Hot Bodies Cyclone

Frans Heinsbroek zei:
Ik zou me uberhaupt afvragen of je wel met de Hotbodies Cyclone zou gaan rijden. Dat is namelijk een echte auto om mee te racen en die hebben vaak de eigenschappen dat ze niet tegen een tikje kunnen. Dan breekt er van alles af of gaat het krom. Als het breekt is dat goed want dat kun je zien en gelijk vervangen. Iets dat krom is hoef je niet perse direct te zien. Je auto zal niet goed meer rijden en je kunt gaan zoeken waar dat in zit.

Bovendien is de auto behoorlijk gevoelig voor de juiste afstelling.

Naar mijn mening is de Hot Bodies Cyclone een echte raceauto die voor veel mensen hier op het forum te veel race auto is.

hee frans ik weet wie jij bent en hoeveel ervaring jij hebt.
maar heb jij al persoonlijk ervaring met de cyclone.
of ken jij iemand persoonlijk met zon'auto.
je zegt namelijk zo mooi dat t een echte auto is om mee te racen .
want ze kunnen niet tegen een tikje??
dus een x ray is ook geen echte race auto . die kan wel degelijk tegen een tikje . en de cyclone is gevoelig voor de juiste afsteling??? dan is t toch ook geen goede auto om te racen?

welke auto,s zijn volgens jou echte racers (die vaak stuk gaan bij een tikje. :lol:
en welke niet?
hebben alle autos last van tweak na een tik (crash)
ik rij nu een pro 4 daar voor een 415ms en daarvoor een pro4 en alemaal last van tweak . maar nog niks gebroken (oke 1 c hub bij een extreme crash.)
ps wat is dan wel een goede auto om sirieus mee te racen?
ik was namelijk wel geintreseert is de cyclone maar hier knapte ik eve van af.
mvg marcel

Frans is zo een beetje 1 van de bekendste toprijders van Nederland ;) schrijft ook voor diverse modelbouwbladen etc, maar dat terzijde.
Wat hij denk ik bedoelt, dat de cyclone een echte race- auto is, voor mensen met behoorlijk wat ervaring. Het is dus niet zomaar een mission 1 of ta04 waarmee je lekker kan raggen zonder dat hij meteen kapot is. Het is dus absoluut geen parkeerplaatsrijder. Dat is wat hij je duidelijk probeert te maken. :)

nou m-thing het is al een tijdje geleden dat de auto binnen is en ik heb hier en daar wat connecties in hong kong en usa, maar ik vind de cyclone gewoon een goeie mooie auto ik zelf vind hem beter dan de pro4 en ik vind hem ook mooi met dat zwarte alu en ja is een breekbaar maar welke auto niet misschien is de hb iets meer breekbaar dan de ander auto's maar ik kan de auto aanraden voor iedereen die een pro4 heeft in veel aspecten is de cyclone zoveel beter. en ja het is een circuit racer net zoals de pro4 en de FK 05

mafia zei:
Frans Heinsbroek zei:
Ik zou me uberhaupt afvragen of je wel met de Hotbodies Cyclone zou gaan rijden. Dat is namelijk een echte auto om mee te racen en die hebben vaak de eigenschappen dat ze niet tegen een tikje kunnen. Dan breekt er van alles af of gaat het krom. Als het breekt is dat goed want dat kun je zien en gelijk vervangen. Iets dat krom is hoef je niet perse direct te zien. Je auto zal niet goed meer rijden en je kunt gaan zoeken waar dat in zit.

Bovendien is de auto behoorlijk gevoelig voor de juiste afstelling.

Naar mijn mening is de Hot Bodies Cyclone een echte raceauto die voor veel mensen hier op het forum te veel race auto is.

hee frans ik weet wie jij bent en hoeveel ervaring jij hebt.
maar heb jij al persoonlijk ervaring met de cyclone. ja, ik heb 1x met een cyclone gereden van een andere (Europese) top-rijder
of ken jij iemand persoonlijk met zon'auto.
je zegt namelijk zo mooi dat t een echte auto is om mee te racen .
want ze kunnen niet tegen een tikje??
dus een x ray is ook geen echte race auto . die kan wel degelijk tegen een tikje . en de cyclone is gevoelig voor de juiste afsteling??? dan is t toch ook geen goede auto om te racen? Joris begrijpt wat ik bedoel en jij volgens mij ook wel ;) de Cyclone is absoluut een goede auto, net zoals een Yokomo BD ( zou misschien wel z'n broertje kunnen zijn ) en Tamiya 415 MSX. Een crash met 1 van deze auto's geeft heel vaak schade, doordat aan deze auto's consessies zijn gedaan om bv het gewicht zo laag mogelijk te houden. Ook zijn de ophangingen gemaakt van een materiaal dat weliswaar zeer licht is, maar ook erg breekbaar

welke auto,s zijn volgens jou echte racers (die vaak stuk gaan bij een tikje. :lol:
en welke niet?
hebben alle autos last van tweak na een tik (crash)
ik rij nu een pro 4 daar voor een 415ms en daarvoor een pro4 en alemaal last van tweak . maar nog niks gebroken (oke 1 c hub bij een extreme crash.)
ps wat is dan wel een goede auto om sirieus mee te racen?
ik was namelijk wel geintreseert is de cyclone maar hier knapte ik eve van af.
mvg marcel

De Cyclone is vaak wat nerveus op de baan, iets waar de echte toppers vaak wel mee overweg kunnen, de gemiddelde rijder vaak even net niet.

Een Cyclone is volgens de rijders die ik erover gesproken heb gevoelig met afstellen. Bij deze auto zou je direct het verschil merken als je iets verandert hebt.

Dat wil niet zeggen dat je de auto daarom niet zou moeten overwegen. Bedenk echter wel een beetje realistisch of dat je met deze auto beter uit bent of niet. Als je zelf al aangeeft dat je met een Pro 4 gereden hebt, die ingewisseld hebt voor een Tamiya 415 MS en die ook al ingewisseld hebt vanwege problemen, dan denk ik dat de Cyclone ook wel eens iets teveel van het goede kan zijn.

Als ik kijk welke "wedstrijd" auto's wel redelijk robuust zijn denk ik dat je met een Xray FK05 wel beter uit bent als met de bovengenoemde modellen, maar ook een FK05 zal niet onbreekbaar zijn !!!!

Frans

ps trek je van mij niets aan: als je graag een Cyclone wilt kopen omdat je dat een mooie auto vindt, dan moet je dat gewoon doen ;)

Dat laatste heb ik ook gedaan ik ben nog een hele goeie rijder maar ik kan goed over weg met cyclone en ik ben er heel erg blij mee

Cyclone is binnen (via speedtechrc.com), geen BTW betaald :P , dus voor 380 euries.
Klein doosje trouwens.

Morgen ga ik beginnen met bouwen.

Hey, gaaf nog een cyclone rijder erbij alleen jij en ik hebben er 1 op het forum, hij slaat niet zo aan in NL.
Maar hier wat tips :
1: koop de pro4 shock caps & collars de standaard zwarte zijn te groot en als je je rij hoogte wil afstellen dan draai je niet je hoogte ringen maar dan draai je je shock caps los dus je kan hier -> http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXLT98&P=Z en hier http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGPA9&P=Z die dingen kopen
2: aan de voorkant zit een gat in het chassis voor de diff pulley jammer genoeg loopt de snaar tegen dat achterste uiteinde aan dus dat moet je even verder uit veilen en bijwerken
3: de dog bones zijn behoorlijk zwak dus ik raad de titanium CVDs aan van Titanium Racing die kan je hier kopen -> http://shopping.rcmodel.com.hk/ -> Parts -> EP Hop - Ups Parts -> Selector : Titanium Racing 45,00 dollar dat is ongeveer 35 euro + 3 euro verzend kosten.

Verder heb je nog reinforced upper bulkheads want het schijnt dat die ook snel breken, ik geloof daar niks van alleen maar 1 iemand heeft een bulkheads gebroken dus ik ga geen 20 of 30 dollar daar aan uit geven maar als jij ze wel wil hier is de link -> http://www.precisionrc.com/nv/car/product/details.is?x=y&cat_id=519&product_id=26003 en ze hebben ze ook in paars -> http://www.precisionrc.com/nv/car/product/details.is?x=y&cat_id=519&product_id=26004

en hier hebben ze ze ook -> http://shopping.rcmodel.com.hk/

Dit moeten ongeveer alle tips zijn en voor meer info is dit de beste site ->http://www.rctech.net/forum/index.php?

Nog veel succes en plezier met het bouwen van de cyclone en daarna ook veel rij plezier :wink: :wink:.

Greetz Florian

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om toch niet te gaan voor de Cyclone. Ik vind hem toch niet helemaal de auto die ik zoek, denk ik. Overigens was de vorige posting een bevestiging hierop, want 4 punten waar je eventueel wijzigingen moet aanbrengen zodat hij beter is, vind ik geen goed uitgangspunt.

Wat heb ik dan wel? Het feit dat de T2 van Xray eraan komt doet veel mensen besluiten om de FK05 te verkopen. Ik heb dan ook op eBay een FK05 voor 180 Pond op de kop getikt. Hierbij zit additioneel het 2mm chassis, alu c-hubs (6 graden), 4 setjes banden, een extra topdek, een battery strap, een engine-protector, een LRP Super Sport regelaar, een Sanwa ontvanger, Futaba servo en een set veren. Een uiterst goede deal vond ik zelf. Ik kan dan ook niet wachten tot hij uit Engeland hier is.
De Pro4 gaat zeker niet het huis uit. Na afgelopen zondag in Ede geraced te hebben ga ik deze inzetten als indoor auto.

Florian,

Ik heb al een aantal Shooters hop-ups besteld,
- Shooters Strengthen Shock Tower Mount (1R + 1L) for Hot Bodies Cyclone
- Shooters Motor Mount Brace for Hot Bodies Cyclone

En ik ga uiteraard pro4 shock caps en collars gebruiken (bedankt voor de tip).

wat een gave auto zeg!!!!!!

En wachten op mooi weer.
Trouwens, SOREX banden met HARA medium inserts zijn volgens vele ideaal icm de auto en buitenbaan.

Die motor mount brace en die reinforced upper bulkheads vind ik een beetje onzin maar als ze werken let me know

er komt in 06 een hara versie uit die wordt paars en verdere specs zijn nog niet bekend, er gaan ook geruchten rond over een surikarn versie en die wordt BLAUW ik vind het maar een beetje vreemd een blauwe cyclone maar ik ben benieuwd, in amerika zijn een paar mensen die goed kunnen anonizeren dus misschien wil ik mijn cyclone wel groen en dan de kleur groen die op het venom 500c nitro vul flex zit :wink: maar ik ben het zwart nog niet ziek.

greetz florian

haha, je auto gaat er niet sneller van... :roll: :wink:

Nee, das waar maar het oog wil ook wat en als ik een keer het geld heb dan wordt die groen :wink:

Er gaan op het amerikaanse forums geruchten over de 2 nieuwe cyclone's, maar nu is het officieel er komen 2 nieuwe cyclone's
de Hara edition met paars alu (offcourse) en er komt een surikarn edition en die wordt blauw 8) :D
hier zijn de specs en de pics :

- Aluminium onderdelen Blauw of Paars inplaats van zwart
- Updated 2.5 mm Main Chassis
- 3.5 mm rear shock tower
- 3.5 mm front shock tower
- Aluminium Differential Outdrives
- Spool zit in de kit
- Aluminium servo mounts
- Updated Upperbulk heads
- Updated Middle Right bulkhead
- Center Direct drive shaft in de kit (is ook al in de standaard kit)
- 2 16t pulley's in de kit one-way pulley voor one-way diff en vaste pulley voor een voor diff of spool
- New 39t pulley een smallere
- Aluminium Spring mounts

dit moet de hara edition voorstellen maar is het volgens mij niet :?

hb_cyclone_hara.jpg

en hier een scoop hoe de surikarn edition er ongeveer uit moet gaan zien

hb_cyclone_surikarn.jpg

Persoonlijk vind ik die kleur blauw wel mooi maar het zijn geen officeele foto's dus misschien ziet die er helemaal niet zo uit.
Ik hoop dat ze met z'on multi-flex systeem komen net zoals de x-ray T2 :D

Greetz florian

Ik vind het zo vreemd om te zien dat al die koelblokken er 90 graden gedraaid op zitten?? de vinnen horen toch in de lengterichting te zitten, werkt toch veel beter dan!

Koel Blokken :? die kleine zwarte dingetjes ? ik weet niet waar je het over heb ik heb die dingen niet :? :roll:

MaXX Cellrated Rc Freak zei:
Koel Blokken :? die kleine zwarte dingetjes ? ik weet niet waar je het over heb ik heb die dingen niet :? :roll:

Ik denk dat hij het eerder heeft over de koelvinnen op de motor. Die zwarte blokjes zijn gewichtjes om het gewicht aan beide kanten gelijk
te krijgen.

Oooowwww, die heatsink zit er voor de sier ik heb hem ook alleen dan in het zwart het doet volgens mij helemaaaaaaaal niks daarom is het 3 dollar :D 8) :lol:

Erik, je zult onder het rijden zeer zeer weinig rijwind oppakken. Het is voornamelijk voor NA het rijden. Dan vergroot je het oppervlakte van het object. De grotere oppervlakte koelt sneller af.

Doe anders vanavond dit eens:

Pak een long drink glas doe er koffie in
Pak een soep kom doe er koffie in.
Kijk welke het snelst afgekoeld is :wink:

Opvallend vindt ik dat beide auto's een andere bumper houder hebben (Carbon en Plastic) Welke is nu beter...

En de rijwind die dan net in de juiste richting over je koelribben gaat die is gewoonweg te verwaarlozen tegen de warmte productie van je motor.

Groet Robert

De blauwe cyclone is een mooie photoshop!

Robert K zei:
Pak een long drink glas doe er koffie in
Pak een soep kom doe er koffie in.
Kijk welke het snelst afgekoeld is :wink:

Ik doe normaal geen koffie in longdrinkglas en ook geen koffie in een soepkom.. doe maar gewoon in een bakkie!

Ik snap je punt!

Tamiya heeft een logischere heatsink
http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=53837
Die koelt wel in de goede richting naar wij dachten...
header_1.jpg

hb_cyclone_surikarn.jpg

Ja die foto is een photoshop:

-een blauwe hara twister?
-een blauwe hara motor met een blauwe endbell?
-sommige kleuren zijn ook niet zo goed zichtbaar.

Ik denk wel dat hij zo er uit zal gaan zien.

Back