Hotbodies Ve8 1/8 electro buggy

Hoi allemaal,

Graag wil ik even m'n laatste aanwinst showen... de Hotbodies Ve8.

Ik heb gekozen om zelf een auto in elkaar te zetten en vraag me niet hoe maar m'n oog viel op de Hotbodies. De laaste keer dat ik een auto in elkaar heb gezet was 15 jaar terug, namelijk een Grasshopper. Laatst kwam ik er achter hoe ver de techniek sindsdien is gevorderd dus ik stond helemaal versteld van de snelheid van de electro auto's tegenwoordig. Dus er moest er ook maar 1 komen ;)

Specs:

Neu-Castle 1515 2200kv
ZTW 120A esc
2x 2s 5000mah lipo's
Futaba Attack stick zender


Het enigste probleem dat ik nog heb is dat ik de esc niet vastgezet krijg. Zie laatste foto's.... de esc is te groot voor het frame. Nu zet ik'em op z'n zij en met wat dubbelzijdig tape en een paar tywraps zet ik'em vast. Niet ideaal want na een crash kwam die weer los. Als iemand een idee heeft... ??

Maar wat een brute bak zeg.... erg leuk ding !!!! :D

Zijn er trouwens meer mensen op het forum met deze auto? Ik kon namelijk niets vinden...

Na 2 dagen bouwen het resultaat:

4674846239_a1951feb0e_b.jpg


4675469428_5f399643eb_b.jpg


4675469250_3b7292cdfc_b.jpg


4675469096_b421e595fc_b.jpg


4674846871_56cdab83d2_b.jpg


4674846101_724007bc16_b.jpg


4674845733_8a433f06c2_b.jpg


En nog een filmpje van vanmiddag:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zal dan toch voor een kleinere esc moeten gaan.
Als ie echt het veld in gaat gaat ie veel meer te verduren krijgen.
Ik heb een 1/8 electro-buggy RTR gekocht en de esc was na 2 x rijden al los, dus had ik em vastgezet met velcro,werkt goed.
 
Vette buggy!!! Ik heb zijn neefje de Hpi Vorza :D

Die is ook erg vet ja!!! Als ik niet zelf had willen bouwen had ik ook een Vorza gehaald.



Je zal dan toch voor een kleinere esc moeten gaan.
Als ie echt het veld in gaat gaat ie veel meer te verduren krijgen.
Ik heb een 1/8 electro-buggy RTR gekocht en de esc was na 2 x rijden al los, dus had ik em vastgezet met velcro,werkt goed.

Zo'n Mamba monster esc kost bijna 2x zoveel als deze... is me een beetje te gek... (weet niet als die kleiner is trouwens) nou ja, ik vind er nog wel wat op.

velcro.. moest eerst opzoeken wat dat was... hahaha klitteband dus... zou ook een oplossing kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Imo een van de lekkere buggy's. Zo smal! Enkel plastic chasis vind ik minder leuk. Maar binnenkort zijn alu chasis beschikbaar. Mijn regelaar op mijn losi zit vast met velco die kleeft langs 1 kan. Stuk op ESC plaat, stukje op ESC zelfs. Op elkaar zetten en dan nog een ziptie erover dat ie zeker niet los komt bij een crash. Ziptie niet super vast maken. Gewoon lichtjes aanpassen zodat je velco nog als kussentje kan dienen tegen klappen.
 
En alweer iemand met een 1/8 brushless buggy.:D
Je kan er tegenwoordig niet meer omheen.
Vette buggy.
Ik heb ook getwijfeld tussen de LRP S8 BXe en de HB.
Ben voor de S8 gegaan. Omdat ik die toen in de aanbieding zag staan.
Heb je trouwens de schijfrem in gebruik?

groeten, wesley
 
hody shit! mooie buggy. ik wou dat ik het ook kon betalen
 
Mooi :D wat heb je dit beest betaald?

380 euro voor de kale buggy bij pkracing.nl


En alweer iemand met een 1/8 brushless buggy.:D
Je kan er tegenwoordig niet meer omheen.
Vette buggy.
Ik heb ook getwijfeld tussen de LRP S8 BXe en de HB.
Ben voor de S8 gegaan. Omdat ik die toen in de aanbieding zag staan.
Heb je trouwens de schijfrem in gebruik?

groeten, wesley

Ook relax die S8, net even plaatjes op google bekeken. Die gaat vast ook wel ;)

Ik wilde de schijfrem wel gebruiken. Onder het mom van: als het er op zit gebruik ik het ook. Dus alles netjes gemonteerd. Enkel heeft m'n zender geen 3e/mix kanaal. Dus ik had de esc en de remservo met een y verbinding op de ontvanger aangesloten. Toen had ik het probleem dat de rem-servo de verkeerde kant op draaide, dus remmen tijdens gas geven. Later ben ik nog even bij pkracing geweest en die gast daar vertelde me dat het sowieso niet zou werken omdat bij gas geven de remservo ook meedraaid en dat dan die voetjes (die de rem aandrukken) tegen het middendif aan zouden komen... ooops, had ik zelf niet aan gedacht... heb nu dus de mechanische rem maar weer verwijderd.
 
Mooi motortje he ;)

Nog voordat de motor heb gedraaid had ik de zaag er al in gezet... lol... de as was te lang, heb er een stukkie afgezaagd, anders konden de accu's er niet in. Nu past het allemaal net.
 
Ik wilde de schijfrem wel gebruiken. Onder het mom van: als het er op zit gebruik ik het ook. Dus alles netjes gemonteerd. Enkel heeft m'n zender geen 3e/mix kanaal. Dus ik had de esc en de remservo met een y verbinding op de ontvanger aangesloten. Toen had ik het probleem dat de rem-servo de verkeerde kant op draaide, dus remmen tijdens gas geven. Later ben ik nog even bij pkracing geweest en die gast daar vertelde me dat het sowieso niet zou werken omdat bij gas geven de remservo ook meedraaid en dat dan die voetjes (die de rem aandrukken) tegen het middendif aan zouden komen... ooops, had ik zelf niet aan gedacht... heb nu dus de mechanische rem maar weer verwijderd.

Gewoon een inverter kopen voor je servo dan werkt het. Dat de servo meebeweegt bij gas geeft echt niet hoor gewoon zorgen dat je geen contact heb. Hoe denk je dat het bij een nitro werkt? Daar is gas en rem ook op 1 servo.

Bekijk het plaatje: Bij remmen gaat de servo trekken en pakken de remmen. Bij gas geven zal de servo naar de andere kant gaan. De staafjes zullen opschuiven, maar de servo zal niet tegen de beentjes duwen. Tenzij je epa van de gas op 150% heb ofzo, maar op 100% mag het geen probs geven.
IMG_3685.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een inverter kopen voor je servo dan werkt het. Dat de servo meebeweegt bij gas geeft echt niet hoor gewoon zorgen dat je geen contact heb. Hoe denk je dat het bij een nitro werkt? Daar is gas en rem ook op 1 servo.

Bekijk het plaatje: Bij remmen gaat de servo trekken en pakken de remmen. Bij gas geven zal de servo naar de andere kant gaan. De staafjes zullen opschuiven, maar de servo zal niet tegen de beentjes duwen. Tenzij je epa van de gas op 150% heb ofzo, maar op 100% mag het geen probs geven.

Hmmm haha

In ging dus naar pkracing om zo'n invertor te halen. Die gast bleek er nog nooit van gehoord te hebben en verkocht ze ook niet zei die... beetje vreemd maargoed.

Nu heb ik hier ook een nitro auto staan (goekoop ding) maar dat werkt net iets anders, daar zit de gasschuif en de rem op 1 servo zeg maar.

Maargoed, ik rijd toch geen wedstrijden, dus het maakt niet zoveel uit. De motor word ook niet erg heet door het remmen op de motor dus voor nu is het wel ok.

Als ik weer eens wat tijd heb zal ik die rem-asjes-met-voetjes weer eens monteren en kijken als die ergens tegenaan komen als de servo de andere kant op draaid (tijdens gas geven dus).

M'n zender heeft trouwens geen epa functie (zover ik weet tenminste)zal eens het boekje wat er bij zit doorsnufffelen.
 
Dat was maar een grapje natuurlijk... Ik heb de auto voor de fun dus een beetje onbalans maakt me niet uit ;)
 
Das waar... ;)


Zit net even de sticky te lezen...


Hot motor, cool controller, cool batteries = undergeared
Hot for a motor = generally over 160F (71C)
Warm for a motor = generally 100F (38C) through 150F (66C)


Nu word de motor redelijk warm, zeg maar op het punt van net wel, net niet de hand er op kunnen houden.

esc en lipo's waren gewoon koel.

Maar undergeard? Betekend dit dat de motor te weniig toeren draaid? Er zit nu een 19 tands motortandwiel op... hoeveel tanden dat grote tandwiel heeft weet ik eingelijk niet. Iemand? Dus een kleiner motortandwiel monteren zou opzich beter zijn als ik het goed begrijp?
 
Thermometer in huis halen :) Want opt gevoel gaat echt niet. Je motor mag tot 70°C worden, maar hoger liever niet. Rond de 60-65°C is ideaal, want als je gaat pushen op een circuit gaat ie toch sowieso nog warmer worden.

Ik had ook eerst een warme motor en de rest redelijk fris en ik was toch overgeared.
Welk spur heb je?
 
Back
Top