Hornet van Noel Rozelle (RCM)

Ook hier is de bouw inmiddels in volle gang.

Zal een verslagje bijhouden hier.

Ik denk overigens dat ook ook voor de sk3 2836 1500 kv ga.

DSC_8584_zps6f8b96bb.jpg

gr,

Met dat motortje kun je niet missen! Is er ideaal voor! Intussen is m'n vliegtijd bijgesteld tot 3:30 met een 850 mAh 3S lipo ipv 4 minuten. Het is gewoon te leuk om een beetje te bezuinigen op het gas dus dan zijn we iets sneller gedaan ;-)

Maar pure fun dit vliegtuigje :D

Afgelopen weekend heeft hij weer 8 vluchtjes achter de rug gehad en hij blijft op de club de nodige positieve commentaren ontlokken :cool:

Voor velen is een houten vliegtuig een shock (er bestaat nog iets anders dan EPO)
Voor sommigen is zelfbouw ook een shock (er bestaat nog iets anders dan ARF)
Maar iedereen staat er versteld van hoe strak dit dingetje vliegt.

Stephan, ik zie dat je een ligger van 6x6 mm genomen hebt ipv 6x12. Waarom?
Vleugel ziet af hoor en krijgt tijdens de aggressieve kapbewegingen heel wat G-krachten te verwerken.

Inmiddels weer een stapje verder;
Moet nog wel het e.e.a. geschuurd worden, hoogte servo ter behoeven van het zwaarte punt achter in de staart, aansturing word zo ook speling`s vrij.
DSC_9097_zps3aa78897.jpg

DSC_9096_zpsaae8f893.jpg

Nu afwachten wanneer de motor binnenkomt, zal waarschijnlijk dinsdag zijn.
Groetjes,

Yes!
Wordt mooi.
Tipje voor de folie: hou 'm zichtbaar en goed verschil bovenkant en onderkant.
Het helpt als je verticaal naar boven schiet en ondertussen 33 rols uitvoert :D

Glasmatje en epoxy niet vergeten in het midden van je vleugel he!

Yes!
De mijne is iets lichter maar komt door de kleinere accu (850 mAh wat eigenlijk iets te klein is, want ik kan slecht 3,5 minuten doorvliegen)

Wordt mooi en leuk :-)

Heb je 'm gemaakt naar aanleiding van m'n draadje of was het toevallig?
Ben in ieder geval blij dat er nog bouwers zijn van dit fijne neem 'm mee kistje.

Heb hem inderdaad gemaakt naar aanleiding van dit draadje. Had nog een hele berg balsa liggen dus kwam mooi uit.

Zocht tevens een modelletje "nur fur dabei" gezien ik in hoofdzaak alleen maar met zevers vlieg tegenwoordig

Back