichtere olie in het centre diff.
Wij rijden vooral op highgrip ondergronden en kan je de olie wat dikker houden, anders heb je veel te veel ontlading op je voorwielen.

ik heb er nu 50.000 inzitten en zo gauw je gas los laat staat die zo stil.

dus dat kan ik er weer uit doen en ga wel kijken voor 5000:D

huh hoe bedoel je dat dan? hoe dikke olie erin zit zou niet uit moeten maken voor hoe lang je auto uitrolt? misschien loopt de olie uit je diff in je lagers ofzo haha

kan iemand ff bij PK vragen naar de membraampjes die in je shocks gaan?

ik ga ze zo bellen. heb je een typenummer ofzo?

EDIT: heb ze gebeld, maar zonder typenummer kon ze niks zeggen. Waarschijnlijk hebben ze ze wel. Als jij mij even het typenummer geeft zal ik morgen voor je kijken.

Laatst bewerkt:
Back