Hout? Dave Blum Cessna 182?

Zeker smaar is nopg niet echt een kist voor een beginner van 14 ;-)

Hee Robbertpiloot ik neem aan dat je ook wel eens op de Hei komt?

RBCkits Online Shop - Birddog
Is dat geen mooie, ik heb zo een idee dat hij niet moeilijk in elkaar te zetten is, en makkelijk to vliegen is, voor ook nog eens een mooie prijs
NOg bedankt voor de RBC site, ik ben weer een paar uurtjes zoet, maar ik denk dat ik toch eerst nog meer informatie moet krijgen over cessna 182 BMI/Art-Tech, mischien kan ik het vliegtuig loskopen, en dan een eigen setup er in maken, zodat hij ook nog harder kan.
Ik hoor het nog wel.
Graag wil ik van mensen horen die ervaring hebben met de cessna 182 BMI, of het het vliegtuig goed vliegtuig, en of ik waar voor mijn geld krijg?

Gr. Robbert
Er zit een zee van verschil tussen de twee kisten die je nu overweegt.

De Birddog: 1,5m span houtbouw, vlieggewicht tegen de 2 kg. Mooi model om in de meeste weersomstandigheden mee te vliegen.
BMI Cessna 182: <1m piepschuim, vlieggewicht <500gram. Leuk model om met mooi weer te vliegen.

Let wel: met de BMI cessna ben je klaar met die 150 euro en heb je zelfs een zender over. Bij de Birddog moet je er nog een hele setup en accu's bij kopen.
Het hangt er dus vanaf wat je te besteden hebt.

Mocht je voor 150 euro willen vliegen, dan zou ik eerder de Multiplex Minimag overwegen dan de BMI cessna. Mocht je geld over hebben en echt willen leren vliegen, dan is de Birddog te overwegen. (kijk ook de birddog bouwdraadjes hier op het forum).
De Corby Starlet zou misschien ook wel een goede kist voor je zijn, zie ook de bouwdraadjes hier, waaronder mijne :D

Back