Hong-Nor SCRT10 TOPIC

Net ook maar de SCRT besteld.
eerst maar de RTR versie. en dan kan ik later alle upgrades wel kopen..
ben benieuwd hoe die stock rijdt..

is het verstandig eerst alle olieen te checken? Diff's Shock's..
Zijn er meer dingen die af fabriek niet goed zijn? speling tussen pinion motor en spur?

ben verbaasd over hoe de HongNor het tot nu toe uithoudt...
blijft het maar doen, van het weekend de 1e schade gereden, met een flinke knal tegen een boom aan gekomen met linker voorwiel, alleen de alu front lower arm holder compleet verbogen, verder alles nog intact, schade... 7 euro

Heb zoiets ook een keer gehad met de helft van de snelheid met m'n savage en kon toen 2 nieuwe dempers een nieuwe voorarm en een nieuwe shocktower kopen...

fijn om te weten dat m'n nieuwe wagentje tegen een stootje kan.. was niet van plan om hem tegen een boom te parkeren, maar je weet maar nooit..

ik vindt trouwens dat de auto erg veel last heeft van bottem-out (bodem klapt op de grond na kleine sprongen.) wat zijn jullie ervaringen, en oplossingen?

ik heb nog de standaard shocks van de RTR versie. misschien hebben jullie tips ter vervanging? heb al her en der gelezen over mensen die ze vervangen door losi 8ight bigbore shocks.. wat zijn jullie ervaringen.

Bigbore kan zeker helpen, ik maak ook regelmatig belly flops en merk dan idd dat ik compleet met de bodem op de grond lig. Ik heb ook nieuwe banden gekocht om wat meer grip te hebben in Bergschenhoek, want de stock bandjes waren daar net of ik op ijs aan het rijden was. Bij BOMB op het losse zand reden de stock bandjes wel lekker.

hehe hij gaat weer over de baan met me nieuwe regellaar vd garantie.
gelukkig kreeg ik deze wel zelf gecalibreerd:D
meteen even aan de comp gehangen en de afstellingen nagekeken of dat de lipo cutoff aan stond en even een rondje gereden in vlijmen of me temps goed bleven.

me nieuwe body voor op de straat.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ja mooi he,alleen deze body rij ik met orginele wielen,dus die kom je alleen op straat tegen op in de manege want op zand doen die het ook goed.

en het spul ken ik alleen van zien ik heb een hekel aan die energie dranken.
geef mijn maar gewoon koffie dat werkt ook:D

er rijden wel meer van dit monsterlijke types rond,geen probleem hoor;)
net toch nog even een lipo leeg gereden op vlijmen met de orginele bandjes en de monster body,en ik moet zeggen omdat de baan lekker vochtig is had ik toch redelijk wat grip zo.

ik heb nu de 2700kv motor erin zitten, hier ook gelijk 2pinions bij gekregen, 19t en 20t
ik krijg geen van beide pinions goed afgesteld, de auto blijft ratelen als ik een van deze gebruik.
dus niet te veel mee gereden en weer terug naar de originele
maar wat doe ik fout, of zijn het verkeerde pinions?

zal vanavond even foto's plaatsen, maar ik denk dat ik het al gevonden heb.
ik zie dat er 2 soorten pinions zijn met 5mm as, 32D en M1
dus waarschijnlijk heb ik de verkeerde gekregen bij m'n motor

ja dat kan natuurlijk ook dat als je een ander pinion hebt die er eigenlijk niet bij past.
dat die dan zoveel lawaai maakt,dan zou je daar ook weer een spur van zien te regelen omdat lawaai eruit te halen.

Chips ,

Eindelijk de deurbel en een grote doos met daarin............sctr10 rood, de verkeerde geleverd:(, had gerekend op de raceroller,naja wordt omgeruild.
Eerste indruk is goed ,maar eens kijken hoe de draagarmen zich gaan houden.En ff een alu skidplate maken voor de voorzijde , of een stukje nylon eronder:cool:

Laatst bewerkt:
Back