Hong-Nor SCRT10 TOPIC

de jconcepts truth body heb ik en die is bere sterk,dacht in het begin dat die niet lang mee zou gaan maar die woorden kan ik nu terug nemen.

Ot @ Zimoh: Zat Ik Maar Op Hawai ?
Idd zag het een keer eind 1999 voorbij komen bij een aftiteling van een programma en had de naam voor me zoon gevonden :rolleyes:
Hadden met het bedrijf ge-mailed en zeiden het bovenstaande, keus was snel gemaakt :rolling:

:ontopic: Ik ga denk ik maar eens zo'n Dare kopen, ziet er mooi uit maar twijfel nog steeds welke ik moet nemen die niet specifiek gelabeld is voor de scrt-10.

Even wat anders, in de manual praten ze over 50 en 35 wt schokdemperoil.
Mijn interesse is of dat de juiste stock is of dat als je op dirt of op gras een andere verhouding moet doen in combinatie met soft of med springs.

Wil graag een heads up voordat ik me vacuum bestel aan dingen die ik "mogelijk" niet ga gebruiken.

Heb al wat op youtube zitten kijken maar word er toch niet echt wijzer van en ben benieuwd naar mede scrt-10 ers.

MvG,
Sander

Oh p.s. refererend naar laatste post het is een manta body geworden.

shockdemper olie is voor iedere ondergrond weer anders.
en ook weer persoonlijk wat jij met je auto wil bereiken.
en uiteindelijk kan je dat alleen maar ervaren door het te testen.
dus ik zou toch wat verschillende diktes kopen zodat je daar zelf achterkomt.

ikzelf heb olie vanaf 20 tot 60.

koop een paar flesjes tussen 30 en 60 in..
ook buiten temperatuur speelt een rol.
als het 25 graden buiten is dan is de olie dunner als bij 5 of 10 graden buiten
in de winter dus iets dunnere olie gebruiken dan winter

het is net het zelfde als met je pinions en spur.. trial and error proberen wat je zelf lekker vind

ik weet het niet meer precies, ik reed met 35wt olie dacht ik,,

ik gebruik eigenlijk altijd de standaard veren met en meestal rond de 40WT. als het wat hobbelig wordt ga ik richting de 30. Bij een glad circuit richting de 50. Ik heb in de voorveren meestal wat dikkere olie zitten dan achter (5 tot 10 verschil)

Ok bedankt voor de reacties, ik ga dan het aanbevolen assortiment aanschaffen en er mee spelen.
Weer wat te leren ;-)

Goedendag allen,

Gisteren heeft me ezrun ESC de geest gegeven en die zat gekoppeld aan een Corally 6.5T.
Nu heb ik verschillende fora afgestruind naar een goede vervanger.
Hierbij lees je veel dat een MMP een goede is.

Ik hink nu op 2 gedachten, of een nieuw setje dus esc en motor of een goede regelaar.

Voor setjes kom ik uit op een Novak ballistic 550 en wat mijn aandacht ook wel trok is de Castle Sidewinder SCT-10 de nieuwe versie.

Is de MMP een goede keus of toch een setje want als je de bedragen naast elkaar zet ben ik uiteindelijk voor een setje voordeliger uit dan alleen een regelaar.

Of hebben jullie nog een goed advies ?

MvG, Sander

de mmp is een prima regelaar die je goed met motoren van andere merken kunt gebruiken..

ik hoor wel eens wat mindere verhalen van brushless regelaars van novak..

ik rij zelf met een mmp in combinatie met een novak 550 hv4.5T (oud model)en een speedpassion V10 4.5t, beide sensored motoren. De mamba max pro regelaar is super en heeft enorm veel instelmogelijkheden die een recreatie rijder waarschijnlijk niet gebruikt.

De sidewinder regelaar zal vast goed zijn, deze heeft alleen geen sensor aansluiting. Je kunt dan niet de sensor functie van bijvoorbeeld een ballistic motor gebruiken en mijn ervaring is dat de motor wat schokkerig reageert. De regelaar zal gewoon goed functioneren met de castle motor die bij de combo zit.

Ik heb erg goede ervaring met de castle motoren, maar vind de sct motor bij deze combo wel een beetje klein en ik ben benieuwd of ze genoeg vermogen kunnen genereren zonder daarbij erg warm te worden. Zeker in de scrt10.

De novak regelaars heb ik geen goede ervaring mee, ze branden erg snel door, maar dat kan natuurlijk ook pech zijn. Een merk als novak wordt niet zo groot door prutsprodukten op de markt te zetten.

Als ik jou was en geld ervoor heb zou ik voor de mmp met de ballistic gaan.
Wil je gewoon een goede set voor niet te veel geld ga dan voor de sct van Castle Creation en neem je het nadeel van het gebrek van sensor voor lief. Hele volksstammen rijden zonder sensor..

MMP is dik in orde.
Ik heb er binnenkort 1 te koop (komt terug van garantie), voor 100 euro mag je em hebben.

@Gies, klinkt goed, als de definitie binnenkort niet te lang is ;) dan heb ik zeker interesse.

@Nusti
die een recreatie rijder waarschijnlijk niet gebruikt.
Van die status wil ik dus af zeg maar en zie het als een leuke uitdaging om me daar verder in te verdiepen.

De Novak heeft me zeker me aandacht icm de MMP.

Alvast bedankt voor de verdere info.

MvG, Sander.

toen de wereld de overstap maakte naar brushless, heeft novak qua regelaars de boot een beetje gemist.
hun brushed regelaars zijn dik in orde.
of de novak brushless regelaars nog steeds kuren vertonen weet ik niet.
maar als je eenmaal de naam heb dan kom je er nieut gauw vanaf..

maar zoals nusti al zegt
de novak motoren icm de mmp is geweldig.
ook ik rijd een oud type 550 4.5T van novak en speedpassion 550 motoren icm de mmp
en het is echt geweldig..

Een aantal pagina's terug was er een discussie over Slash kappen op de SCRT10, die met wat knipwerk dan wel passen. Mijn vraag: Zit er dan nog verschil tussen een Slash 4x4 en een Slash 2wd kap?
En een Slashbody heeft waarschijnlijk al bodypost-gaten, hoe gaat dat dan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Back