Heeft er iemand deze al gevlogen . Ik denk dat ik hem ga aanschaffen maar ik probeer zo veel mogelijk info te verzamelen . Alles is welkom .
Mooi vliegtuig voor die prijs lijkt mjj. Niets mis met een glasvezel vleugel voor f5k. Model is waarschijnlijk vergelijkbaar met de Supergee, en daar is voldoende info over te vinden. Als hij je wat ljjkt gewoon doen zou ik zeggen
Niemand anders nog advies of bevindingen ? Ik weet het is geen recente F5K maar is toch al tijdje op de markt ?
Ik vlieg op het moment met een Long Shot 4, die ik als F5K heb opgebouwd. Ten opzichte van de HS 2 is deze iets lichter, mede door de carbon/ kevlar romp. Veel grote verschillen zitten er niet tussen, denk ik. Het is geen competitiekist, maar als je dat niet zoekt, kan je met de LS 4 prima vliegen. Ik heb een F1507 dronemotor ingebouwd en een VM 25 mm spinner. Het is op het moment mijn favoriete kist, mits het niet harder waait dan windkracht 3. Ik maak nu meer vlieguren dan toen het nog echt een dlg was.
Aah top , bedankt voor info . En neen geen competitie , gewoon leuk kistje waar je overal mee kan vliegen .
De longshot was mijn tweede dlg model (de eerste was een piepschuimen Libelle). Ik heb er erg veel mee gevlogen en van geleerd voordat ik een een betere dlg heb aangeschaft. Qua werphoogte was het geen super model, maar nu met motortje is het denk ik een hele goeie keuze als redelijk goedkoop beginner model.
Thx . Ja ik zie de duurdere modellen ook beginnend vanaf 600€ maar ik vlieg geen wedstrijden dus . Heb al eens gewone dlg gehad ook de libelle maar het werpen gaat me niet af .
Voilà, hij is besteld met alles er bij motor, esc, servo's op de zelfde website. Lukt ook niet veel meer.
Ja, graag en met foto’s. Juist de keuze voor een relatief goedkope DLG voor een E versie sluit goed aan bij eigen ideeen.
Fijn , daar gaan we dan .Eerste stap neusje afzagen en motorspant lijmen . De spinner wordt een 30 mm diameter , motor Torcster Brushless Blue A2225/19-1350 32g Zou voldoende moeten zijn met een 9x 5 schroef .
Motor beetje down en right thrust , canopy gewoon staaldraadje ( in kit meegeleverd) Op letten met lijm qua gewicht , niet overdrijven . zou moeten 400 gram zijn vliegklaar ????
Ik heb de Momentum van ART Hobby ge-electrificeerd https://www.modelbouwforum.nl/threads/art-hobby-momentum-dl.273837/ Die is met z'n houten vleugel net 400gram dus moet dat met de hotshot zeker lukken toch?
Vleugels aaneen gezet , gaatjes boren voor de bouten van de vleugel , en tenslotte V stelling , 1 kant plat op de tafel andere kant 16cm . Op de vleugelverbinding komen nog glasvezel matten . Er zijn geen staafjes die de vleugel verbinden . Handleiding is nogal kort door de bocht , vindt ik persoonlijk . Zelf veel nadenken , niet voor een beginnende bouwer zou ik zeggen . Je mag ook absoluut NIET met CA lijm op de vleugels werken , kans dat het schuim in de kern wegvreet .
De eerste servo zit er in , een Emax ES08D II, 8,5 gram. Voorgemaakte gat moet heel klein beetje aangepast worden . Ruimte voor servokabel is vrije interpretatie .