R
robert zeeland
Guest
Zondag met de Soarus1600 m'n zweefbrevet gehaald, na enkele weken (sinds 17/18jaar andere dingen gedaan te hebben) oefenen.(+7lessen FirstFligt>>aanrader<<)
Het electro vliegen trekt mij enorm; het huidige stand van zaken vwb de materialen, motorisering en digitale besturing spreken mij enorm aan. Mede dankzij dit forum
heb ik in no-time veel geleerd, en ik word alleen maar fanatieker.
Ik zou graag een boompje opzetten over inzetbaarheid van supersnelle vol-gfk/cfk e-zwevers (160-240cm span) die naast kunstvlucht en een ruim snelheidsbereik, ook nog een klein beetje kunnen snuffelen naar thermiek en/of doellandingen kunnen maken.
Heeft er al iemand ervaring opgedaan met de 'weasel' van Valenta?
Span 206cm
vleugel opp 34dm2
startgewicht 1420gr
motor Mega S4
wing loading 31gr/dm2
(opgave van http://www.valentamodel.cz/weasel.htm)
En dito voor de 'medusa' van CompositeModels. (...met daar meteen aan toegevoegd de vraag aan RuudZandvliet, of ik nu appels en peren aan het vergelijken ben?)
Gegevens ontbreken op http://home.planet.nl/~zandv055/frameNL.htm
-------------------------------------------------------------------------------------
1) Waar let je op als je met een hotliner wilt gaan vliegen (naast de inhoud van je portefeuille) en wat zijn betaalbare alternatieven voor bovengenoemde "screamers"? (simprop LiftOff?)
2) Welke brushless's zijn typisch voor het betere scheer- en scheurwerk bedoelt (op een dergelijke kist)
3) Ratio massa/vleugelopp: Van hoeveel tot hoeveel verschillen die, wat is de normaal?
4) Leeft F5B in NL?
5) Lui die met dergelijke toestellen vliegen; met wat voor kisten zie je ze meestal nog meer?
Beste groeten, robert
Het electro vliegen trekt mij enorm; het huidige stand van zaken vwb de materialen, motorisering en digitale besturing spreken mij enorm aan. Mede dankzij dit forum

Ik zou graag een boompje opzetten over inzetbaarheid van supersnelle vol-gfk/cfk e-zwevers (160-240cm span) die naast kunstvlucht en een ruim snelheidsbereik, ook nog een klein beetje kunnen snuffelen naar thermiek en/of doellandingen kunnen maken.
Heeft er al iemand ervaring opgedaan met de 'weasel' van Valenta?

Span 206cm
vleugel opp 34dm2
startgewicht 1420gr
motor Mega S4
wing loading 31gr/dm2
(opgave van http://www.valentamodel.cz/weasel.htm)
En dito voor de 'medusa' van CompositeModels. (...met daar meteen aan toegevoegd de vraag aan RuudZandvliet, of ik nu appels en peren aan het vergelijken ben?)

Gegevens ontbreken op http://home.planet.nl/~zandv055/frameNL.htm
-------------------------------------------------------------------------------------
1) Waar let je op als je met een hotliner wilt gaan vliegen (naast de inhoud van je portefeuille) en wat zijn betaalbare alternatieven voor bovengenoemde "screamers"? (simprop LiftOff?)
2) Welke brushless's zijn typisch voor het betere scheer- en scheurwerk bedoelt (op een dergelijke kist)
3) Ratio massa/vleugelopp: Van hoeveel tot hoeveel verschillen die, wat is de normaal?
4) Leeft F5B in NL?
5) Lui die met dergelijke toestellen vliegen; met wat voor kisten zie je ze meestal nog meer?
Beste groeten, robert
