Hacker gebruikt de enige juiste parameters.
Het hangt van je toepassing af welke grenzen je aan moet houden.
Ik heb ontdekt dat je onder voorwaarden niet hoeft te rekenen met Ri en Io en toch in het goede gebied van de motor te komen. Het is namelijk heel knap om bijvoorbeeld een motor te maken van 200g en 1000 rpm/v die niet minstens 30A kan hebben.
Verder vereenvoudigen gaat niet.
Electro motoren zijn breed inzetbaar. Een voorbeeld voor 1 toepassing wil niet zeggen ongeschikt voor de volgende.
Als hacker geen voorbeelden geeft, en rekenen gaat niet lekker, kijk dan naar een fabrikant die wel voorbeelden geeft (kontronik, mega).
Eventueel een vergelijkbare hacker uitzoeken (even groot, zelfde Kv)
Kijk, bij een verbrandingsmotor van zeg 6.5 cc weet iedereen dat daar rond een 11x6 prop op moet. 10x6 voor oude motoren, 12x5 voor trage toepassing, maar dat is wel de range.
Voorbeeld:
Neem ik een mega 22/30/3, dan kan die vanaf 6 cellen met een grote 12x6 prop, tot 12 cellen met een 8x6
Met vertraging 1:2.5 van 8 cellen met 15x nogwat, tot 18 cellen met 11x7.
Met andere vertraging of EDF mag je nog verden. Motor mag tot 30 cellen.
6 tot 30 cellen. Max 40A OK, maar in piek mag 70A ook nog. Toch veel te beperkt om te zeggen dat dit een motor is voor alleen 10 cellen en 10x6 prop?
Een hacker die in directdrive net leuk is voor een 7 cellen zevertje drijft met vertraging in 10 lipo's in een andere toepassing een 5kg F3A kist aan.
Na-apen, of mee leren rekenen lijkt mij.