Hij is los.
De laatst gelamineerde kant sprong na enig aandringen vrij makkelijk los.
Als werktuigjes heb ik een oude Master Airscrew prop genomen, de achterkant van het blad op de deelnaad gezet en een tikje met de hamer op de voorkant van het blad.
Dan langzaam de prop doordrukken tot de naad van voor naar achter open is.
Het is plastic dus er kan niets beschadigen.
Als 2e tooltje heb ik een apc slowflyer prop gebruikt, daarmee kan je een beetje om een hoekje werken want de tips zijn nogal flexibel.
Zoals gezegd, het laatst gelamineerde deel kwam goed en snel los maar de andere kant was een worsteling.
Hij bleef ergens vast zitten, dus met de slowflyerprop de ronding van de romp volgen, toen nog met een nylon touwtje van achteren naar voren.
Maar hij is los.
Er zijn wel stukken verf in de mal, van de romp blijven zitten, dat was dus dat deel waar hij vast zat.
De zogenaamde 2K lak heeft niet goed op de romp gehecht en is in ieder geval een reactie aangegaan met de lossingwas.
Ik heb met wat plastic strookjes de verf er redelijk uit kunnen krijgen maar de mal glanst niet, dat is dus een reactie geweest met de lossing of zelfs met de epoxy.
De deelplaat is prima losgekomen dus het was echt de verf of de lossingwas.
De mal is bruikbaar om een romp van te vormen en de origele romp is ook nog OK.
Nu alles afwerken, polijsten en dan poetsen met de lossingwas.
De foto's.
De originele romp en de mallen.
En het deel waar nog wat verf zit.
Bij het vleugelzadel
GJ