Hong-Nor SCRT10 TOPIC

Wat jammer dat ie het niet meer doet Slashbasher, misschien wil ik de overblijfselen wel van je overnemen.
Ik heb een 4.5 en een 5.5 speedpassion silverarrow.
Ik reed laatst voor de 1ste x met mn onlangs gekochte hyper 10sc ,voordat mn MMP regelaar gek ging doen.
Verhouding 42 spur, 11 pion.
Ik kwam een klein beetje tekort dus ik heb meteen een 12-13-14 setje besteld.
Let wel dit is dus met een 4.5 speedpassion, maakt 4670kv geloof ik de 3.5 maakt er 5780.
En op een grote baan (mach-one).
Ik denk dus eigelijk dat je met een 3.5 aan een 11 genoeg hebt, heel misschien een 12.

@slashbasher. ik heb zelf ook een speedspassion liggen, maar ik krijg deze niet met een 11T pinion gemonteerd. Met welke verhouding reed jij de 3.5t?

ik heb er met een 13t 12t en 11t op gereden met een 46 spur.
en dat ging allemaal super alleen me tempraturen had ik niet zo in de gaten gehouden dat ik eigenlijk alles wel te heet heb gestookt!
zodat ik nu eigenlijk alles wel kan vervangen want echt betrouwbaar is het niet meer.
leuk om te bashen maar in de wedstrijd wil je niks wat in 1 keer uitvalt.

@gies helaas heb ik de motor zo weggegooit in de prullenbak anders had je hem zo gekregen.

Dat is vreemd. Met de 11 spur krijg ik de motor niet dicht genoeg bij de spur. Met een 12T pinion is de top te hoog voor het circuit. Misschien even op mijn gemak kijken of het echt niet past. Maar ga waarschijnlijk toch voor de ballistic hv 4.5

@Gies, ik heb de motor liggen, heeft nog geen meter gereden of gedraaid. Je kunt het overkopen. De motor staat te koop in het electronoca te koop deel van het forum.

@ slashbasher: Thanx voor de waardering. Tja, fluoriserend roze ..... is wel heel goed zichtbaar van afstand en het steekt lekker af tegen alle donkere SC's die je veel ziet ;). Ik was ook nooit zo van het roze, maar sinds ik een dochter (van 8 maanden) heb, ben ik het vanzelf gaan (leren) waarderen, haha.

Rot dat je hele set-up naar zijn kl.ten is. Ik lees toch vrij vaak over MMpro problemen, maar ja wordt ook veel gebruikt natuurlijk. Hopelijk onder garantie te repareren .......

Sorry Nusti, maar ik heb geen behoefte aan een nieuwe motor.
Een kapotte was leuk geweest voor reserveonderdelen.

@Haastnooit, ja met een dochter erbij ga je het wel leren waarderen;)

en ja jammer is het zeker van de mmp maar die heeft ook heel wat te verduren gehad met die speedpassion 3.5t en dan ook nog eens zonder cooling op de motor.
al was het dan wel winter maar toch presteerde ik dat de motor zowat tegen de 90 graden aanliep en me soldeersel van me lipo draden afsmold.dit was 1 vd de eerste filmpjes van de speedpassion 3.5t,
Pe_z2LeqT5E[/media] - hongnor 010.AVI

nu denk ik eraan om er nog 1 bij te halen voor in me slash 4x4 want met die auto heb ik ook nog een appeltje te schillen kwa rijgedrag.
en ik heb wel het gevoel dat het een goede regellaar is alleen moet je hem doorhebben hoe je zoiets moet gebruiken.

ik heb hier ook nog een paar ezrun setjes liggen maar die regellaars doen ook niet precies wat ik wil met settings,teminste ik krijg de achteruitstand er niet meer terug erop.

en ik zit er over te denken om een monstermamba set te halen samen met een nieuwe SCRT10 alleen voor te bashen,lekker veelste veel power als je niet met je vinger overweg kan:D
maarja het gaat mij meer om me race SCRT10 te sparen en dan lekker veel rijtijd te hebben zodat je niet elke 15 min je accu staat te vervangen.

en dan wordt die nieuwe natuurlijk wel me race truck ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook al wel met het idee zitten spelen om een tweede SCRT10 te kopen, maar meer als parts truck dan. Voorlopig heb ik dat plan maar laten varen, en richt ik mijn pijlen eerst op 1:8 e-buggy. Ik heb hier nog een hagelnieuwe HV pro combo liggen, kan ik die ook eens gebruiken.

Maar waarom maak je van je Slash 4x4 niet je bashtruck en je huidige SCRT10 de racer ? Wat moet je anders met die Slash ;)

[edit] Ik heb het brainboard (+reserve shroefjes en 0,05" inbus sleutel) voor de Havoc Pro SC regelaar vandaag ontvangen !! In 5 dagen hier, klasse customer service van Novak. Helaas heb ik vanavond sociale verplichtingen dus kan ik de ESC operatie morgen avond pas uitvoeren. Een klusje wat ik niet wil overhaasten dus beter morgen doen ....

Laatst bewerkt:
en dan nog meer op eieren rijden omdat ik bang ben dat die ook stuk kan;),nee die auto is het begin van me 4x4 shortcourse virus en hij is redelijk waterproof dus voor van de winter is die wel handig om eventueel ergens mee te gaan doen.
maar om mee te bashen nee dan heb ik hem zo kapot,maar voor op de baan heb ik nog heel weinig schade gereden sindsdien.
dus die hou ik liever voor op de baan.

en een 4x4 nitro buggy heb ik gehad maar vind dat niks bijzonder want alles met vleugels kan vliegen,en om het dan zonder vleugels te doen.
dat is pas springen en in mijn ogen veel mooier om te doen.

Ik dacht altijd dat de Slash zo stevig was (tenminste wordt altijd gezegd), maar dat valt dus wel mee :rolleyes:. Nou dan op zeker maar voor de 2e SCRT10 gaan, daar val je igv geen buil aan met een prijs van rond de 180 euro. Nu ik de prijs zo intik denk ik ...... toch ook maar een 2e ????

ik heb met zowel de slash als de scrt10 gereden. De traxxas is iets meer idiotproof terwijl de scrt10 meer een racer is. Aangezien ik alleen op circuits rij heeft de scrt mijn voorkeur, standaard een middendif, alu vering, betere layout.
Ook het "onhandige sleutelen" vind ik heel erg meevallen.
Ik ga binnenkort wel wat hop-uppen. Ik heb alu meenemers besteld en ga van 3mm carbon demperbruggen maken.

Hebben jullie eigenlijk veel reserve onderdelen op voorraad ? Ik heb de kunststof parts van de draagarmen (boven en onder, geen turnbuckles), de C-hubs, de steering knuckles en de rear uprights klaar liggen.

Zou ik nog andere onderdelen op voorraad moeten hebben ??

Mijn ESC problemen zijn opgelost, vanavond heb ik het brainboardje in de ESC vervangen. Best grappig eigenlijk, de ESC is net een mini computertje, het brainboard zit met pinnetjes op een soort moederbord geklikt.

full

Het vervangen was erg gemakkelijk, 4 schroefjes losmaken dan kan de bovenkant eraf getild/gekanteld worden. Hier zit het moederbordje aan vast en aan de onderzijde zit de slot voor het brainboard. De oude loshalen, nieuwe erin, 4 schroefjes aandraaien, even opletten op de siliconen seal en klaar.

full

full

De eerste test is gelukkig positief, ik heb nu een normale achteruit ipv alleen maar vol gas reverse :rolling:

Laatst bewerkt door een moderator:
super man nu kan die gebruikt worden waar die voor gemaakt is:cool:
en het weer laat je dit weekend ook niet in de steek,dus ben benieuwt wat je van zijn weggligging vind.

ga er maar eens lekker van genieten dit weekend.

en ik heb eigenlijk nog niet veel reserve spul liggen als een diff huis en een plastic motormount.
en heb wel wat schade gehad met de SCRT,1 alu ding vd ophanging en een achterdraagarm.
en natuurlijk me motor en nu waarschijnlijk me regellaar.
en uiteindelijk ook wat lagers al versleten want hij heeft zeker niet stil gestaan;)

Vanwege de vele regen van de afgelopen week heb ik nog niet echt offroad met de combo gereden, uiteraard wel wat getest na de brainboard wissel. Maar dat was op verhard oppervlak, de eerste ervaringen zijn zeer positief ! Veel power en goed doseerbaar. Ik kan het echter slecht met iets vergelijken aangezien ik geen ervaring heb met dergelijke snelle/sterke 550 motoren.

Ok, dus geen gekke dingen zoals haperen en heetlopen kunnen merken nog... moet je natuurlijk ook offroad ervaren.
Ik zit al een tijdje op die nieuwe Tekin te wachten maar die wordt steeds uitsgesteld en zit ondertussen een beetje te denken om toch voor die Ballistic 5,5 te gaan. Hij doet geen sensorless toch?

Even voor de mensen die zowel de Slash 4x4 als de SCRT kennen: ik wilde een 2e PE kopen (heb gewone 4x4 verkocht) De PE die ik al heb (met de MambaMonster) wordt dan de offroad baggerbak met grote Mashers. De 2e zou meer een allround onroad/offroad racer moeten worden. Daar moet dus ook een lichtere motor combi in. Nu is de Tekin SC4x of de ballistic daar goed voor met z'n lage gewicht. Maar ik zit een beetje te twijfelen of het nog wel een Slash PE moet worden. Omdat ik er het zand toch niet mee in ga kan het wel een wat minder bullitproof model worden als ie dan ook beter rijdt. Dus denken jullie dat die SCRT geschikt is voor hoge snelheden?

Laatst bewerkt:
@ DJ: Nee, geen van beide. Ik ben heel tevreden over de combo, helemaal nu de reverse is gefixt. Ik vind de throttle control opvalllend soepel, heel doseerbaar. En ook met remmen heb je veel controle. Ik ben onder de indruk ... De handling van de stock SCRT10 op asfalt is ook zeker niet slecht ;) Ik hoop offroad net zo !

ok thanks. Ik geef het nog effe wat tijd. Er wordt ook gefluisterd dat er een Sc10 4x4 aan het komen is. Dat zou ook wel eens wat kunnen zijn!:rolleyes:

Back