" Hong Nor X2 Crt " Topic

Oh schijnbaar is de 99 er dus ook in turboplug. Toen ik op o'donnell 99 zocht op google kwam ik namelijk uit op een standaard plug.

Nog even een vraag mbt de uitlaat. Er zit nu een 2081 efra uitlaat op van Aplus.
Ik heb ook nog een Jarmin JP-4 utlaat.
Welke is de betere?

2081 is vanuit de fabrikant aangeraden (en wordt zelfts als combo verkocht). Zou moeten resulteren in een vrij vloeiend vermogensafgifte en een goed brandstofverbruik. Ik heb de JP-4 niet getest op de F850 maar van wat ik op internet heb gelezen gaat ie er flink door zuipen. Maar uitlaten kun je altijd wisselen, dus kijk wat je fijn vind :)

uitlaatalpha.jpg

Deze grafiek gevonden op de alpha plus site. Maar hier staat niet in wat de resultaten van de 2081 Aplus uit uitlaat is.

Vandaar dat ik het vroeg.

De enige manier om zeker te zijn is het testen. Je kunt het vragen aan mensen die ook geen idee hebben maar uiteindelijk moet je het zelf proberen.

Nu heb je de uitlaten en kan je het dus testen, gewoon even een middagje naar de baan met de stopwatch en 2 tankjes met de ene uitlaat en 2 tankjes met de andere uitlaat rijden, vergelijk de rijtijden, rondetijden en gedrag. Als je ergens vermogen te kort komt kan het ook zo zijn dat een ander tandwieltje veel verbetering in kan brengen......

En dan hoeft de beste uitlaat niet op een andere baan de beste optie te zijn....

Dat ga ik zeker doen. Bedankt.

Maar ik had gehoopt dat er mensen waren die het wel wisten. Maar ik kijk nog wel ff op google & youtube.

Mensen bedankt.

De meeste mensen zullen gewoon met de aanbevolen combo gaan rijden. Tenzij ze zelf de andere types uitlaat hebben liggen, dan heb je kans dat ze dat wel eens geprobeerd hebben. Veel rijders zullen ook de verschillen niet echt merken.

Op de Alpha site staat ook boven dat grafiekje:

Voor een optimale prestatie en een laag brandstof gebruik adviseert Alpha-Plus de volgende uitlaten, welke als favoriete uitlaten van veel team- en wedstrijdrijders uit de verschillende vergelijkingen komen:

favoriet 1) Alpha-Plus EFRA 2081 Exhaust System
favoriet 2) Alpha Plus EFRA 2090 Exhaust System
favoriet 3) A-Plus/GO/Precision Rotate FEMCA 0801 Exhaust System

Zo morgen de alpha z852 met 0801 uitlaat binnen. Plus nog een alpha f850 in onderdelen. Altijd handig als mijn eigen rare sprongen gaat maken.

Deze motor krijg ik met een jvd koppeling dus is dat ook weer geregeld.

Nu nog mijn oude motor verkopen de novarossi en dan een transponder kopen.

Dan kan ik eindelijk meedoen aan een race.

a.s zondag truggycupje meepikken in Purmerend.??

Dan is mijn zoon niet de enigste met een X2 Crt Pro.........

Precies, kom lekker meerijden...alles kan voor je geregeld worden, transponder, banden, desnoods een extra motor! Vorige wedstrijd zijn er geloof ik 20 man bezig geweest met een pinion zoeken voor mij...

De wedstrijd zal ik met Mugen rijden, in de pauze zal ik de Hotbodies even over de baan laten gaan...kijken hoe het rijdt en of de setup een beetje goed is (er zit nu een standaard uit het boekje setup op).

Op de Hotbodies staat een Alpha S852 motor met bijbehorende uitlaat. Mocht dit een prettige motor zijn dan kan ik deze natuurlijk ook op de Mugen zetten.

Op de Mugen rij ik momenteel met een Caster .21 Grenade MK2, dit is eigenlijk een Go motor met een andere label...maar deze heeft de laatste race het goed gedaan, dus de keuze wordt nog moeilijk.

Ik heb er nu twee variaties van alpha. Ik heb ze wel gekocht maar nog niet aan gehad van wege tijdgebrek. Maar ik zal zien of het misschien vrijdag even gaat lukken om ze beide uit te proberen.

Ik had vandaag even tijd over om de "nieuwe" motoren te proberen.
Ik heb nieuwe brandstof gekocht 25 procent van Nilsester.
Als eerste wilde ik de f850 proberen. Die had volgens de vorige eigenaar 2,5 liter gehad. Ik de motor starten op de startbox maar de motor loopt boven in helemaal vast en is dan ook niet meer door te draaien en mijn starbox kon het niet aan.
Dus dan maar de motor eraf en toen het vliegwiel doorgedraaid en motor was weer "los".
Toen de z852 erop gezet en ook deze loopt boven helemaal vast. Dus heb ik het afgeblazen voor vanavond.

Mijn vragen zijn:
Ligt dit aan de brandstof?
Ligt dit aan het niet voorverwarmen van de motor?
Want zonder de brandstof is de z852 makkelijk rond te draaien en ik heb geen andere
brandstof om het nog eens uit te proberen.

Het gekke is dus ook dat ze nu na een paar uur nog steeds heel erg klemmen en als ik er losse brandstof in de carburateur doe dan wordt de klemming alleen maar heviger.

Mijn R&B S5 heeft hier helemaal geen last van. Ik hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken. Maar de s5 heeft altijd op lrp 25 procent gelopen.
En ik heb dus nu 7,5 liter nilsester brandstof en ik durf dit niet eens in mijn s5 te gooien.

Ik kon er ook niks over vinden over verkeerde brandstof??!! Maar misschien is het wel goed maar ik hoop dat jullie meer weten.

Peter
Ligt dit

Alpha plus motoren staan bekend (net als Go motoren) om hun hevige klemming.
Als je er brandstof in doet gaan ze inderdaad nog meer klemmen, dus dat is normaal. Verder is het een teken dat de motoren nog zo goed als nieuw zijn (of in ieder geval de cilinderbussen), dus je zal er geen slechte koop aan hebben gehad.

Beste middel om je motoren ondanks de klemming gestart te krijgen is door ze goed voor te verwarmen. Verder weet ik niet wat voor startbox je gebruikt, maar met een startbox met 2 x 775 motoren en een voorverwarmde motor moet je de boel wel gestart krijgen.

Nogmaals, het is een bekend verhaal...met de Alpha motoren en de Caster welke ik momenteel op de Mugen heb staan (Caster komt ook uit de Go fabriek) heb ik toen ze vrij nieuw waren altijd moeite gehad met starten vanwege de hevige klemming.

Back