Houten model Batavia

Is dit een foto van de lantaarn????

Kon deze met luiken gesloten worden dan?

Aan de voorkant zitten deurtjes, hier op de foto net achter de vlaggenmast verscholen

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het gedraaide touw trucje werkte bij mij ook goed. Ik merk wel dat het steeds beter gaat als de greenstuff al een kwartier tot een half uurtje aan het uitharden is

Ik heb nu hier milliput - een alternatief - twee keer zoveel in het doosje en maar half zo duur.

Ik ben er echter toch niet helemaal tevreden over - het is korreliger van structuur en plakt niet zo goed. Pas na een kwartier of half uur laat het zich wat beter vormen. Voordeel is wel dat het met een paar uur hard is.
Bij GrStf duurde dit (bij mij) ruim een dag..

Ik zie dat het dakje lood(kleurig) is. Ik heb dat net in het bladgoud zitten doen :(

Deurtje is om de kaars aan te steken - logisch.

Het was mooi weer vandaag - ik ben dus in de tuin bezig geweest. Tussendoor toch wat gedaan aan de lantaarn.

Dit moet hem worden:

full

(wederom een matige foto - ik weet het...)

Heb getwijfeld of ik er zo'n heel klein led-lampje in zou maken, maar dan zit ik ook met het batterijtje - de draden enz. enz.

Heb dat dus maar achterwege gelaten.

Het lampje is nu 3,3 cm groot - bij 1 op 72 dus 2,4 meter hoog. Nog een forse lamp dus.

Niet alleen licht zat - ik heb ook modelleerklei zat. Iedere keer hou ik een hoeveelheid over omdat de ornamentjes errug klein zijn.

Kan het wel kwijt op het volgende dingetje wat ik aan het maken ben:

full

Voor een 'tussendoortje' wel een geslaagde lantaarn. Zit er bij deze wel een deurtje?

Herkenbaar van die restklei: ik heb intussen en verzameling harde groene erwtjes omdat ik steeds wat overhoud en dan geen tijd heb om verder te kleien :mad:
Maar ach, een pakje greenstuff kost nog geen 10 euro en met een tiental gekochte ornamenten ben ik minstens het dubbele kwijt.

Voor een 'tussendoortje' wel een geslaagde lantaarn. Zit er bij deze wel een deurtje?

.

Nog niet :)
Dat komt er wel, maar de klei reageert een beetje met de Uhu hart, waardoor ik gisteren niet veel meer kon doen. Vandaar ook alvast de leeuwenkop van het boegbeeld.

Niet alleen licht zat - ik heb ook modelleerklei zat. Iedere keer hou ik een hoeveelheid over omdat de ornamentjes errug klein zijn.

Kan het wel kwijt op het volgende dingetje wat ik aan het maken ben:

full

Lijkt me meer een hondenkop dan een leeuwenkop.......sorry.....
Terug naar de klei en een nieuwe maken !

ik vind het eigenlijk best goed op een leeuw lijken, alleen de flaporen nog een beetje wegmoffelen onder wat meer manen en ze zal niet meer op een hond lijken

Ik klei een woeste leeuwenkop naar dit voorbeeld:

full

Wordt die uitgemaakt voor hondekop!

Het beest is gelijk gefrustreerd.

Zal hem nog wat meer manen geven - wordt het vanzelf nog wat.

Sorry als ik je op je ziel heb getrapt Hans :(:(
Maar als ik zeg dat het op een leeuw lijkt dan word mijn lease hond boos.....Rothweiler.....

Ik heb de kinnebak van mijn leeuwhond wat kleiner geveild - dit geeft al een wat beter resultaat.

En de busverbinding van Schiedam naar Dordrecht is toch rottig, dus ik ben niet bang van dat hondje van jouw....;)

Omdat de leasehond van Sjors zenuwachtig werd vanwege de treffende gelijkenis heb ik de vijl gepakt en de bek van mijn leeuw wat in vorm gebracht. Misschien moeten we hier en daar nog wat schaven, maar ik denk wel dat het wat gaat worden.

(Sjors dreigde al de bus naar Dordrecht te pakken....:(:D)

full

Back