Hot Bodies Cyclone

Victor,
Heb ik niet bijgehouden, ik heb gereden met de oude accu's en het was heel erg koud voor de banden (sorex 28r).

Zoran

Waarom kan je bij koud weer snellere rondetijden rijden.
Bij brandstof autosnap ik het wel maar bij electro...

Wauww... dat je met dit weer toch gaat rijden :D zo koud is het niet meer maar ja :roll:, mijn cyclone is ook weer helemaal opgebouwd ik heb er 2 nieuwe anker's voor : 1x corally 12t grooved :D en een core orion stock anker en die ankers gaan natuurlijk gepaart met goeie spring & brushes en een V2 endbell, verder heb ik er een nieuwe servo in :D een hele goede KO
en ik heb staale dogbones voor & achter.
Dus het is tijd dat ik ook maar weer is ga rijden :D, lekker al me nieuwe spulletjes uitproberen.
Tis wel jammer dat wij 2 (rcpoint & ik) een Cyclone hebben het is hele goede wagen !!! :roll:.

Greetz florian

Ik doe even een gooi naar de suggestie van Frans...

Ik denk dat de grip met hogere temperaturen hoger wordt, en je ook teveel grip kan krijgen voor echt snelle rondetijden, wellicht omdat je meer grip hebt kun je constanter rijden omdat de auto makkelijker is, maar net zo snel als koud zal het niet gaan omdat de auto dan veel minder plakt en dus veel wendbaarder is en meer rolt.

Zit ik zo ongeveer in de goede richting? :roll:

Maar je accu's moeten toch juist niet heel koud zijn? Motoren kan ik wel begrijpen. Banden mogen wel warm zijn dan blijven ze makkelijker aan de ondergrond 'kleven'.

Je top zal zeker sneller zijn en grip is ook wel goed als je bandenwarmers hebt :) , maar volgensmij gaat er gewoon minder in je accu's tijdens het laden waardoor je minder rijtijd hebt, je kan ze natuurlijk ook binnen in de kantine laden :roll: .

Ik had zelf gemerkt dan mijn acceleratie slechter was maar mijn top hoger, maar dat kon ook aan mijn motortje liggen.

Die gebruik ik ook op dit moment, maar waar ik ze gebruik mag niet gesmeerd worden, daarom liggen ze ook voor nop in de kast :(
Rijd daarom ook op foam :wink:

CS-27 zijn wel goed alleen de inserts die bij de kant en klare zitten zijn slecht. Ik gebruik zelf V-Tec banden HPI inserts (harder voor dan achter) en Corally of Orion wielen.
Ik maak ze alleen maar schoon met WD-40 (is geen smeermiddel) en dan verwarm ik ze met mijn banden warmers en heb super veel grip. Inplaats van de V-Tec kun je ook de CS-27 en de Sorexsen gebruiken.

Wat rijd volgens jou beter, foam of CS27 opgewarmt ZONDER smeermiddel? Ik begon al te twijfelen of ik mijn CS27 banden zou verkopen :wink:

Ik vind inderdaad de inserts ook vrij hard. Misschien is het te proberen om zachtere inserts erin te doen, maar dan zit ik met het banden eraf halen die goed gelijmd erop zitten...Iemand tips om die eraf te halen? :D

Haha, ik vindt die inserts juist te zacht. Het begin is nog wel goed maar ze worden steeds zachter en ze klompen samen. Ik weet niet of foam echt beter zal zijn, ik heb er te weinig mee gereden omdat ze verboden zijn op clubrace's te Mach.

Ik gebruik sorex banden en hara inserts (medium).
28R voor temp. tot 15 graden
32R 20-25 graden en 36R voor boven 25 graden.
Dit is puur voor buitenbaan (binnen rij ik niet dus weet ik ook weinig ervan)

Zoran

Dit is :offtopic: het gaat hier over de cyclone en niet over banden dus weer :ontopic:

Back