Hong-Nor SCRT10 TOPIC

vandaag op de vereniging (rcnitro) weer even met de big-scale gereden. en daarnaast ook even gepraat met een slash ultimate eigenaar.
(dat was de auto waar ik als eerste naar keek in mijn zoektocht naar een Electro)
hij was van mening dat de HN Scrt10 wat minder geschikt was voor bashen.
maar meer een wedstrijd auto is.
bij sprongen zouden er eerder dingen kapot gaan dan bij de slash..

aangezien ik geen wedstrijden ga rijden begon ik toch weer te twijfelen..
wat is jullie mening?? voor bashen/springen/ op bv het strand rijden..

Slash of Hongnor... (qua bouwsterkte/durability dan vooral)

ik heb ze alle 2 en vind de slash een leuke beginners auto en hij doet het overal wel goed.
alleen heb je met de slash dat als je in los zand gaat rijden of op het strand dat die gauw een kilo zwaarder wordt.
plus het onderhoud wat je na zo'n dag hebt want zand komt op de raarste plekken terecht.
je hebt wel weer geluk dat de slash makkelijk sleuteld dus ben je zo klaar.

maar de scrt10 die ik ook heb is zeker ook voor het bashen niet slechter.
die heb ik zo hard over me eigen baantje laten rijden,wat ik toen voor me slash en me scrt10 heb gemaakt.
daar zat een veelste snelle motor in ten op zichte van de slash maar wel zo gebouwd dat er geen zand en of zooi verzameld word op het chassis en dat ik die zorgeloos zonder er naar om te kijken even afspoot met lucht en op de plank zette om hem vervolgens de volgende keer gewoon weer over die baan te laten knallen.
terwijl als ik met me slash reed toch zeker wel regelmatig wel na 1 dag vol te hebben gereden dat die uit elkaar moest,om alle lager en de ruimte waar de spurgear zat leeg te maken van zand.

en alle 2 de wagens hebben hun eigen rijgedrag dat je even je eigen moet maken.
want als ik nu weer met me scrt10 ga rijden zal ik zeker in het begin het weer rustig op moeten bouwen want anders rij je geforceerd rond en ga je fouten maken wat resulteerd in schade.

maar ik kan niet wachten tot die weer zonder haperingen rijdt want nu ik weer even me fimpje terug heb gekeken mis ik het wel hoor die scrt10!

hier de film met de scrt10 op me baantje met een speedpassion 3.5t en me 1e mmp regellaar die het geweldig heeft gedaan een lange tijd terwijl ik hem flink op zijn donder heb gegeven met resultaat van ultra hoge tempraturen zodat me soldeersel los liet en me lipo's bol gingen staan.
maarja ikke toen beginner en wat een lol dat ik had:D

zARw86Z1ReA[/media] - SCRT10 24-4 011.AVI

Laatst bewerkt door een moderator:
Slash of Hongnor... (qua bouwsterkte/durability dan vooral)

Uit strikt persoonlijke ervaring denk ik dat er weinig verschil in zit. Ik heb meer brokken gehad met mijn Slash dan mijn SCRT10. En ik rij er echt niet zachter mee. Vandaag heb ik een jongen van 13-14 met de SCRT10 laten rijden op de Maasvlakte en dat knalde er hard tegenaan over de duinen en door het zand, sprongen en buitelingen, de wagen geeft er niks om, alleen de kap en bodemplaat weer wat extra krassen.

Tot nu toe heb ik 1 keer een uigescheurde bumper gehad met de SCRT10, en thats it.

Met de slash heb ik al diverse malen de spur en pinion vervangen, een set draagarmen, en een aandrijfas vervangen.

Bij allebei heb ik zoiets van "naja dat kan wel eens voorkomen" en ik heb niet echt het idee dat de HN slechter of beter is dan de slash qua betrouwbaarheid/duurzaamheid. Hij rijd wel veel lekkerder (imho).

Mijn SCRT10 heeft ook een fris nieuw kleurtje gekregen, het is tenslotte weer lente.

228480_10150187828008881_587733880_7074923_7762027_n.jpg

227251_10150187828148881_587733880_7074926_669511_n.jpg

225700_10150187828418881_587733880_7074929_3411963_n.jpg

Als die nu niet sneller gaat rijden weet ik het ook niet meer. :p

Laatst bewerkt:
ik zat zo eens ff dit topic door te lezen ivm de keuze van mijn volgende auto.
nu snap ik een ding niet, in mijn slash 2wd rijd ik met een 540-size 8.5T 4000kv motor. nu lees ik dat in de scrt10 3.5T en 4.5T 550-size motoren veel worden gebruikt. nu weet ik dat 4wd's (vaak) zwaarder zijn en zwaarder lopen en dat meer turns meer koppel betekent. waarom worden er dan motoren met zo weinig turns in 4wd's gebruikt? of maakt die langere rotor het turns verschil goed?

Ik kijk niet zo naar "turns", maar naar de grootte van de motor, geadviseerd voltage en de KV rating, dat is voor mij een betere indicatie.

een speedpassion citrix 3000kv lijkt mij ook wel een leuk motortje, je ziet deze in de USA ook wel eens in de Slash 2WD en dan kun je hem zeer zwaar vertanden. Sorry dat ik misschien een beetje onzin aan het posten ben, maar ben mij gewoon een beetje aan het verdiepen in de 4wd sct's, wil er namelijk graag een 4wd bij voor het bashen, hij hoeft dan natuurlijk niet 'Enzo fast' te gaan

zouden de wielen van de SC10RS onder de standaard kap passen? deze wielen hebben immers veel minder offset dan de Slash wielen!

Turns is interessant voor onroad auto's.
Even ontopic nu:
Ik zag deze auto staan voor 189 euro!
Wat zijn de minpunten behalve de bumper?
Pluspunten heb ik via diverse fora ontdekt, moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben.

idd zie hem ook voor 189.
als ik hem ga halen ga ik de kap en wielen verkopen (of op zolder leggen, of weggooien) en doe ik er een bredere kap op zodat er traxxas slash wielen onder kunnen met een normaal formaat SC banden. volgens mij zijn de afwijkende banden het enige wat een beetje op een nadeel lijkt

Minpunt is dat er voor dat geld nog geen motor en esc opzit ;)
Pluspunt is dat je dan zelf er een goede op kan zetten.

Ga zelf ook deze kopen. en heb erg weinig minpunten op internet gevonden.
geloof dat van de stuurinrichting nog wel eens wat van die bal koppelingetjes kunnen losschieten.. maar elke auto heeft wel ergens puntjes die voor verbetering vatbaar zijn... en dat is het leuke van de hobby.. je kan het dus ook makkelijk verbeteren..

zodra het vakantie geld binnen is gaat deze jongen ook naar PK racing voor de roller.

Gr Remko

Turns is interessant voor onroad auto's.
Even ontopic nu:
Ik zag deze auto staan voor 189 euro!
Wat zijn de minpunten behalve de bumper?
Pluspunten heb ik via diverse fora ontdekt, moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben.

De batterijbak is ook een aandachtpuntje, het ding staat normaal overeind, wat de verdeling van het zwaartpunt niet ten goede komt. Ik heb de mijne iets meer naar voren gezet vanwege de grootte van de ESC die ik niet op die plaat bovenop kwijt wou, maar ik zou opteren voor een andere batterijbak als ik opnieuw zou starten.

Back