Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heb je ook wat linkjes naar bouwverslagen hiervan Roel ?? ..
Ik kom niet zo vaak op dat deel van het forum maar het klinkt wel erg interessant.
Eigenlijk niet, dit gebeurd al veel meer, zij het mogelijk niet in de RC modelbouw. Voor een winkelier is het tóch interessant om HH in het gamma te houden, wat hij verkoopt, verkoopt hij en levert winst op. Daarnaast kan een winkelier inspelenop het feit dat klanten ook wel eens zaken van HH willen combineren met non-HH zaken, combodeals maken, enzovoort. Een goede winkelier wil zijn klant bedienen en te klant houden, en levert dus desgewenst ook HH spullen.
De stenen retail heeft natuurlijk een flinke knauw gekregen van 'het internet', maar ik ben er van overtuigd dat een goede winkel welke niet op kostprijs gebaseerd is maar op het houden van een accurate stock, en courante producten waar de klant om vraagt, nog steeds bestaansrecht heeft. Een aantal van de winkels die ik over de kop heb zien gaan, riepen wel heel hard 'kutinternet' maar feitelijk hadden die het zélf verbrold door bv. levertijden te beloven die niet waar te maken bleken, slecht te communiceren, verkeerde stock (bv. wel het vliegtuig maar niet de bijbehorende servo's) enzovoort.
Naast winst, is omzet nét zo belangrijk voor een winkel. Banken zullen dit bv. meenemen in kredietoverwegingen. Dus zelfs al draai je budgetneutraal op HH producten (geen winst/geen verlies) maar wel 20% extra omzet, dan wordt het al verdomde interessant. Ook de verkoopwaarde van je bedrijf stijgt daar door, zodat je indirect tóch winst hebt.
... als jij bv. een HH toestel financieel neutraal levert (dus geen winst en geen verlies) maar daarbij ook servo's met winst, lijm met winst, motor met winst, accu's met winst, enzovoort, dan heb je tóch verdiend.
banaan zei:... Als winkelier wéét je dat je groothandel onbetrouwbaar is. Dus dan moet je niet je klant, om de verkoop maar te maken, beloven dat iets op datum x zal binnen zijn. Dáár heeft het, bij de winkels die ik failliet heb zien gaan, voornamelijk aan geschort. Wees open en eerlijk tegen je klanten en beloof geen zaken die je niet zeker weten waar kunt maken, om maar de koop te sluiten.
Ten aanzien van wat Roel zegt, ik zeg juist dat voorraad een sterk punt kan zijn van een winkelier. Dus ipv dat je moet bestellen, dingen op voorraad hebben. Dan moet je weten wat je klant wil, want je kunt niet alles op voorraad houden. Hobbyin speelt dat spelletje bv. erg goed.
Dat klopt. Maar als deze te hoog is, blijft het erg rustig in je (fysieke of virtuele) winkel.De winstmarge bepaal je zelf.
Het hele punt waar dit op klemligt, waar we over verschillen van mening, is prijs vs kwaliteit en service. Jullie zitten heel erg vast in het naar mijn mening net zou ouderwetse prijsvechter denken. Jullie postings ademen dat prijs het enige is waar de klant naar kijkt.
Wat jullie doen, is juist precies waar de stenen retail aan kapot gaat. Men denkt dat men op prijs moet concurreren met de webshops. Als dat je insteek is, ben je inderdaad gedoemd failliet te gaan. Kijk eens verder dan dat beperkte prijsbeeld.
Daarentegen is jouw betoog gebaseerd op ongefundeerde aannames (dat je tegen verkoopprijs moet inkopen).