hopeloos op zoek!

• Topicstarter Topicstarter firefox309
  • Startdatum Startdatum
F

firefox309

Guest
beste mensen, ik ben hopeloos op zoek naar een dlg die 2 handig is...
aangezien ik eens linkshandige werper ben komen er maar heel weinig toestellen in aanmerking.

aangezien ik een goed presterende kist zoek tot 300euro zoek, maar de prijs is onhaalbaar blijkt nu, dus een 450euro...

ik zoek dus een 2handige dlg, en als 1 van de weinigen is de fireworks 3 uit de bus gekomen , maar ik wil hem zonder winlets en zelf een werpstift inbouwen omdat dit me beter ligt.
maar dan is die vleugel zo recht afgesneden, en trekt ook op niet veel dan.

verder kan ik de Razor nog opnoemen, al weet ik niet zeker dat deze 2handig is.

voor de rest heb ik nu een turbo 2006 en een highlight gehad die 2handig zijn.
maar dit zijn al verouderde modellen.

heeft iemand een idee voor een nieuwe dlg voor linkshandigen?
het mag ook een 2dehands zijn die je kwijt wil.
maar hij moet op de rechtse tip versteviging hebben zodat ik er een werpstift in kwijt kan.

ik zoek al maanden zonder resultaat, en ben ten einde raad aant komen.

alvast bedankt, didier

He firefox hier op het forum staat er een blaster 1 te koop,hij is rechts handig maar je kan gewoon er 2 lagen koolstof aan de rechterkant lamineren, en is hij linkshandig
zelf heb ik ook nog die zelfde, die is niet te koop
deze wel <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
je zal zeggen dat is een oud toestel maar hij zal veel aangenamer vliegen dan de oudere highlicht

Laatst bewerkt door een moderator:
He firefox hier op het forum staat er een blaster 1 te koop,hij is rechts handig maar je kan gewoon er 2 lagen koolstof aan de rechterkant lamineren, en is hij linkshandig
zelf heb ik ook nog die zelfde, die is niet te koop
deze wel <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
je zal zeggen dat is een oud toestel maar hij zal veel aangenamer vliegen dan de oudere highlicht

ik heb al 3x op 1 dag gelezen dat het opgelost is met een laag aan de buitenkant.
maar ik ben linkshandig net als vele anderen, en dus koop ik ofwel een 2handig toestel, ofwel geen.
ik ga gene rechtshandige ombouwen, om aan mijn "handicap" te gaan voldoen.
ten eerste ben ik geen held met glasmat, laat staan carbon/kevlar/etc...

het word maar eens tijd dat de toestellen op 2 hoeken versterkt worden.
1 op 10 mensen is linkshandig.
dus ook in het dlg gebeuren zijn er genoeg.
bij ons op de club is er ene noodgedwongen rechts gaan gooien omdat er geen toestel was toen, dat linkshandig te maken was.
mijn turbo is aan 2 zijden verstevigd.
dus ik ben gisteren heel de avond aan het zoeken geweest wie de turbo 2006 gebouwd had.
wolfgang zach is de bouwer, maar ik vind geen site ofzo waar ik de turbo 2009 kan bestellen.
ook zal hij weer heel duur uitkomen denk ik.

de duurdere toestellen zijn 2handig, zoals de twister 2 , de sirius, de strobel, en de nieuwe fireworks...
waarschijnlijk zal het de fireworks worden, omdat dit 1 van de weinigen is die wat fatsoenlijk oogt en presteert en betaalbaar is.

we hebben een veel te dure hobby, zeker als je weet dat het snel kan sneuvelen.

Fw 5 toch gauw 9 euro duurder dan de Twister

Die fireworks 3 is natuurlijk net zo achterhaald/verouderd als de Turbo 06. Dat ding is ook minstens 4 jaar oud en niet voor niets vervangen door de 4 en inmiddels de 5.

het word maar eens tijd dat de toestellen op 2 hoeken versterkt worden.
1 op 10 mensen is linkshandig.
Wolfgang zach is de bouwer, maar ik vind geen site ofzo waar ik de turbo 2009 kan bestellen.
ook zal hij weer heel duur uitkomen denk ik.

Linkshandig hé ? Nou ja, nobody's perfect. Jens Kleinert, Joe Wurtz en Bruce Davidson werpen ook links, en helemaal niet zo slecht.
[URL="
- Bruce Davidson DLG Launch Technique[/URL]
Wolfgang Zach kan je thuis bellen op +43-262244144 ofwel op zijne GSM +4306649218878. Zonder Wolfgang Zach : gene Fireworks, genen Turbo, geen moderne DLG technieken - he's The Man who invented it all. En duur is de Turbo zeker niet, wel verdraaid goed.

Yves
Twee linkerhanden :cool:

awel das nog eens nuttige info ... vandaag ging de turbo ook weer serieus hoog!

ja ik was dus naar de fireworks 4 aan het kijken, maar het is allemaal niet makkelijk eh ;)

linkshandigen gooien zeker zo goed als rechtshandigen ;)
(grapje hoor )

het is wel uiterst leuk als je zelf je toestellen kan bouwen, maar met die kunsstoffen zal ik nooit een straffe zijn.
hout vind ik warmer en leuker.

bedankt yves, ik ga nu nog een tolk zoeken , en dan kan ik misschien een nieuw model van de turbo bestellen.
mijn turbo 2006 ben ik zeker tevreden van, op de aluminium staartboom na... als ik gooi hoor ik hem enorm hard schudden met zijn staartje.
meer dan mij lief is soms.

Zeg je nu dat Wolfgang Zach de uitvinder van de DLG worp is?
Dacht 't niet :nooo:

Leon

(linkshandig: gebruik een 'omgebouwde' rechtshandige DLG. Gaat prima)

Maar neen Wubbe, dit zeg in "nu" net niet. Trouwens de uitvinder van de DLG worp ben ik. Zeer teleurgesteld trouwens dat je dit "nu" (of later) niet wist.

OK toemaar, zand daarover. Gooi jij de DLG "very cool indeed" tot zo ~~ om en bij de zestig meter ? Of zit je daar "nu" nog nets iets onder ?

Keep pushing want : 't kan verkeren, zei Bredero :p Groetjes,

Yves

Laatst bewerkt:
Alle modellen moeten ergens gebouwd worden, kun je niet aan de bouwer vragen of ze voor jou een linkshandige maken van een kist die je bevalt? Of worden ze daar nog veel duurder van?

Groet Halmar

. Gooi jij de DLG "very cool indeed" tot zo ~~ om en bij de zestig meter ? Of zit je daar "nu" nog nets iets onder ?

Keep pushing want : 't kan verkeren, zei Bredero :p Groetjes,

Yves

op wie is deze vraag bedoelt?
als dit op mij was, ik weet niet hoe hoog ik gooi , moet eens een logger in het toestel steken, maar heb geen benul van al die snufjes.
(ik krijg overal reactie dat ik serieus hoog gooi, maar het kan ook zijn dat ze nog nooit een fatsoenlijke worp gezien hebben voordien)

op wie is deze vraag bedoelt?
als dit op mij was, ik weet niet hoe hoog ik gooi , moet eens een logger in het toestel steken, maar heb geen benul van al die snufjes.
(ik krijg overal reactie dat ik serieus hoog gooi, maar het kan ook zijn dat ze nog nooit een fatsoenlijke worp gezien hebben voordien)

Firefox,

Ik heb nog een slinternieuwe "Z-Log" te koop als je een (zeer) goede logger zoekt. Ik ben half Mei beslist in de buurt van Antwaaarpen en begin Juni in Lierke plezierke voor de internationale:rolleyes: DLG wedstrijd.

Om goed links te leren werpen kan je de video van Jens Kleinert bekijken : ga naar Podivin Composite Modellbau en klik op "videos" en dan op Flug mit FireworksIII von Jens Kleinert (AUFWIND), avi-Datei 28 sec - 4.4 MB

Overigens FW3 en FW4 zijn zowel voor links- als rechtshandigen, en dit met of zonder winglets. En in tegenstelling tot met wat voordien bericht werdt : het verschil tussen een FW3 en een FW4 is miniem. De FW4 heeft een nieuwe romp (niet bepaald een verbetering - in tegendeel) en heeft dezelfde vleugel als de FW3, allen met verhoogde V (6,5°). De prestatie van de FW3 = idem als FW4.

Groetjes,

Yves

Laatst bewerkt:
ik doe in lier ook mee, net als herentals en meerhout. dus ik zie je beslist ergens.

als de fireworks werkelijk 2dezelfde kisten zijn dan zou ik een 3 kopen ;) die scheelt toch wat in prijs tov de 4 :)

wat moet je hebben voor je logger?

als de fireworks werkelijk 2dezelfde kisten zijn dan zou ik een 3 kopen ;) die scheelt toch wat in prijs tov de 4 :)
wat moet je hebben voor je logger?

Koop liever de FW4 - die draait vanzelf omhoog (de FW3 moet je voortdurend korrigeren in de thermiek wegens de te kleine V).

Ik breng de Z-Log zeker mee. Prijs ? Wel . . . als je jouw DLG hoger werpt dan 45m is de Z-Log gratis. Maar voor elke meter die je lager dan 45m werpt, kost hij 1€ (kan eventueel ook in natura met Hoegaarden betaald worden).

Ciaoooo,

Yves

Koop liever de FW4 - die draait vanzelf omhoog (de FW3 moet je voortdurend korrigeren in de thermiek wegens de te kleine V).

Ik breng de Z-Log zeker mee. Prijs ? Wel . . . als je jouw DLG hoger werpt dan 45m is de Z-Log gratis. Maar voor elke meter die je lager dan 45m werpt, kost hij 1€ (kan eventueel ook in natura met Hoegaarden betaald worden).

Ciaoooo,

Yves

moet dit lukken! de hoegaarden kost bij ons op de club 1euro! (geen grap!)
dus dat is afgesproken ;)

die 45m is in windstilte neem ik aan? :)

merci voor de moeite alvast ;) ik hoor het wel als het zover is ;)

ps: doe je ook mee in herentals? (15km verder dan lier)

moet dit lukken! de hoegaarden kost bij ons op de club 1euro! (geen grap!)
dus dat is afgesproken ;)

die 45m is in windstilte neem ik aan? :)

merci voor de moeite alvast ;) ik hoor het wel als het zover is ;)

ps: doe je ook mee in herentals? (15km verder dan lier)

Jaja Vuurvos ik doe overal mee voor de WK selektie. Behalve misschien de Grand Prix Moto in Assen, maar OK dat we zien we nog wel ietsje later.

Hou alvast "het witteke" koel. Groetjes,

Yves

hmm, budget nog maar wat opgekrikt (na toestemming van de vrouw des huizes), en nu zit ik nog met 2 toestellen, die ik graag wil...

de fireworks 5 flow (Dbox, 2.4 vriendelijke romp) 550 euro
en de Salpeter Dbox (ook 2.4 vriendelijk dacht ik) 504euro

mensen die een toestel hebben en ervaringen kunnen delen?
maakt mijn keuze misschien makkelijker.
het is tenslotte heel wat geld, en dat wil ik wel goed besteden :)

hmm, budget nog maar wat opgekrikt (na toestemming van de vrouw des huizes), en nu zit ik nog met 2 toestellen, die ik graag wil...

de fireworks 5 flow (Dbox, 2.4 vriendelijke romp) 550 euro
en de Salpeter Dbox (ook 2.4 vriendelijk dacht ik) 504eur :)

Nou, dat hopeloos haal maar van dit draadje.:p

Bofkont.;)

Ik heb geen ervaring met een van deze toestellen, maar de flow is wel erg mooi.:cool:

Ik gebruik de contouren van de Flow voor mijn nieuwe project.:)

Gerhard

Back