nederlandse shops onderling:
iMAX B6 Digitial NiMH/Li-Po Balance Charger/Discharger - LiPo Gigant
Imax B6 lipo acculader (ook geschikt voor loodaccu's) - Berns Voerboten
IMax B6 LiPo, Lion, NiMH, NiCd Snellader -
deze lader wordt officieel niet geimporteerd in NL, genoeg winkels die dus shoppen in HK zelf maar dat maakt mij verder niet uit. Echter hier boven ook weer een voorbeeld van een webshop die afwijkt van de nederlandse / EU wetgeving. 1 jaar garantie.
De 89,95 is alweer een tijd geleden en dat kunnen ze ook niet rechtvaardigen nu bijna iedere klant ook het internet kent.
De gouden ei tijden zijn voorbij, iedereen vergelijkt op het internet. Nogmaals de dozenschuivers zullen het zwaar krijgen in deze tijden moet je juist met snelle levering en unieke oplossingen komen. Waarom zijn alle elektronica zaken ten onder gegaan? En alleen nog grote concerns overgebleven zoals BCC, mediamarkt, etc.
Simpelweg omdat dozen schuiven kan iedereen en de grootste die verkoopt steeds meer met een steeds lagere inkoop. Kijk maar naar duitsland daar zitten grote jongens met scherpe prijzen die een hoop verkopen. Als kleine modelbouwshop kan je daar nooit tegen op.
Mijn inziens is de grootste fout die de meeste shops gemaakt hebben dat ze kennis uit de deur hebben gegooid en zich hebben gestort op het dozenschuiven / RTR.
Dat waren gouden tijden want je verkocht een hoop "groot spul" in 1 keer en je had er verder weinig gedoe meer mee.
Tegenwoordig verwacht de klant voor hogere prijzen meer service. En als je dan 2x zoveel rekent als een directe concurrent in nederland dan zal de klant dat ook tegen je gebruiken. En in de periode dat ik met autos heb gereden heb ik toch weinig tot geen service gehad en gekregen ook al stond de importeur volledig achter me. Winkels waren gewoon te brutaal om er moeite in te stoppen want ze hadden hun geld binnen. En die mentaliteit is de afgelopen jaren volledig afgestraft en niet meer dan terecht!
Ik heb letterlijk bordjes zien hangen met:
Hulp nodig bij uw model?
-Hier gekocht: Eerste 15 min gratis daarna €10,- per 15 min.
-Op het internet gekocht: Elke 15 min: €15,-
Het tweede heb ik minder moeite mee, Maar als ik een model koop wat niet deugt moeten ze niet gaan zeuren dat ik terug kom ermee en dat het ze meer dan 15 minuten kost.
Kort samengevat: Velen winkeliers hebben het er zelf naar gemaakt door een arrogante houding op te zetten naar hun klanten van wij weten het wel maar jij shopt liever goedkoop dus helpen we je niet.