Hoi allen,
kort en krachtig; (ps ben hélemaal nieuw in deze hobby)
heb onlangs een Art Tech Falcon 3D SE gekocht, tweedehands van ene meneer Johan, die op zijn beurt deze gekocht had van ene heer BadBart, ik meende bekend hier op het forum.
na ontzettend veel gepienter en gelees, alles juist aangesloten (lijkt me).
De zender en ontvanger gematched, zender is een Graupner mx-12s, met ingebouwde 2.4Ghz module van Assan, ontvanger tevens van assan, 6 kanaals.
nu oftewel ik maak een ontzettende (beginners) blunder, oftewel er is werkelijk iets kapot of verkeerd ingesteld.
alle kanalen naar mijn mening goed aangesloten.
back-rotor wordt gestuurd door de main-tandwiel.
alle servos reageren netjes op bewegingen van de zender.
behalve.. als ik de throttle omhoog beweeg, dan verandert de hoek van de bladen, andersom idem dito. maar de grote rotorbladen maken een vierde slag, als ik geluk heb, en dan volgt een pieptoon, of daarvoor zelfs, en stoppen ze. alsof ze tegen worden gehouden om rondjes te draaien.
echter als ik handmatig aan het hoofdtandwiel draai, dan draait alles lekker soepel, niet te, maar gewoon fijn, beide kanten op.
welke info hebben jullie nog meer nodig om hier iets over te oordelen ?
alle hulp is welkom, groetjes
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
kort en krachtig; (ps ben hélemaal nieuw in deze hobby)
heb onlangs een Art Tech Falcon 3D SE gekocht, tweedehands van ene meneer Johan, die op zijn beurt deze gekocht had van ene heer BadBart, ik meende bekend hier op het forum.
na ontzettend veel gepienter en gelees, alles juist aangesloten (lijkt me).
De zender en ontvanger gematched, zender is een Graupner mx-12s, met ingebouwde 2.4Ghz module van Assan, ontvanger tevens van assan, 6 kanaals.
nu oftewel ik maak een ontzettende (beginners) blunder, oftewel er is werkelijk iets kapot of verkeerd ingesteld.
alle kanalen naar mijn mening goed aangesloten.
back-rotor wordt gestuurd door de main-tandwiel.
alle servos reageren netjes op bewegingen van de zender.
behalve.. als ik de throttle omhoog beweeg, dan verandert de hoek van de bladen, andersom idem dito. maar de grote rotorbladen maken een vierde slag, als ik geluk heb, en dan volgt een pieptoon, of daarvoor zelfs, en stoppen ze. alsof ze tegen worden gehouden om rondjes te draaien.
echter als ik handmatig aan het hoofdtandwiel draai, dan draait alles lekker soepel, niet te, maar gewoon fijn, beide kanten op.
welke info hebben jullie nog meer nodig om hier iets over te oordelen ?
alle hulp is welkom, groetjes
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting