HPI APACHE C1 4WD-Buggy/SC

Kabeltje nu beter aangepakt, maar niet zonder schade en schande (mopper de mopper).

Tie rap iets te strak met als resultaat beschadigde isolatie. Maar goed, nu even een beetje tape en spoedig een laagje liquid tape. Net een bus transparante liquid tape besteld, meteen een bus transparant mat plastidip erbij om uit te proberen op een body.

Niet het plan, maar goed is verder handig spul om te hebben.

Gelukkig is de kabel verder nog goed en maar op een plek beschadigd anders had ik hem kunnen vervangen - netter dan repareren.

Mopper de mopper, dom dom dom, klojo, @&€)&€, maar goed ik ben een grote jongen en ik overleef deze blunder wel :rolleyes:

Ja, omdat 1. het een bekend euvel is met deze combi en 2. Ik in het begin ook last heb als de glitchbuster nog moet "opladen". Maar ik zal niet te koppig zijn om toe te geven dat interferentie ook zijn rol kan/zal spelen in het geheel.

Mooie is dat dit het makkelijkst verholpen is als ik met mijn luie reet van de bank kom en dat kabel klittebandje zoek dat ik ergens heb liggen. :thumbsup:

Nou, dan leg ik die ipad nu even weg en ga zoeken....

Sorry dat ik deze niet snap??? het een bekend euvel is met deze combi en 2? en wat is een glitchbuster????
en wat bedoel je met , ik zal niet te koppig zijn om toe te geven dat interferentie ook zijn rol kan/zal spelen in het geheel.????

kan het ook in jip en janneke taal :-)

De " brown outs " zijn een bekend iets bij een MMP/Qbase ESC een een Savox servo.
Een glitchbuster is een capacitor die je in de ontvanger steekt waardoor die iets meer stroom kan geven wanneer nodig, dus tijdens een " brown out "
Dit is als je bijvoorbeeld een bocht maakt, en je geeft gas, dat je dan even vooruit gaat ipv door een bocht, terwijl je wel het stuurwiel hebt omgedraait op de zender.
Dit komt omdat de servo meer stroom vraagt dan de BEC in de ESC kan leveren.
En de: ik zal niet te koppig zijn om toe te geven dat interferentie ook zijn rol kan/zal spelen in het geheel
Zal waarschijnlijk doelen op de draad van de ESC om de motordraden gedraaid, wat ook niet bevorderlijk is voor de ontvangst/stroom/het bovenstaande.

Hopelijk is het wat duidelijker!

Ruud

Ruud, Bedankt voor je uitleg.
ik rij waarschijnlijk toch niet zo hard dat ik het nog niet eens merk van de servo!!
is dit euvel alleen bij Savox servo's??

ik wil gewoon een servo van 20kg+ die e.v.t een klapper kan opvangen zonder dat de tanden weer aan gort zijn en deze rechtreeks op de ontvanger kan plaatsen en verder niks!! op een zandbaan merk je het langzaam reageren volgens mij niet eens??

en die kleine van mij is vijf en die rijdt er ook mee dus..............

Gewoon gas erop en knallen maar!! en als ie uitbreekt is er toch geen houden meer aan of niet dan :-)

Het probleem is vooral met Savox servo's, maar ik denk dat andere High Voltage servo's ook voor problemen gaan zorgen.
Wat dan de oplossing is voor mij, is een losse BEC ( bijvoorbeeld van Castle Creations ) dan is het hele probleem weg.
Als u nog met een standaard servo rijd zal u het probleem nog niet hebben denk ik.

De " brown outs " zijn een bekend iets bij een MMP/Qbase ESC een een Savox servo.
Een glitchbuster is een capacitor die je in de ontvanger steekt waardoor die iets meer stroom kan geven wanneer nodig, dus tijdens een " brown out "
Dit is als je bijvoorbeeld een bocht maakt, en je geeft gas, dat je dan even vooruit gaat ipv door een bocht, terwijl je wel het stuurwiel hebt omgedraait op de zender.
Dit komt omdat de servo meer stroom vraagt dan de BEC in de ESC kan leveren.

Condensator. :P

Maar idd, de MMP heeft een vrij zwakke BEC, zodra de stuurservo een beetje kracht moet leveren kakt de spanning in en kun je een seconde lang niets meer aansturen.

Heb zelf de originele servo er nog gewoon in gelaten. Ik vond het op zich wel wat hebben namelijk, is het stuurgedrag ook behoorlijk op schaal namelijk. (gewoon een seconde voordat je wilt sturen het stuur alvast omhalen, en dan de bocht om op 't gaspedaal zeg maar. )

Driften in 't skatepark ging me iig perfect af tot nu toe.

Maar, zou je eens een fototje willen sturen van die tbone skidplates? de bodenplaat heeft bij mij inmiddels al de nodige krassen opgelopen. :lol:

De vering heb ik zelf niets aan aangepast, beviel me eigenlijk ook prima. Rijdt lekker log zeg maar. (heeft een beetje hetzelfde gevoel qua rijden als m'n Baja 5T. Je gaat niet voor de eindsnelheid oid, maar 't ding gaat zo lekker log door de bochten.

Heb bij mijn Apache alleen de ESC achter uit dat bakje gehaald, en direct achter de accu's op het chassis geplaatst. dat is de enige aanpassing die ik er tot nu toe aan degaan heb.

Hoe zijn de ervaringen met het rijden ?, schijnt dat vaak de kont omhoog komt bij beetje ruw terrein (C1)en de demping laat wat te wensen over ?

Btw zijn er wat ervaringen met de SC variant ?

Hoe zijn de ervaringen met het rijden ?, schijnt dat vaak de kont omhoog komt bij beetje ruw terrein (C1)en de demping laat wat te wensen over ?

Btw zijn er wat ervaringen met de SC variant ?

Tijdens het rijden op ongelijk terrein komt hij wel eens met zijn kontje omhoog! Maar welke off-roader doet dat niet!! Is net de kick om het dan te stabiliseren en in bedwang te houden.
Verder vindt ik dat hij vrij stabiel ligt door zijn zware bodemplaat!!! Af en toe is het een lompe bak maar what the fuck………..
Maandag was in Tilburg opendag van R/C club Speedway gesponserd door Traxxas.
Even met mijn zoon daar naar toe gegaan en onze wagen met LED verlichting had wel veel bekijks.
Ik was trouwens de enige met een HPI.
Menig toeschouwers vond dat hij behoorlijk brut klonk J
Dan zijn die Traxxas grave diggers en die bak met die flaporen maar speeltjes.
Even kwam er een met een opgeleukte E-Revo en die reed wel super, maar blijft voor mij en onnatuurlijke plastic uitstraling hebben.
Even leek het goed te gaan tot een paar jonge knaapjes achter elkaar aan gingen en natuurlijk elkaar van de baan probeerde te rijden was mijn zin al ver over.
Naar een half uurtje toen het speelkwartier van de boys voorbij was zijn wij effe gaan rijden.
En natuurlijk stonden die knaapjes te kijken hoe deze power wagen hun baantje omploegde.:thumbsup:
tijdens deze rit per ongeluk een Traxxas slash 1/16 plat gereden :-( tja......... moet ie maar niet voor me blijven rijden.

Al met al is de wagen eigenlijk iets te zwaar voor dat circuit, maar wel even fun gehad…….
en daar doen we het toch voor of niet………………………………

Laatst bewerkt:
Jajajajajaja:!: ik ben al om, besteld :thumbsup::p:D;):)

Alleen de body moet anders ,daar ze te veel op elkaar lijken ,dat wordt weer een paintjob

Laatst bewerkt:
Neuh , geen dippen , wordt paintjob , heb dat al vaker gedaan bij fabrieksmatige gespoten kappen , en dan niet aan de buitenzijde spuiten :wink:

Mooie wagen, zelf nog getwijfeld!

Trouwens PK lijkt de C1 nog te hebben, maar aangezien je wagen al onderweg is heeft die informatie waarschijnlijk weinig toegevoegde waarde. Nou ja, misschien voor een ander.

Ben benieuwd wat je ervan vind, maar ik denk dat de gewichtsverdeling, de SC kap en plaatsing van de ESC al veel zal uitmaken met betrekking tot rijgedrag.

De SC8 body en rolkooi passen volledig, heb je dus erg leuke opties.

Mooie wagen, zelf nog getwijfeld!

Trouwens PK lijkt de C1 nog te hebben, maar aangezien je wagen al onderweg is heeft die informatie waarschijnlijk weinig toegevoegde waarde. Nou ja, misschien voor een ander.

Pss , deze komt van PK! Had gisteravond gebeld : hebben jullien nog een C1 voor de zomeraktie prijs?, ja nog 1, maar die staat nu op de toonbank bij een klant , onzeker of ie verkocht is ja of nee, maar je hoort het nog van ons !.
Next day : hai helaas is de laatste C1 gisteravond verkocht , we hebben evt.nog 2 SC staan, misschien een idee?, ja hoor zeg ik stuur maar op, Ow zei ze , dan zijn nu de SC ook uitverkocht !

:schrik: hoezo rap ....

Ik wilde in eerste instantie de SC , maar de vrouwen :eek: wilde voor de C1 gaan , anders kwam hij er niet !
Mjah heb toch altijd gelijk thuis , :mrgreen:

En nu een baan opzoeken die groot of breed genoeg is,en dan rijden zoals op de promo :hammer:

Jeetje, nou dan mogen ze de online info wel bijwerken.

Gelukkig heb je nog een SC gevonden en heb je uiteindelijk toch de wagen die je echt wil. Eigenlijk wil ik ze allemaal :thumbsup:

Ze moesten de site nog bijwerken. , maar omdat het ineens hard ging , nog geen tijd voor gehad, ben benieuwd als hij er is ....:cool:

Ben alleen bang dat de servo weer crap is .....

Eerste minpunt is wel de servo, wat een sloom ding.

Dat is ook mijn ervaring met elke HPI RTR die ik ooit gekocht heb (en stiekem beginnen dat er best veel te worden). In mijn Trophy Flux deed een $23.00 USD hobbyking servo het beter dan de standaard servo van HPI.

Back