Hong-Nor SCRT10 TOPIC

Ik heb voorlopig genoeg onderdelen, deze was uil uitgerust met de aluminium turnbuckles en C hubs. Ook achter hubs en chassis versteving en schokbreker torens.

De big bore shocks werken ook goed. Het waren de kleine dingetjes die ik wel apart vondt bij deze 2e hands. Zo waren links en rechts verschillende gaten op de turnbuckles gebruikt. Klopte de camber rondom ook niet.

De Sanwa servo werkt overigens uitstekend met de ingebouwde BEC van de WP-SC8. Geen uitval gemerkt. Met de 12kg koppel van de sanwa servo gaan de monstertruck banden probleemloos rond.

Inmiddels 5 accu's verder zonder enig morren, het is een fijn ding, nu al veel meer plezier aan beleeft dan de LRP S10 SC. Met die overtuiging bij HobbyKing 2 Turnigy 6.6Ah 2S lipo accu's besteld, helaas backorder.
 
Vanmiddag de Hong nor SCRT10 overgenomen van Robin.
Meteen mijn eigen motor en regelaar willen plaatsen bij thuiskomst maar kwam erachter dat ik dus een adapterbus moet hebben ivm de uitgaande as van 3,17mm op de motor en piniongat van 5mm.....zoeken zoeken en nog meer zoeken op het net maar nergens zijn de busjes te bestellen binnen nederland lijkt het wel.
Wel wat emailtjes de deur uitgedaan naar verschillende sites omtrent de adapterbusjes of een alternatief in de vorm van een pinion met asgat van 3,17 en 13 of 14 tands dus nu maar afwachten wat er van terugkomt.

Testrit van de 4400KV motor moet maar ff wachten....
 
de welbekende reducer sleef als ik me niet vergis... ik zou eens vandaag of morgen in mn koffer kijken of ik er nog 1 heb liggen...
 
Zo, nieuwe onderdelen en accu's binnen voor de HongNor. Ik had een ongelukkige hit gemaakt met de scrt10 met de monstertruck banden en hiermee de front upper arm holder stuk. Opzich geen punt, maar helaas ook de hingepin zoek gemaakt, en niet meer kunnen vinden in de schemer met de telefoon.

Het pakje van HobbyKing was net binnen, 2 nieuwe 6.6Ah turnigy nanotech lipo accu's. Zal vast niet de beste zijn, maar de prijs prestatie verhouding is goed. Het gaat om de 65C 2S lipo, deze waren na een kleine maand weer op voorraad in de EU warehouse.

Hiermee moet ik wel wat langer kunnen rijden dan de kleine 10 minuten met de 4.2Ah 40C.

PKracing had ook de Proline Ford F100 1966 "Hayhauler" short course body binnen, daar maar eens een momentje aan besteden voor een mooi spuitklusje, ook al is het maar met ratelbusjes. 1/10 SHORT COURSE RACING TRUCK bodies helemaal onderaan.
 
Om maar op mijzelf te reageren. Ik heb het center diff uit elkaar gehad om de olie te checken aangezien er wel erg veel vermogen naar de voorkant ging. Daar bleek dus niks in te zitten behalve wat zwart vet.

Nu heb ik hier 20k diff olie in gedaan en dit maakt een gigantisch verschil. Wellicht zal ik de voor en achter diffs ook nog uitelkaar moeten halen, ik vermoed dat daar dan ook niets in zit.

Na meerdere accu packs besloten een 12T pinion (ipv 13T) op de 3400kV HW 3656 motor gedaan, dit werkt toch iets beter in combinatie met de grotere en zwaardere monstertruck banden (Proline Trencher 2.8). Lagere temperatuur en langere rijtijden.

De verf voor de kap is inmiddels ook binnen dus die kan binnenkort gespoten worden met parelwit en koper. Alleen vergeten zilver voor de bumper en achterdek mee te bestellen, die maar even bij de lokale hobbyshop halen.

Nog steeds dik tevreden met de HongNor
 
Back
Top